Satelitthoyttaler-sett: KEF, Tannoy...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Satelitthoyttaler-sett: KEF, Tannoy...?

Jeg bygger hus og vil gjerne ha surroundlyd i stua, samt mulighet til aa lytte til musikk. Problemet er at fruen ikke vil ha noen store hoyttalere inn. Saa jeg onsker forslag til GODE satelitthoyttalere som helst kan henges paa veggen. Problemet er at stua er relativt stor (45-50m2), saa det maa helst vaere noe som kan flytte endel luft. Kan godt ha 2 stk subber hvis det trengs.

Noen som har tips? Har sett f.eks Tannoy Arena, KEF 5005. Noen andre forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet ditt? For litt mer fyldig lyd og trøkk kan KEF 9000 ACE anbefales og FPM serien til B&W.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budsjett ca 15-20k for hoyytalerpakken

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hva er budsjettet ditt? For litt mer fyldig lyd og trøkk kan KEF 9000 ACE anbefales og FPM serien til B&W.
    Budsjettet er ca 15000-20000 kr. helst inkludert 2 subber. Saa KEF 9000 er nok for dyrt... 7500 per hoyttaler! Og det samme er forsaavidt B&W FPM.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er nok 5005 ett bra sett. Men ulempen er suben som følger med, 2500 sub tror jeg det er. Bruker den selv i en relativt stor stue, og blir litt tam (men det skyldes også plassering). Hvis du kunne kjøpt 5 stk 5005 uten sub og en SVS sub f.eks. tror jeg du får bra trøkk. Men tror de koster ca. 3000 seperat og da er det vel bedre å kjøpe ett fullt sett med sub for 15000. Heller prøve å selge suben som følger med og kjøpe en annen sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •