System Audio SA1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio SA1750

Noen som har disse høyttalerne, eller har info om dem? Hørte på dem på hificenter-kjeden.. Hørtes veldig bra ut. Er det noen alternativer i denne klassen? Det er jo høyttalere til 12 000 spenn..

Hvilken forsterker kan passe til?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror, men er ikke sikker på, at Marantz 5600 blir i svakeste laget til SA1750. Jeg vurderer selv Marantz 7500 til SA1550.

Ta en tur på Hifiklubben og hør Dali Ikon 6 og 7. De er det også veldig god lyd i. Jeg har tenkt litt på Ikon 6 som et alternativ til SA1550.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1750 og har gode erfaringer med dem så langt. De er tenkt som fremtidig dedikerte stuehøytalere i stereooppsett. Mellomtonen er helt klart den store forcen til denne HT, samt at den har en høy grad av WAF. Et godt avstivet kabinett og behagelig diskant. Personlig synes jeg den er noe slank i bassområdet, men den duger også bra til film kombinert med en god sub.

Opplever dem ikke å være spesielt tungdrevne, er jo "små" elementer som skal flyttes. Men som alltid, bedre med mye krefter enn for lite. Ønsker selv å teste dem på rørforsterker etterhvert.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har 1750 og har gode erfaringer med dem så langt. De er tenkt som fremtidig dedikerte stuehøytalere i stereooppsett. Mellomtonen er helt klart den store forcen til denne HT, samt at den har en høy grad av WAF. Et godt avstivet kabinett og behagelig diskant. Personlig synes jeg den er noe slank i bassområdet, men den duger også bra til film kombinert med en god sub.

Opplever dem ikke å være spesielt tungdrevne, er jo "små" elementer som skal flyttes. Men som alltid, bedre med mye krefter enn for lite. Ønsker selv å teste dem på rørforsterker etterhvert.
    Rett plassert og med en god forsterker, eksempelvis Primare I21, er det masse trykk i dem. Som du sier mellomtonen er helt rå i disse HT.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System Audio SA 1750

Jeg håpte i begynnelsen å kunne drive de med en Sony surround reciever. Den er oppgitt til å være 5 gange 125w. Sikkert en overdrivelse men.. Tror dere dette blir et problem? Rommet de skal stå i er ca 20 m2..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis receiver er 5 * 125w i 8 Ohm, og ikke er av den rimligste varianten skal det vel gå greit. Watt sier i grunn ganske lite om hva en receiver er kapabel til. Har du noen modell-betegnelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikes til SA 1750

Hei.
    Kjøpte meg SA 1750 i går. Med hver høytaler fulgte det med spikes, dempeputer og skruer. Jeg har satt på spikes og dempeputene etter det, slik at spikesen akkurat ikke tar ned i parketten og ødelegger den.

Er dette riktig? Og hva er da skruene til?

Og en ting til: Ser her på forumet at folk har fulgt f.eks 6 kg sand i høytalerens kammer. I den litt sparsommelige manualen som fulgte med, står det ingen ting om volum eller hvor mye sand som kan fylles på. Noen som vet?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling på hva skruene dine er til, men sålenge spikene er på, og parketten er like hel, så er det sikkert bra.

Tror ikke en får plass til så mye mer en 6 kg. Hvor mye en vil ha, tja, fyll like mye i hver høytaler mellom 3-6 kg så er du i mål. Bruker du feks litermål når du fyller, så er lett å kontrollere. Husk å ikke fyll sand rett i høytaleren, bruk plastposer.

Finnes billig sandblåsersand på biltema som funker bra, koster 50,- for enn 25 kg sekk.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått mine SA1550, og det er helt utrolig lyd
    Og 1750 er jo modellen over så det er nok enda bedre lyd! Men med rett plassering og ferdig innspilt så er det bra bass! og du kan spille SKIKKELIG høyt! Så det er bare og kjøpe 1750!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa1750

Jeg kjøpte SA1750 i slutten av januar, og benytter de sammen med Primare CDI10.

Synes lyden er litt for slank, spesielt ved lave lyttevolum. Har fyllt de helt opp med sand, og plassert de nær bakvegg (10cm).

Vet ikke helt hva som skal til for å få ut litt mer lavfrekvent lyd ut av disse kassene, men vurderer høytelerkabler med litt filtrering i toppen (for å fremheve bunn), eller å kjøpe større effektforsterker med varmere klang og mer tyngde i bassen (kanskje Xindak XA8800MNE).
    Sub og også en mulighet, men har egentlig ikke plass til det.

Noen som kan hjelpe meg med tips???????

Vet ikke om de vil bli bedre med mer innspilling??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameldal
    Jeg kjøpte SA1750 i slutten av januar, og benytter de sammen med Primare CDI10.

Synes lyden er litt for slank, spesielt ved lave lyttevolum. Har fyllt de helt opp med sand, og plassert de nær bakvegg (10cm).

Vet ikke helt hva som skal til for å få ut litt mer lavfrekvent lyd ut av disse kassene, men vurderer høytelerkabler med litt filtrering i toppen (for å fremheve bunn), eller å kjøpe større effektforsterker med varmere klang og mer tyngde i bassen (kanskje Xindak XA8800MNE).
    Sub og også en mulighet, men har egentlig ikke plass til det.

Noen som kan hjelpe meg med tips???????

Vet ikke om de vil bli bedre med mer innspilling??
    Dette beror på at dette er slanke høyttalere (uansett hva SA-fantastene måtte mene), og det hjelper heller ikke med Nordost-kabler i budsjettklassen.

Kjøp helt vanlige kabler, noname kabel, monster mcx1,mcx2, supra ply 3.4 etc som ikke fortynner lyden, og det vil kanskje være nok til at du blir fornøyd.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe problem, men snarere et faktum at skal du flytte luft så holder det ikke med små elementer - det må endel membranflate med greit utsving for å spille dyp bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener at subwoofer er den eneste måten å løse utfordringen min?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver mine Usher 6381 med 8800MNE, og det er ingen tvil om at forsterkerne fremhever bassen! Ellers meget vellydende, varme forsterkere, og hvis du ikke er helt B&W, anbefales de på det varmeste!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere mener at subwoofer er den eneste måten å løse utfordringen min?
    Jepp.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at ingen tar opp det som sannsynligvis er det viktigeste. Plassering. Har du jobbet mye med plassering, eller bare satt høyttalerne der det passet best? Med riktig plassering faller mye på plass. Ikke bare bass.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver selv å fundere på System audio 1750/Ranger mot Monitor Audio GS 20/MA RS6..

Det skal brukes til 98% film..

Det jeg synes er så bra med system audio, er hvordan de er designet.. Det blir mye lettere å plasse de slanke og pene høytalerne, enn store monitor audio høytalere.

Fikk tips fra devilej, at Monitor Audio var tingen til film, men har da åpnet øyne for system audio også, pågrunn av plasseringvenneligheten.

System audio er jo ganske spinkle og mangler vel den gromme bassen, men jeg skal jo ha med det første 1 stk svs sub og etterhvert 1 til.

Det jeg lurer mest på, er om system audio er like flink som monitor audio, til å gi det 3dbilde og engasjere deg under film ? er jo ute etter en herlig oppløsthet,dynamikk og trøkk (behagelig trøkk), under filmer som LOTR, gladiator,king arthur,braveheart osv osv.. Soundtrackene i de filmene er jo bare herrrlig.

Vil supplere med Vincent Sp-331 (siden den gir varm klang med god trøkk og kontroll) og yamaha V1800.

Noen med erfaringer her ? frister med system audio pågrunn av plasseringsvenneligheten, men går for monitor audio hvis de er mye bedre til film (hvis du ser bort ifra trøkket i bunnen, skal jo ha svs sub/subber)

Eidt: Blir jo da:

System Audio SA1750/Ranger + System audio SA720 bak + System Audio SA720AV senter

vs

Monitor audio gold signature 20/MA RS6 + MA GS 10 bak + MA GSLCR senter

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefale deg SA Jeg kjøpte mine 1550 for en liten stund siden.. Jeg såg nettopp Ringenes Herre - Atter en Konge, UTEN SUB faktisk bare for og teste og det spiller megetmeget bra må jeg si imponert

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Driver selv å fundere på System audio 1750/Ranger mot Monitor Audio GS 20/MA RS6..

Det skal brukes til 98% film..

Det jeg synes er så bra med system audio, er hvordan de er designet.. Det blir mye lettere å plasse de slanke og pene høytalerne, enn store monitor audio høytalere.

Fikk tips fra devilej, at Monitor Audio var tingen til film, men har da åpnet øyne for system audio også, pågrunn av plasseringvenneligheten.

System audio er jo ganske spinkle og mangler vel den gromme bassen, men jeg skal jo ha med det første 1 stk svs sub og etterhvert 1 til.

Det jeg lurer mest på, er om system audio er like flink som monitor audio, til å gi det 3dbilde og engasjere deg under film ? er jo ute etter en herlig oppløsthet,dynamikk og trøkk (behagelig trøkk), under filmer som LOTR, gladiator,king arthur,braveheart osv osv.. Soundtrackene i de filmene er jo bare herrrlig.

Vil supplere med Vincent Sp-331 (siden den gir varm klang med god trøkk og kontroll) og yamaha V1800.

Noen med erfaringer her ? frister med system audio pågrunn av plasseringsvenneligheten, men går for monitor audio hvis de er mye bedre til film (hvis du ser bort ifra trøkket i bunnen, skal jo ha svs sub/subber)

Eidt: Blir jo da:

System Audio SA1750/Ranger + System audio SA720 bak + System Audio SA720AV senter

vs

Monitor audio gold signature 20/MA RS6 + MA GS 10 bak + MA GSLCR senter
    Er det egentlig noe å tenke på? Har du sett MA? De er ikke så voldsomt fæle å se til, og i motsetning til SA så har de mellomtone, bass og diskant for å sette tingene på spissen. MA RS er bedre enn 1750 på de fleste parametre etter min smak.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok MA... forhørt meg rundt vettemann sin center nå = ) håper jeg kan få den for en billig penge = ) virker jo som det er en sjans for å få den, siden det er andre som bare vil ha front høytalerne.

Men satser på Rs6 eller Rs8 i front + GS centeren + GS10 bak... også Vincent Sp-331 effekt + yamaha V1800 + SVS tube x2.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •