System Audio SA1750 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    RS6 fremme og GS10 bak??? RS er veldig gode, men GS har et godt knepp ekstra i mellomtone og diskant, men du har GS10 allerede?

I tillegg vil jeg bare si at Onkyo er bedre match på MA enn Yamaha. Har hatt RXV1700 selv og den er identisk til 1800 lydmessig. Onkyo er mye bedre dersom du spiller endel musikk. Yamaha er litt villere på actionfilmer dog bare så det er sagt, men ikke nær på musikk.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brukes til film 98% av tida, så satser på yamaha, og regner med vincent kan snerte til litt på musikk.

Har ikke GS10 enda nei..bedre å sette RS1 bak ?

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt eller har meninger om SA Talent? Synes de virker perfekte til bakHT... ser for meg at de er lettere å plassere enn SA720... Har ikke hørt dem selv, men vurdere...
    Hvor er nermeste leverandør av SA, da jeg bor på Gjøvik?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sa 1750, dali ikon 6.......

sliter med valget av nye høytalere. Har på en måte filtrert ned valgene til system audio sa1750 eller Dali ikon 5, men jeg er åpen for nye forslag. Er usikker på om min HK avr136 klarer og drive noen av høytalerne. Har planer om å handle inn en stereo forsterker snart, men jeg har av en eller annen grunn lyst og ha høytalerene på plass først. hva ville dere gått for dali eller sa?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mulig å få demo på soundgarden med HK avr136 og sa1750.
    Har selv disse høytalerene og er meget fornøyd, men dali ikon er sikkert veldig bra de også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjølv System Audio 1750..

Kjørte først disse med Denon 3806 Reciever, lyden var da grei, men veldig slank i bassen og for lys i diskanten.

Kjører dei no med Primare A30.3, lyden ble mye varmere og fikk meir bass, og klarer å spille mye høgere uten at lyden forandrer seg noe.

Men tror et problem er som sakt dypbassen, den har rett å slett ikke membran overflaten/bevegelsen til å genere dette, til film meiner jeg det er et must og ha en god subwoofer til å hjelpe disse. Og et annet problem er at jeg synest det er litt for lite fysisk/attack i øvre bassområde, rundt om kring 80-200hz, så der blir det litt vanskelig å få et sub til å hjelpe disse.

Til musikk så går det greit uten sub, fremdeles så anbefaler jeg å ha en sub ettersom lyden blir rett å slett ikke komplett uten. Og her er jo det igjen et problem med øvre bass område. Lyden er der, lyden er stram og fin, men rett å slett for lite "fysisk".

Siden du skal ha disse til film vil jeg anbefale at du går å lytter på andre HTer og, og det med filmer du liker. Husk å evt be personell å koble ifra en evt SUB vist dette står oppkoblet. Et tips kan vere å høre på filmer på et skikkelig godt anlegg sammen med SUB, slik at du veit hvordan lyden egentlig skal vere, De fleste hifi butikker har et gromt anlegg koblet opp og klart til lytting.

Husk at beskrivelsen av 1750 er utifra hvordan disse spiller i mitt rom.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgeand
    Hei.
    Kjøpte meg SA 1750 i går. Med hver høytaler fulgte det med spikes, dempeputer og skruer. Jeg har satt på spikes og dempeputene etter det, slik at spikesen akkurat ikke tar ned i parketten og ødelegger den.

Er dette riktig? Og hva er da skruene til?

Og en ting til: Ser her på forumet at folk har fulgt f.eks 6 kg sand i høytalerens kammer. I den litt sparsommelige manualen som fulgte med, står det ingen ting om volum eller hvor mye sand som kan fylles på. Noen som vet?

skruene er for og feste gummiputene...det er et llite hull i de vettu...det er meningen at du skal bruke enten gummiputer med skruer, eller spikes og mutter...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •