Effekt til CLSC 215.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt til CLSC 215.

Slenger inn en ny tråd jeg!!

Egentlig er det eneste spørsmålet mitt dette: Om jeg mmodifiserer delefilteret på Cerwin Vega clsc 215, og kan bi ampe. Vil for.eks en Nad c272 holde til mellomtone og diskant? i så fall hvor mye watt tror dere at den diskanten og mellomtonen trenger. Ikke så vanskelig å finne ut, men jeg har hvertfall funnet ut at det er stort sett bassene som trenger mye effekt, så jeg er interessert i å prøve å finnne en løsning. For det er diskanten som gir seg først.

Men hvertfall eneste jeg lurer på er altså hvor mye jeg trenger til diskant/mellomtone. Si at jeg bruker 500w til bassene. hvor mye må jeg ha for at mellomtonen og diskanten skal kunne følge med og at diskanten kan spille så høyt at den ikke tåler mer?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg å bruke samme forsterker til både topp og bunn. Dette for å unngå nivåforskjeller. Diskanten og mellomtonen trenger selvfølgelig ikke like mye strøm som bassene, men hvis du ønsker at høyttalerne skal fremvise like dynamiske egenskaper over hele frekvensområdet, ville jeg brukt samme forsterker.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner, men jeg følger liksom bassene har så mye mer å gå på noen ganger.. men om man bruker 2 like forsterkere da? går det?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke Carver'n da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istede for å starte nok en tråd om forslag til forsterker til disse høytalerne spør jeg her, selv om det muligens er noe ot. En kamerat har kjøpt denne ( http://www.ljudia.no/no/index.html ) forsterkeren og er vistnok veldig fornøyd med den. Vet at ljudiaprodukter er bannlyst her men spør likevel: Er to slike forsterke nok til å drive hver sin 215? Vil denne gjøre lydkvaliteten til cerwin vega høytalerne mange hakk dårligere eller vil det bli nogenlunde siden cv fra før av ikke akkurat er kjent for å ha den fineste lyden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •