JBL E100 VS Studio L890

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question JBL E100 VS Studio L890

Vurderer skifte fra E100 til Studio L 890. Noen som har sjekket ut disse enda?
    Diskanten er bedre sies det, men hva bassen ettersom 890 kun har to 8 tommere. Gir dette mindre basstrykk, eller kompenseres det av bedre elementer og stivere kabinetter???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er verdt det. hadde heller gått for B&W CM4 eller B&W DM604 S3 . Når du er i denne pris klassen. vesentlig bedre detalje nivå. synes jeg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg synes ikke det er verdt det. hadde heller gått for B&W CM4 eller B&W DM604 S3 . Når du er i denne pris klassen. vesentlig bedre detalje nivå. synes jeg

Jeg har tidligere hatt CDN9NT i oppsettet mitt, men det er ikke denne lyden jeg er ute etter. Riktignok detaljer i bøtter og spann, men hvor er trykket når en god rocke-plate puttes i skuffen. JBL er outstanding der.
    604 er en grei høytaler, men jeg synes de får for mye problemer når det begynner å dra på.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt av poenget, JBL er ikke en BW. Den som kjøper en JBL er ikke på jakt etter en BW. Den som kjøper en e100 f.eks er ute etter en morsom lyd med masse trykk og høy rocke faktor.

L890 VS E100 er litt vanskelig... Mest fordi megge spiller utrolig morro. L890 er en mer "live" høytaler mens E100 er det mere trykk i... Begge vil appelere til de som liker Northridge serien. Burde bare høre dem, og ta avgjørelsen selv.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG

ingen som spurte etter din mening om B&W.
    Blir litt feil når det står mellom 2 JBL høyttalere å anbefale en B&W høyttaler..

eneste jeg kan si er at hvis du er vandt med 2x10" basser merker du nok forskjell hvis du går ned til 2x8". Men om kvaliteten på den ene er bedre enn den andre skal jeg ikke uttale meg om, har aldri fått testet noen av dem.

Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Diskanten er bedre sies det, men hva bassen ettersom 890 kun har to 8 tommere. Gir dette mindre basstrykk, eller kompenseres det av bedre elementer og stivere kabinetter???
    Hva med den nye PATOS B510 da??? de er veldig bra!! faktisk sinnsykt bra
    jeg ville ikke ha byttet..

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var på hificenteret idag og hørte litt på l890`en (har selv E90)
    vil si at l890 høres veldig bra ut, stram og presis i bassen samtidig som den har
    fått ett helt nytt spekter i øvre register, om den klarer å sette ting like mye i bevegelse som E100 tviler jeg sterkt på, men om man vil ha kraftig lyd med mye info i er l890 midt i blinken.... når du hører på rock platene hadde gamleserien (northridge) en tedens til å bli litt for mørk, miste litt for mye detaljer etter min smak, hørte min type musikk på B&W, noe som gjor at jeg
    aldri skal ha meg B&W, ikke haud meg no! kan godt være geniale høytalere....men ikke til min musikk og film stil! (har følgende oppsett selv E90 E30 EC35, kjørt av en HK 635 forsterker, og HD970 cd spiller)
    mens på nyserien får man både i pose å sekk vil jeg si, stram og fin tone i typisk JBL stil, med det lille ekstra i toppen som gjør at man hører gitarstrengene innimellom alt det andre=)

Sitat Opprinnelig postet av devilej

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Enig med deg. B&W er en meget bra høytaler, men ikke til mitt bruk. Blir for nøytral. Er storfornøyd med E100, men om L890 kan levere bra rocke-trykk samtidig som detaljene er forbedret er et bytte fristende.

Da jeg ikke vuderer å skifte til noe annet enn JBL er det ikke noe vits å komme med anbefalinger på andre merker. Har selv testet ut endel forskjellig, men ikke funnet noe som jeg liker bedre enn JBL i dette prisområdet. De oppgraderte virkelig kinoen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •