Marantz til Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz til Klipsch

ble annbefalt en marantz 8500 receiver til Klipsch RF 7 hos tvboden i sverige, noen som har noen innvendinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det beste valget etter min mening!

Husker jeg hørte Klipsch på Marantz, å ble veldig skuffa! Syntes da ROTEL låter bedre. Men har du nok peng, så kjøper du Parasound Utrolig god match!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nok en gang Majesty; Hvorfor?

Du slenger ut en masse konklusjoner uten å underbygge noe som helst. Hørte du dem på SR8500?

Jeg har aldri vært spesielt fan av Klispch, men undres over hvorfor ikke Marantz kan gjøre en like god jobb som Rotel. Rotel er ofte en brukt kombinasjon med Klipsch, men ikke nødvendigvis den eneste løsningen. Klipschene har jo høy følsomhet om er lettere å dra enn mange andre varianter, så Marantz er nok absolutt kapable til å skape et godt sluttresultat....

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Marantz sin noe varme klang, og den behaglige diskant gjengivelsen kan være bra på Klipsch. Bare en teori, har ikke hørt kombinasjonen.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Kanskje Marantz sin noe varme klang, og den behaglige diskant gjengivelsen kan være bra på Klipsch. Bare en teori, har ikke hørt kombinasjonen.
    den teorien stemmer bra den. tror marantz skulle passe bra til klipsch. kjører selv denon på klipsch og det funker bra, denon og marantz har noenlunde lik klang mener jeg. man kan jo ikke bare følge rotel/klipsch trenden, man må jo gjøre som sine egne ører syns er best.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en smaks sak!

Nei, jeg har ikke hørt SR8500 på RF7, men et hakk mindre!

Jeg syntes ikke det låt serlig bra. Murlig SR8500 som er et hakk større spiller bedre på dem. Så det var dumt av meg å komme med et sånt innlegg! Jeg burde hørt dem på SR8500 og ikke den som er et hakk mindre før jeg sa noe som helst. Beklager!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av oss kan fortelle dine ører hva dem foretrekker bare våre egne trekninger.
    SKulle jeg ha tenkt meg om en gang til så ville jeg ikke ha valgt H/K men nå var ikke det temaet. Men H/K blir nå etter å ha hatt Klipsch en stund litt for lite nyansert, sofistikert Men lots lots of power

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører passer Marantz bedre til klipsch enn Rotel. Men uansett burde du sikte på noe anna enn en reciver til å dra RF-7. Mister utrolig mye morro med kun en "slapp" reciver på de. Og RF-7 skal være MORRO! .

Kjøp heller en rimeligere amp, ala Denon 3805 (koster 8500kr nå), og spar til et brukbart effekttrinn. (du får f.eks Parasound A23 på 2x125watt til 10000kr, den er GROM. Da koster det totalt 18500kr, men det er en mye bedre kombo også).

Den Marantzen koster vel 15000kr ?!

På bruktmarkedet kan du gjøre noen kupp, anbefaler at du titter der.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg skal frem til. At du mister mye morrofaktor med Klipsch når du har en sånn forsterker! Men jeg har ikke hørt SR8500 på RF7, så vil ikke uttale meg mere om det......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fikk skryt av en hifipjokk på forumet mener jeg:
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=497

Aldri testa selv, men Vincent bruker å lage VELDIG forskjellige produkter, lydmessi. Så kan være en innertier dette.. og skivebom.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og nok en gang Majesty; Hvorfor?

Du slenger ut en masse konklusjoner uten å underbygge noe som helst. Hørte du dem på SR8500?

Jeg har aldri vært spesielt fan av Klispch, men undres over hvorfor ikke Marantz kan gjøre en like god jobb som Rotel. Rotel er ofte en brukt kombinasjon med Klipsch, men ikke nødvendigvis den eneste løsningen. Klipschene har jo høy følsomhet om er lettere å dra enn mange andre varianter, så Marantz er nok absolutt kapable til å skape et godt sluttresultat....
    Men Anfield da,, tror ikke du også Parasound hadde vært en bedre match? Varm i lyden (riktignok er Marantz det også) men Parasound har god punch i bunn,, og det skulle vel passe bra til RF7 da den er ganske bassfattig. Men jeg er enig med mye av det du sier, Rotel f.eks er ikke den eneste kombiansjonen,, mye som hadde spilt bedre og trøkka mere også hvis det er viktig. Men selvom høy følsomhet er flott,, er det ikke snakk om å ha under 70-80 strømsterke watt på de,, har hørt den med en Marantz 50 watter for gøy en gang, der var det skremmende liten kontroll over det meste i lydbildet. Men hvordan Marantz 8500 ville fungere vil jeg ikke svare på for det har jeg ærlig talt ikke peiling på. Men er den ikke strømsterk hadde jeg vært i tvil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/a...asp?ad_id=7171 Denne hadde nok vært vill på et klipsch sett .. PS. Aldri testa da, men sunfire skal vel ikke være så ille. men koster å væra kar. Men 7x400watt agitt!!!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne da?

http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=13163

eller kanskje 2 av den!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips. Men etter hva jeg oppfattet når jeg testa A23, A21 og en eller anna NewClassic modell. Så virka NewClassic pinglete i forhold. A23 var liksom mer villig over hele registeret. Tror A23 har sinnsyk med dampingsfaktor vs. NewClassic...

Men heh, meste av lyttesesjonen bli bevilget til A21 da . Det er noe av det råeste jeg har hørt til dags dato(iallefall til under 40000kr).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takk for alle svarene

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Godt tips. Men etter hva jeg oppfattet når jeg testa A23, A21 og en eller anna NewClassic modell. Så virka NewClassic pinglete i forhold. A23 var liksom mer villig over hele registeret. Tror A23 har sinnsyk med dampingsfaktor vs. NewClassic...

Men heh, meste av lyttesesjonen bli bevilget til A21 da . Det er noe av det råeste jeg har hørt til dags dato(iallefall til under 40000kr).
    ja det er nok kontrollen og dempefaktoren som er mye av forskjellen. Man merker det lett med mange dyre skikkelige forsterkere.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

marantz 9600 burde vel være kraftig nok

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har han sagt noe om pris? Parasound ligger jo i er helt annet sjikte prismessig

Jeg tror Marantz 8500 vil være en god kombo med Klipsch. Diskanten blir nok mykere samtidig som detaljene vil være der. Lyden blir kanskje noe snillere over hele spekteret, men det kan jo være positivt i og med man får litt mye av alt med RF7. Om han er sugen på mer effekt senere er det ikke verre enn å kjøpe seg et effekttrinn senere og koble på A21 og dette er jo i en helt annen klasse og prisklasse enn denne marantzen Rotel og er en kombo på Klipsch, selv om mange ser på dette som et klisje-svar til klipsch kombo (Har Rotel selv, så på Halo, var ikke så veldig mye mer å hente, spesielt mtp prisforskjellen).

Ikke hør altfor altfor mye på hva andre sier, og prøv komboen selv Det er først da du finner ut om du liker den !

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question bi-ampe

kjører jeg i 5.1 så har jeg jo to ledige kanaler til å bi-ampe da burde det jo bli nok effekt. det sies jo at klipsch er særdeles lettdrivne og marantz får jo mye skryt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er lettdrevne de.. ikke mange WATTA som skal inn før de puster godt ut . MEN! de trenger strøm så det synger etter, og der stryker de fleste recivere med glans!

Cerwin Vega er også meget lettdrevne, men er ikke dermed sagt at en sony 2x50watt greier å dra de største modellene med 102db/1w så veldig bra. Hjelper lite med godt med hestekrefter, når dreimomentet er på et veldig lavt nivå.

Som Paul Klipsch sa: "5watt er mer enn nok, men jeg har aldri sagt det er billig!!!!".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •