CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere

Noen som har noe erfaring med CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere ?? Vurderer å kjøpe meg en hjemmekino pakke med disse som fronthøytalere.
    Er dette en ny eller gammel serie, Hørte noen rykter om at de kanskje er på tur ut igjen..?? Vet lite om de, så takker for alle tilbakemeldinger.

Hører mye på musikk, rock for det meste, men liker også å se en film med litt "trøkk" så jeg tenkte disse måtte være midt i blinken =)

Tenkte å bruke en NAD T753v2 til, håper det skulle være nok, om ikke så har jo hifi-klubben sikkert lyst til å selge meg en NAD T763v2 også..

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gått for CLSC10, som jeg gjorde for en stund siden, men det er vel uansett en smaksak. Uansett er V12F en bra høyttalere, og du finner omtrent ingenting som spiller bedre på rock ol. og actionfilmer til lignende pris(uten om kraftigere cv'er! Bare du forer dem med krefter, så funker det skikkelig bra!

Når det gjelder forsterker, vil jeg si at 753v2 er litt i minste laget. Men tviler på du tjener så altformye på å gå for 763v2. Du sier du tenker på ett sett, er det den pakken som inneholder V12F, V5C, V5M og V12S? I så tilfelle så ville jeg kjøpt 753v2 forsterkeren siden subben tar seg av de dypeste frekvensene. Så kan du heller spare pengene du sparte fra 763v2 og kjøpe deg en bra effektforsterker senere

De har jo Nad T753v2 og T524 dvdspiller til 6998kr nå, hvis du ikke har sett det..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er den eldste serien til CV som du får kjøpt ny i dag. med untak av noen e700 serie høyttalere som du kan få kjøpt. Lyden i clsc og v er ganske like, skikker ikke så mye mellom dem, men noe er forskjellig. Dra å hør på dem og finn ut om du mener den ene låter bedre enn den andre. Du bør prioritere en stor forsterker her, helt klart. gå for den minste nad'en med pre out og se etter en 272 brukt. da får du et fett anlegg enten du velger clsc 10 eller v 12.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T763 er av helt anna kaliber enn 753. T763 drar nok classic 10 brukbart.

T763 anbefales!! T753 også da, men ikke til så effelthungrige høyttalere som CV lager.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hele settet med V-serien (en annen sub), og 753v2 har jeg også.
    V-12F som front, V-5C og V-5B..
    Dette er konge høyttalere dersom du skal bruke dem for det meste på dvd-titting.. Men personlig er det noen småting jeg ikke er helt fornøyd med angående forsterkeren.. Synes egentlig ikke den er for svak, men hjemme hos meg er det visse ulyder som trer frem i scener hvor ingenting skjer i filmen.. Mange er dog svært fornøyd med denne, så det kan jo selvfølgelig hende det er strømproblemer i dette huset. Flytter snart og håper susingen vil forsvinne!!!
    Hadde jeg kjøpt forsterker idag ville jeg heller gått for en litt mindre reciever (med pre-out) og heller kjøpt meg en effektforsterker til frontene.. De fleste recieverene på markedet klarer å drive V-5c og V-5B uten problemer dersom frontene får hjelp av en effektforsterker vil jeg tro.

Jeg sier det igjen.. Jeg ville alltid ha valgt v-serien over clsc serien med tanke på utseendet!! (vil ikke starte drittkasting, bare min personlige mening)
    Hørte clsc-10 og er 100% sikker på at V-12 er bedre dersom du i hovedsak skal bruke anlegget til filmtitting.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VÆR SÅ SNILL Å STYR UNNA NADs 7serie!! Jeg har hatt både 763 og 753, begge var et rent h******!! Er så skuffet over disse... Gidder ikke forklare alt her. Gå heller på HiFiKlubbens forum å søk, dere kommer til å finne MANGE innleg fra meg ang denne serien. Jeg ble så lei alle problemene at jeg la inn bud på S170i, maste som bare det å fikk den til slutt Men for all del gå for Denon 3805 eller 3806 om du har råd. Går du for 3806 kan du også biampe forntene hvis du modifiserer delefilteret og du slipper å tenke på effektforsterker...

Med riktig forsterker spiller V12 mye riktigere enn clsc10... altså finere lyd. Dere clcs fans må gjerne være uenig med meg! Jeg henviser igjen til mine innlegg på HFKs forum. Jeg har kjørt tester på v15 vs. clsc15 både ved lytting og målinger med o.scop og dB-måler. Men vær så snill å ikke spør om dette her da jeg ikke orker å skrive hele avhandlinger på nytt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for V15F når du først e i gang? Da begynner ting å falle..

Syns V 15 e litt snillere mot ørene enn de jeg hadde før disse, det var vs-15 & e-315. Med andre ord litt bedre lyd..

cslc serien har jeg ikke hørt, så der kan jeg ikke si noe.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V12 spiller riktigere enn V15, men V15 dunker mer hvis det er ønskelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFKs forum? Link??

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    HFKs forum? Link??
    Du må melde deg inn i cybertainment for å komme til dette forumet.. Helt gratis, og du får faktisk også 6mnd lenger garanti på produkter kjøpt på hifiklubben (etter datoen du meldte deg inn selvsagt)...

http://www.hifiklubben.com/no/Forside

Du ser det står cybertainment i kolonnen til venstre..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tilbakemeldingene jeg har fått, utrolig morsomt at det er bare å "hive" ut spørsmål om ting og tang og få så raske og mange tilbakemeldinger.
    Skal ned til Hifi-klubben å høre på de idag, de er endelig kommet Gleder meg som en unge på juleaften, tror det blir en laaaaaaaang dag på jobben idag ja, tenker jo bare på lyd nå.. =) Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C0bra
    Jeg ville heller gått for CLSC10, som jeg gjorde for en stund siden, men det er vel uansett en smaksak. Uansett er V12F en bra høyttalere, og du finner omtrent ingenting som spiller bedre på rock ol. og actionfilmer til lignende pris(uten om kraftigere cv'er! Bare du forer dem med krefter, så funker det skikkelig bra!

Når det gjelder forsterker, vil jeg si at 753v2 er litt i minste laget. Men tviler på du tjener så altformye på å gå for 763v2. Du sier du tenker på ett sett, er det den pakken som inneholder V12F, V5C, V5M og V12S? I så tilfelle så ville jeg kjøpt 753v2 forsterkeren siden subben tar seg av de dypeste frekvensene. Så kan du heller spare pengene du sparte fra 763v2 og kjøpe deg en bra effektforsterker senere

De har jo Nad T753v2 og T524 dvdspiller til 6998kr nå, hvis du ikke har sett det..

Settet jeg har tenkt på er V12F, V5C, V5M og V12S ja, fikk reklame om den fra hifiklubben tidligere sjø, og fant ut at der var det mye trøkk for pengene, ingen ting å si på 7998 for den tror jeg..
    Så også at de hadde den nadpakken med dvdspiller til 6998 ja, så jeg har en satt opp en spilletime med hifi-klubben med disse komponenten idag, herregud som jeg gleder meg Men tror klokka har stoppa nå allså, er den virklelig ikke mere en 12 nå.. Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget fallt på en 753 igår, (og en 524 dvdspiller) den hadde ingen problemer med å drive systemet, ble positivt overasket over hvor klar og fin lyd det var i de allså,samtidig som de ga en sikkelig trøkk når de skulle det.. Hifi-klubben mannen hadde heller ikke hørt de før, og han og ble positivt overasket.
    Er medlem i noe som heter TOBB, og da får jeg gratis hjemkjøring, innstallasjon, og innstilling av hele anlegget, kjempebra da, eneste ulempen er at jeg må vente til i morgen før montøren kommer.. Men den som venter på noe bra..... Hehehe.
    Tror jeg må droppe drikkinga i helga, og heller låne meg noen dvd ` er, og bare sitte hjemme og nyte bilde og lyd.. (akkurat kjøpt meg en Hitachi 42PD7200 også sjø )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •