teit spørsmål:har aktive subwoofere int. forsterker? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke vanskelig:

Bruker du suben til film, kobler du suben til subwoofer output. Dette er anbefalt til film. Da bruker du én kabel fra subwoofer output til sub. Det er ikke meningen at du skal bekymre deg om to kabler i dette tilfellet - det blir så bra som det kan bli med denne ene kabelen. Den ene kabelen kobler du til valgfri low-level kontakt på suben.

Bruker du suben til tokanals stereo, kobler du suben til pre-out front høyre og til pre-out front venstre. I dette tilfellet trenger du to kabler - og disse kobles fra hver av de nevnte pre-out-utgangene til hver sin low-level inngang på suben.

M.h.t stereoforsterker, foreslår jeg at du starter en ny tråd om dette - du er i en gammel tråd om suber nå.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychomotion
    ok, takk : D
    Skal se hva jeg klarer å finne ut av ang. de to ledningene, vist ikke kjører jeg bare en ; D
    Vil bruk av kun en ledning minske lydkvaliteten på sub'en i noen stor grad?
    Om jeg skal kjøpe en skikkelig stereo-forsterker, hvilken bør jeg sikte etter?
    Minsker ikke i lydtrykk nei.

Stereoforsterker med at du kan koble til sub anbefales jo
    NAD sine stereoforsterkere har jo dette. Og de er veldig bra og kan drive det meste av høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh, kjempegreier : D
    Tusen takk for kjappe svar ; D
    Tror jeg skal skrape sammen det som er av penger så man får seg noe som skaper litt ekstra trykk : D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    En reciever med utgang til akt. sub, forsterker den signalet selv eller har sub'en int forsterker

reciever: Denon avr-1800
    Sub:Eltax Liberty sub. 10"

Det er et litt flaut spørsmål ops: Jeg er rimelig grønn når det gjelder hjemmekino.

er litt usikker selv men jeg mener att det forsterker signalet

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det er ikke vanskelig:

Bruker du suben til film, kobler du suben til subwoofer output. Dette er anbefalt til film. Da bruker du én kabel fra subwoofer output til sub. Det er ikke meningen at du skal bekymre deg om to kabler i dette tilfellet - det blir så bra som det kan bli med denne ene kabelen. Den ene kabelen kobler du til valgfri low-level kontakt på suben.

Bruker du suben til tokanals stereo, kobler du suben til pre-out front høyre og til pre-out front venstre. I dette tilfellet trenger du to kabler - og disse kobles fra hver av de nevnte pre-out-utgangene til hver sin low-level inngang på suben.

M.h.t stereoforsterker, foreslår jeg at du starter en ny tråd om dette - du er i en gammel tråd om suber nå.

Hmm.. Jeg bruker bare en kabel fra sub til forsterker, når jeg lytter i stereo (altså musikk)
    Får man et bedre resultat med to kabler?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hvordan du lytter til stereo. Har du en surroundreceiver med suben koblet til subwoofer-utgangen på receiveren, foregår stereo-dekodingen i receiveren - d.v.s. at bassinformasjonen i høyre og venstre stereokanal summeres i receiveren før den sendes til suben. Da holder det fint med bare én kabel.

I en vanlig stereoforsterker foregår det ingen slik behandling av bassinformasjonen i forsterkeren, og for å være helt sikker på at du får med deg all bass som er i opptaket, bør du bruke to kabler - fra h.h.v. pre-out L+R til subens L+R-innganger. Du kan naturligvis også bruke en surroundreceiver på denne måten - med sub tilkoblet pre-out L+R - da må du stille inn receiveren slik at bassen routes slik du vil ha det.

Hvorvidt det blir bedre lyd, skal man kan hende ikke snakke altfor høyt om. For min del er dette det jeg vil kalle en "nattesøvnfaktor" - med to kabler på en vanlig stereo forsterker, mister jeg garantert ingenting. Antageligvis er det ikke mye å miste, siden det meste av slik dypbass som suber driver med, antageligvis er lik i begge kanaler uansett - men det er ergerlig å tenke på at man KANSKJE mister noe. Heller en ekstra kabel, da - hehe.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •