nye høyttalere, Dali, B&W eller PSB..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nye høyttalere, Dali, B&W eller PSB..

Begynner allerede tenke på og oppgradere mine Proson Reality 62mkII som jeg har hatt i et par mnd nå.. mye vil ha mer er det vel det heter!

har kommet frem til tre kandidater som jeg vurderer sterkt:

- B&W DM603 S3
    - Dali Ikon 6
    - PSB T55

som dere ser er det jo et lite pris sprang her, og det er for meg et pluss i PSB sin retning.
    (får den faktisk for 6000,- på andre butikker)

er ute etter noe som funker like bra på film som musikk, og som spiller fyldig og godt på lavt og høyt volum. gjerne med en bass som kjennes uten at det dominerer hele lydbildet..

forsterkeren er Denon PMA-1500AE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til det du sier om hva du vil ha ut av høyttalerene,så syntes jeg det høres ut som du skal gå for PSB.Jeg har de selv og er veldig fornøyd,men vil gjøre deg oppmerksom på at de trenger litt krefter for å vise hva de kan.

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du ber om blir levert av Ikon 6.
    De har vunnet det som er av tester i den prisklassen så langt i år.
    Selv har jeg Ikon 7, og de er samme høyttaleren, men med litt ekstra i bunnen. Jeg er utrolig fornøyd. Your choice, men lytt på alternativene først. Ta med favoritt cd'en din.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med klispsch sine RF-35? er ferd å vurdere

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv B&W tilhenger, men akkurat av de modellene du nevner så hadde jeg nok valgt ikone'n.
    Synes du får mer lyd for pengene med disse i forhold til b&w 603. PSB stiller likt med 603.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddgeir
    Alt du ber om blir levert av Ikon 6.
    De har vunnet det som er av tester i den prisklassen så langt i år.
    Selv har jeg Ikon 7, og de er samme høyttaleren, men med litt ekstra i bunnen. Jeg er utrolig fornøyd. Your choice, men lytt på alternativene først. Ta med favoritt cd'en din.
    DALI, DALI, DALI, DALI!!! beste du får til den prisen som faktisk spiller litt bra

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt selv ville jeg nok satset på Dali Ikon 6. Har selv hatt B&W 603 S2, og det er gode høyttalere det og, for all del. Men de er ganske kronglete å plassere de pga bassport både foran og bak.

PSBene har jeg ikke hørt, men det er mulig de også er gode. PSB får jo generelt god omtale i prisklassen.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp ikon 6 er nok det beste valget. PSBene er litt romlete i bassen (mye bass dog) og jeg kan med hånden på hjertet si at de ikke har verdens beste diskant...
    DM603 er jo en gammel traver, har faktisk hatt disse selv, men jeg synes at B&W spillestil er veldig "flinkis" men alikevel ganske uengasjerende.
    Hva med JMlab Chorus 716 eller 726? disse spiller veldig bra og jeg vet at Andrè har optil flere brukte par han skal kvitte seg med,. kanskje du kan gjøre et røverkjøp

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mye svar. ser ut til at det heller mot dali'n her ja. (kanskje ikke så uventet siden den koster 1/3 mer enn psb'n.)

skal ta meg en lytterunde på disse i butikken en helg når jeg finner det for godt å dra innom tromsø. lite hifibutikker i nærheten her..

holder også et lite øye med bruktmarkedet tilfelle det skulle dukke opp noe der! blir ikke noe hastkjøp dette.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking klipsch

klipsch RF-35

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke butikker selger klipsch? finner de ikke.. har fått for meg at klipsch har en tendens til å være litt "spiss" i diskanten, mener jeg har lest noe slikt. stemmer dette`?

JMlab finner jeg heller ikke på noen butikker, hvem fører disse?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    hvilke butikker selger klipsch? finner de ikke.. har fått for meg at klipsch har en tendens til å være litt "spiss" i diskanten, mener jeg har lest noe slikt. stemmer dette`?

JMlab finner jeg heller ikke på noen butikker, hvem fører disse?
    JMLab finner du på www.hifihuset.no

Ellers mener jeg og at Klipsch kan ha en litt skarp diskant. Klipsch er fantastisk til hjemmekino, men litt skarp i diskanten til musikk etter min smak. Mange som ikke er enige med meg og, så det kan være en god idè å høre den selv.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vil gjerne ha noe som duger bra til musikk, det er litt av grunnen til at jeg vil oppgradere, føler at de jeg sitter på nå egner seg best til film.

vet ingen steder de selger klipsch i nærheten så tror ikke jeg tørr satse på de. heller veldig mot dali ikon 6 nå, så må ta meg en lyttetur snart.

skulle ønske jeg hadde mulighet til å lytte på psb'n, etter all den gode omtalen lillebroren T45 har fått så virker de jo interessante, og billige.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med system audio 1550/1750?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Ellers mener jeg og at Klipsch kan ha en litt skarp diskant. Klipsch er fantastisk til hjemmekino, men litt skarp i diskanten til musikk etter min smak. Mange som ikke er enige med meg og, så det kan være en god idè å høre den selv.
    Eneste måten å få vekk den skarpe diskanten er å kombinere det med rør.... spør jane, han har gjort det vellykket...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både SA1550 og Ikon 6. Til samme prisen er Ikon et godt stykke foran i lydopplevelse. Hadde jeg hatt pengene hadde Ikon 6 vært favoritten min. En kompis kjøpte Ikon 5, og også han er kjempefornøyd.

Selv lurer jeg litt på å handle 5 stk SA510 + SVS PB10-ISD, men det er veldig vanskelig å bestemme seg gitt. :lol: Må si jeg er litt nysgjerrig på Focal JMlab Chorus 726S hvis det er mulig å få en god pris på den brukt. 2 par gulvstående + center hadde jo vært litt knall.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikon 6 frister bare mere og mere, lest gjennom alle testene på dali sin hjemmeside nå. blir jo overøset av godord. også har jeg muligheten til å høre på de før jeg kjøper som er litt betryggende.

var hakket dyrere enn jeg hadde regna med og bruke, menmen.. penger er til for å brukes! får bare vente til man får råd nå.

forresten, hva er fair pris og ta for et par proson reality 62mkII, som er helt strøkne og bare noen mnd gamle?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM angående pris på Proson Reality 62MkII. Dette er jo en teknisk tråd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •