Den nye Jmlab electra serien vs den gamle!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Suntrip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Den nye Jmlab electra serien vs den gamle!

Hei,

Jeg lurte litt på om noen her har hørt den nye Jmlab electra be 1027. Hvordan synes dere denne låt? Har i dag den eldre modelen Jmlab electra 946, men vurderer å skifte ut disse med den nye electra be 1027. Har nylig fått nytt rom til hjemmekino`en, så da har jeg et mindre rom, enn jeg hadde før. Det nye rommet jeg har nå (22kvm), tror jeg er i minste laget for 946`ene? Og jeg tror de nye electra`en hadde passet bedre? Pluss, jeg tror at de nye electra`ene blir letter å drive på min Primare SPA21, uten å måtte ha ekstra effektforsterkere. Primaren yter 5x100 watt i 8 ohm. Synspukter?

Er det stor forskjell på disse? Har hørt at de nye electra`en be skal låte nærmere utopia`ene, men den nye profile serien ligner mere på de eldre electra`ene? Kan dette stemme?

Takker for alle svar..
    Mvh Jan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ennå ingen på forumet som har kjøpt dem, å det er heller ingen omtaler om dem ennå. Så tror ikke det er noen som har hørt dem ennå. vet at "pers1" har bestillt disse, men vet ikke om han har fått dem ennå, send han en PM!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en omtale i stereophil nå (november utgave). Er ikke helt sikker? Men skal prøve å sjekke det ut. Men er ikke så lett å finner steder som selger bladet..? Eller er det noen her som har lest omtalen?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt noen av disse.. Men det må uansett være mer økonomisk å kjøpe et effekttrinn til 946ene dine enn å oppgradere for å gjøre det lettere for Primaren din.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tlf til Hifihuset og hør.
    Jeg mener han hadde noen av de nye inne da. Mener de sto i gangen.

Jeg har heller ikke hørt de nye, men jeg har hørt forskjellen mellom 936 som jeg hadde før og Divaene jeg har nå. Siden den nye serien bruker bl.a. BE diskanten som er i Utopia serien regner jeg med at den nye serien vil gi et løft iforhold til den gamle. (får håpe det ihvertfall)

Ett spennende produkt er det ihvertfall.

Du bør få testet det selv og høre deg frem til hva du mener. Er ikke sikkert testene i hifibladene mener det samme som deg uansett.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er litt redd for med 946`ene mine, er at jeg tror de blir for store for det nye rommet mitt! Ellers synes jeg de låter veldig bra, og som Kenti sier hadde det vel vært billigere å kjøpe effektblokker. Men tror jeg må ta meg en tur og høre på disse.. Denne serien har jo blitt betraktelig dyrere enn den gamle electra serien! Værtfall hvis man tenker på størrelse og elementer etc. Den nye electra be 1027 tilsvarer vel en gammel electra 926 på element størrelse. be 1027 har vel en veil. pris på 53k, mens den gamle 926 lå vel på 29k. Så noe må vel ha skjedd på denne fronten!? Dem kan vel ikke bare ha høynet prisen betraktelig? Pleier narvesen å selge Stereophile?

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedforskjellen er jo Be-diskanten som er tatt fra Utopia-modellene. Har ikke hørt de, men skal være en stor forbedring i forhold til den gamle Electra. Alle elementene er også forbedret!

Nye Profile-serien til Focal er egentlig den direkte oppgraderingen til den gamle Electraserien, da den prismessig er mye nærmere, faktisk ofte litt billigere. Men lyden er betraktelig bedre på Profile!

Ta å hør med Andrè hos Hi Fi Huset, du kan sikkert få låne med deg 1027 hjem for en liten test. Og de tar jo også innbytte mot kjøp av nytt utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Electra BE diskanten er ikke den samme som i Utopia. Ja den er laget av Beryllium, men er ikke den samme.

http://www.audioplusservices.com/ele...00/tweeter.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste akkurat deler av testen fra Stereophile. La meg sitere (etter hukommelsen), ..hvis du ikke har lyst på en ny høyttaler bør du ikke ta med denne hjem. Hadde det ikke vært for at det finnes Utopia modeller, hadde denne blitt stående i min stue... sitat slutt.

Jeg fikk dessverre ikke lest hele testen, men jeg mener den dreide seg om 1027Be. Er du interessert i denne serien tror jeg det kan være en grei gjennomgang, hvis Sterophile regnes som troverdig da..

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt 1027 selv. Skulle få dem førstkommende tirsdag eller onsdag.Er også spent på hva forskjellen mellom Electra 936 (som jeg nå har solgt) og denne nye modellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •