Er denne forsterkeren kraftig nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er denne forsterkeren kraftig nok?

Jeg har en HK AVR 630 som yter 7*75W eller a*95W i stereo. Jeg vurderer å skaffe nye fronthøyttalere, Klipsch RF-7. Fantastisk høyttaler, men vil forsterkeren min kunne dra særlig nytte av de 250W som disse høyttalerne kan yte i 8ohm? HK er jo beskjedne på watt, og AVR 630 er rimelig kraftig og strømsterk, men er det noe vits eller blir det overkill og kanskje RF-35 f.ex. er mer enn nok?

Takk for hjelp! Noen som har erfaringer med denne HK/Klipsch kombinasjonen?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-7 har jo en skikkelig høy følsomhet (102db), pluss at ampen din har en grei dempefaktor. Det vil jo klart gi resultater, men personlig så hadde jeg gått for noe kraftigere. En del kraftigere, noe som det her; http://hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,45,101&id=989. Men det har jeg jo selvfølgelig ikke råd til. Men overkill på RF-35? Synes ikke det.. Men ta en titt på de eldre RF-5. Har en kompis som har de, og han bruker AVR-5000 - etter min mening en genial kombo

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en forsterker som du kanskje vil oppleve at driver de høyttalerne bra. Men du kan jo prøve med et effekttrinn og utvide med det ettrhvert hvis det ble mye bedre!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KLIPSCH RF-7 vil nok spille greit. Men jeg syns ikke de spiller godt før de får 200watt+++. De takler ikke 1000watt PEAK for ingenting .

Men for all del, det er en start.. så får du spare til et effekttrinn senere. Uansett, RF-7 på avr630?! må da skrike noe voldsomt i diskanten?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    KLIPSCH RF-7 vil nok spille greit. Men jeg syns ikke de spiller godt før de får 200watt+++. De takler ikke 1000watt PEAK for ingenting .

Men for all del, det er en start.. så får du spare til et effekttrinn senere. Uansett, RF-7 på avr630?! må da skrike noe voldsomt i diskanten?
    Prøv den nye serien til Musical fidelity A5. har lest/hørt at den skal være helt knall. Den har en god strømforsyning og vil drive RF7 veldig godt. Eller hvis du har mye penger kan nok KW500 være idiell da har du ihvertfall mere enn nok effekt. En annen ting du kunne ha vurdert er rør, Antique Sound Lab har noen kraftige rørblokker på 200watt, den koster rundt 40k. Har hørt RF7 med en mindre forsterker fra samme produsenten og det spillte himmelsk, men den var ikke så kraftig så det kunne vært bedre kontroll når du spilte litt høyt. Så som du ser er det mange alternativer å det jeg nevner er noe av det bedre du kan putte på RF7 hvis du ser bortifra merker som Mcintosh, Pass Labs, Mark Levinson osv..

Kan ikke helt si meg helt enig med det der Skorob, jeg har ca 200watt i min forsterker her er det full kontoll uansett hvor høyt jeg spiller. Så det der er nok bare tull, men man burde sørge for å ha en god strømforsyning.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre forslag?

Sitat Opprinnelig postet av skorob

Jeg tar med glede imot andre forslag til høyttalere du mener passer bedre, gjerne rundt 20.000 og som er billige i USA...

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg tar med glede imot andre forslag til høyttalere du mener passer bedre, gjerne rundt 20.000 og som er billige i USA...
    RF-5..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-5 på HK 630 skurrer fortsatt i mine ører.. ikke pga effekten. Men HK spiller sykt lyst og skarpt i toppen.
    Til HK syns jeg Infinity Beta spiller godt. Men du er tydeligvis intressert i en mer "HIGHEND" retta høyttaler. Infinity Beta 50 koster liksom 7000kr i norge .
    JBL burde også ha noe som passer godt til HK'en.

Ole18: Seff, strømforsyning har alt å si til Klipsch. Eller som Paul Klipsch sa i sine dager, "holder fint med en 5watter, men jeg har aldri sagt den er billig".

Jeg mener jeg har mitt på det tørre når jeg sier at HK 630 blir for "dårlig" mot RF-7. Men men, smaken er som baken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •