Focal.JMlab Chorus SW700 S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal.JMlab Chorus SW700 S

Har noen noe erfaring med denne subben? er det en god sub i prisklassen? Har vært å hørt på den og ble ganske imponert over punchen i den..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!

PS: når jeg mener sub i den klassen mener jeg noe som puncher og ikke cv subber og slikt..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at cv ikke puncher!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Mener du at cv ikke puncher!!
    Vet ikke om du har hørt på subber med noe særlig punch før jeg, men det er mye som puncher bedre en cv, cv spiller høyt og dundrer godt, men den er ikke spesielt fast etter min mening..

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den selv og den spiller fint. Se min hjemmekino og kommentarer, der har jeg skrevet en del om den.

Jeg vet ikke ditt behov, men den er absolutt å anbefale.

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spiller bra til prisen, men gå heller for en SVS i samme prisklasse.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt behov er å ha sub som kan funger godt både på film og musikk.. Men første prioritering er at den fungerer bra på musikk.. Jeg skulle få 20% på denne subben, så jeg bare lurer på om det er ett godt kjøp for meg som er glad i musikk å vil ha litt ekstra punch!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB-ISD 10 vil koste 700,- mer etter den rabatten du har fått. Men det er en mye, mye råere sub, som ikke har noe problem med å følge på med musikk.

Det anbefaler jeg, men 700en er og ganske bra.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    SVS PB-ISD 10 vil koste 700,- mer etter den rabatten du har fått. Men det er en mye, mye råere sub, som ikke har noe problem med å følge på med musikk.

Det anbefaler jeg, men 700en er og ganske bra.
    Har du en link til denne SVS PB-ISD 10?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg faktisk lest om i lyd og bilde eller dvd og hjemmekino.. Denne fikk masse skryt der, men jeg har også ett veldig følsomt rom for bass, og dersom ikke SVSèn skulle fungere er det vel ikke så lett å levere den til tilbake? på hifihuset i bærum, kunne jeg komme tilbake å bytte dersom denne subben ikke fungerte for meg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subbere handler mye om plassering. Uansett sub må det jobbes for å få det optimalt. Det spiller ingen rolle om den heter Jmlab eller SVS. Tipper du vil ha en sub NÅ, og du derfor er litt gira, men det vil uansett være lettere å selge en SVS enn en Jmlab.

Men det er ditt valg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Denne har jeg faktisk lest om i lyd og bilde eller dvd og hjemmekino.. Denne fikk masse skryt der, men jeg har også ett veldig følsomt rom for bass, og dersom ikke SVSèn skulle fungere er det vel ikke så lett å levere den til tilbake? på hifihuset i bærum, kunne jeg komme tilbake å bytte dersom denne subben ikke fungerte for meg.
    Det bør ikke være noe problem å selge den brukt uansett. Du kan jo evt. teste ut JMLaben først siden du er sikker på å få levert den tilbake. Er du fornøyd er det jo greit, man har jo uansett ikke vondt av noe man ikke vet

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det bør ikke være noe problem å selge den brukt uansett. Du kan jo evt. teste ut JMLaben først siden du er sikker på å få levert den tilbake. Er du fornøyd er det jo greit, man har jo uansett ikke vondt av noe man ikke vet
    Er enig med deg der, jeg har jo ingenting å tape ved kjøp av en Jmlab for om den ikke skulle fungere får jeg jo byttet den igjen.. Tror jeg går til inkjøp av sub til neste uke en gang.. så da får jeg se..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Subbere handler mye om plassering. Uansett sub må det jobbes for å få det optimalt. Det spiller ingen rolle om den heter Jmlab eller SVS. Tipper du vil ha en sub NÅ, og du derfor er litt gira, men det vil uansett være lettere å selge en SVS enn en Jmlab.

Men det er ditt valg.
    Står litt i beita nå, fikk veldig lyst på SVS, men ett lite spørsmål: Hvorfor er det bare en phono tilkobling bak på den, får man ikke justert hz på den?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, den avhenger av at du har reciver med subutgang som du kan stille inn på selv. Men du burde sjekke ut den SVS'en er rimelig heftig sak.

EDIT: men siden du ikke syns CV subbene har noe punch.. da kan det hende denne også bare blir en fis, men i forhold til JM'en så er den en atombombe...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort

Lsound har 45 dagers returrett på PB10-ISD i følge websidene deres.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nope, den avhenger av at du har reciver med subutgang som du kan stille inn på selv. Men du burde sjekke ut den SVS'en er rimelig heftig sak.

EDIT: men siden du ikke syns CV subbene har noe punch.. da kan det hende denne også bare blir en fis, men i forhold til JM'en så er den en atombombe...
    Det jeg mener når jeg snakker om punch er at en sub treffer vert eneste slag i tromme sekvensene i en sang hvis du skjønner! Har selv hatt cv clsc 15" og cv v-12f og har aldrig blitt fornøyd, de lager leven og trøkker godt men når ikke mine krav helt..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SW700S, fikk og en god deal hos Andre. Har hatt den i 7 måneder og bruker den mest til musikk og litt film.

Mine erfaringer med den er meget gode. Masse trøkk, men også kontrollert med god kvalitet på lyden. Lett å integrere, står ikke og spiller for seg selv men forsvinner nokså sømløst i lydbildet. Spiller mer enn høyt nok for meg, har aldri hatt behov for å ha volumet på over halvt med sub signal inn fra receiver. Anbefales på det aller varmeste, spesielt med tanke på pris, men kommer jo litt an på hva den skal brukes i og sammen med. Lurer du på noe, bare fyr i vei

Forresten, en ting du bør ha med i vurderingen: Dersom du ser på mange apokalyptiske filmer med jordskjelvbass så ruller kanskje JMlaben av litt tidlig. Rundt 40 Hz. Men jeg har aldri savnet det, den spiller altfor engasjerende og livlig til det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir veldig usikker her nå.. Er det noen som kan sammenligne dem, å komme med en forklaring på hvilke punkter JmLab er bedre en SVS og SVS bedre en JmLab??

Skal brukes mest til musikk og litt film.. Bør tåle det meste fra rap til country, hører på ALT..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •