Dali Euphonia MS5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Euphonia MS5

Hei,

Åssen funker MS5 til kino sammenheng? Hvordan vil de spille om jeg setter en Helicon C200 sammen med dem? bare for å få en stemme fanger liksom!

Men det vil da bli stereo i førsteomgang, så lurer da på åssen MS5 funker til kino?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan svare på dette?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ms5 krever kvalitetselektronikk for å fungere optimalt. vil vel tro at senteren til serien er bedre men du får da lyd av helicon senteren også. har du hørt på helicon i det hele tatt? de fleste vil mene at de er et mye bedre kjøp en eufonia serien som er skamdyr.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Men så lenge jeg får en center som passer "greit" til frontene så er jeg fornøyd. Ja, har hørt H400 mange ganger, stod mellom dem å JMlab da jeg handla Har ennå ikke hørt MS5, men regner med det er noe av det samme bare en del bedre

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ms5 bør du jo sammenligne med helicon 800, ikke 400. ser man på prisene så vil jeg påstå at hvis man tar differansen på ms5 og 800 og øker prisen på effekttrinnet med dette beløpet vil slutt resultatet blir bedre med 800 en ms5. hvor stort rom har du forresten?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ms5 bør du jo sammenligne med helicon 800, ikke 400. ser man på prisene så vil jeg påstå at hvis man tar differansen på ms5 og 800 og øker prisen på effekttrinnet med dette beløpet vil slutt resultatet blir bedre med 800 en ms5. hvor stort rom har du forresten?

Ja ok.

Men uansett, så har jeg fått et tilbud på MS5 med Aragon effekt på 2x200w og prossesor til en billig penge! Å dette vil jeg vertfall prøve, blir jeg ikke fornøyd, så selger jeg igjen, men tror jeg skal bli fornøyd med dette altså!

Men åssen er MS5 til film?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euphonia-serien er helt fantastisk både til film og musikk. Dem krever imidlertid, som jfinneru påpeker, både skikkelig elektronikk og ikke minst godt med plass å boltre seg på. Skjønner du har fått et tilbud, men skulle jeg kjøpt nytt hadde jeg ikke vært i tvil: Jeg ville kjøpt MS4 og en skikkelig sub. Du får jo nesten en DD18 for prisdifferansen mellom MS4 og MS5. Og sub må du ha uansett, MS5 spiller dypt og høyt, men ikke dypt nok.

Forøvrig, skulle ikke du legge HiFi-livet på hylla noen år?

Euphonia MS5 kan vel ikke akkurat kalles en "nedgradering".. :P

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vurderer jo noe nytt annen hver dag jo! Gå i butikken, ta med ørene, og la de bestemme. Du ser jo ikke ut til å ha problemer med innholdet i lommeboka iallefall

Mvh.

Andreas

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av gix
    Du vurderer jo noe nytt annen hver dag jo! Gå i butikken, ta med ørene, og la de bestemme. Du ser jo ikke ut til å ha problemer med innholdet i lommeboka iallefall

Mvh.

Andreas

Tipper han skal bli selger når han blir stor He-he. Meget gode innkjøpspriser og gode bruktpriser ut. = litt fortjeneste.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Euphonia-serien er helt fantastisk både til film og musikk. Dem krever imidlertid, som jfinneru påpeker, både skikkelig elektronikk og ikke minst godt med plass å boltre seg på. Skjønner du har fått et tilbud, men skulle jeg kjøpt nytt hadde jeg ikke vært i tvil: Jeg ville kjøpt MS4 og en skikkelig sub. Du får jo nesten en DD18 for prisdifferansen mellom MS4 og MS5. Og sub må du ha uansett, MS5 spiller dypt og høyt, men ikke dypt nok.

Forøvrig, skulle ikke du legge HiFi-livet på hylla noen år?

Euphonia MS5 kan vel ikke akkurat kalles en "nedgradering".. :P

Jamen jeg har ikke råd til nytt! Jeg har funnet MS5 brukt til en SYK pris. Å jo, jeg skulle egentlig holde meg litt unna hifi, men det er ikke lett når du ser en drømme høyttaler samt drømme forsterkeri til en pris jeg har råd til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert i butikken mange ganger jeg! Men murlig jeg burde lytte mer en det jeg gjør? Skal ta meg noen turer til.....Men uansett, så husker jeg at H400 låt sykt deilig! Å regner ikke med MS5 låter dårligere

Men som dere sier, så krever MS5 store rom. Men jeg tror ikke noe på at de krever fra 40kvm å oppover som de nevner på HFK!

Murlig mitt rom på 19kvm blir litt lite, men vil ikke tro Dali trenger så mye plass som Klipsch! Sjøl så har jo ikke du alverdens rom finneru, men du sier fortsatt at høyttalerene låter veldig bra! Å du sier også at det ikke er så stor forskjell fra MS5 til H800, hvorfor skal MS5 bli et så stort problem?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tror du ikke Dali trenger like mye plass som Klipsch?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Har vert i butikken mange ganger jeg! Men murlig jeg burde lytte mer en det jeg gjør? Skal ta meg noen turer til.....Men uansett, så husker jeg at H400 låt sykt deilig! Å regner ikke med MS5 låter dårligere

Men som dere sier, så krever MS5 store rom. Men jeg tror ikke noe på at de krever fra 40kvm å oppover som de nevner på HFK!

Murlig mitt rom på 19kvm blir litt lite, men vil ikke tro Dali trenger så mye plass som Klipsch! Sjøl så har jo ikke du alverdens rom finneru, men du sier fortsatt at høyttalerene låter veldig bra! Å du sier også at det ikke er så stor forskjell fra MS5 til H800, hvorfor skal MS5 bli et så stort problem?
    jeg spurte hvor stort rom du hadde jeg, ikke at det du har er for lite. sykt billige ms5 finnes neppe. da vet ikke selgeren hva han driver med. gi meg en link du så kan jeg se
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje det her: http://www.hifimagasinet.com/annonsD...annonsID=21362

Var å luska i litt andre tråder her...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfnneru
    jeg spurte hvor stort rom du hadde jeg, ikke at det du har er for lite. sykt billige ms5 finnes neppe. da vet ikke selgeren hva han driver med. gi meg en link du så kan jeg se
    Obs! missforstod litt!

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvorfor tror du ikke Dali trenger like mye plass som Klipsch?

Jeg er ingen ekspert bare så det er sakt. Men i og med at Klipsch har horn, så trenger de litt mere plass, det føler nå jeg ops:

Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Det er vel kanskje det her: http://www.hifimagasinet.com/annonsD...annonsID=21362

Var å luska i litt andre tråder her...

Jepp. Der har du den!

Hva sier du Jørn?

Denne gangen tror jeg at jeg skal høre på hva Jørn har å si om kjøpet på MS5. Har bæsja sikkelig på leggen når ikke jeg har hørt på hva Jørn har sakt. Han sa jo RF7 kom til å bli for stort, det gjorde det vist. Å gidder ikke gjøre bomkjøp igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jamen Chriz....., du kan ikke mene at MS5 krever mindre plass enn RF-7. Det er da også to vidt forskjellige høyttalere. MS5 er da en høyttaler av et helt annet kaliber, og krever mye mer av elektronikk og plassering enn RF-7. Du sa jo at hornene ikke var problemet ditt tidlegere, men at høyttalerne var for store for rommet ditt og at du derfor fikk veldig lite bass. MS5 er overhodet ikke en mindre høyttaler og tror du bør tenke deg godt om før du bytter til noe annet IGJEN. Legg heller pengene i å gjøre rommet bedre og kjøp deg et rimeligere og mindre system som virkelig fungerer i rommet ditt på 19kvm. Det funket ikke med klipsch rf-7, ikke med jmlab settet og nå vil du selge det og kjøpe klipsch eller ms5 igjen. Jeg skjønner ikke at du orker engang, man kan jo få hjerteklapp av mindre. Du må kunne slå deg til ro med det du gar vel?

Men å si at MS5 krever mindre plass rundt seg enn rf-7 mener jeg er feil. Den krever nok like mye eller mer for den del, for det er en STOR høyttaler. Hvis du trykker den inn i et lite rom så får du ikke utnyttet høyttaleren for det den virkelig kan. Da er det bedre du går for en mindre høyttaler. Men hvis det ikke funket med rf-7 (m/bassrefleksport bak) og jmlab (mindre og med bassrefleksport foran) så må jo dette tyde på at problemet også ligger i rommet eller at du ikke har jobbet nok med plassering eller demping. Det hjelper ikke å ha den dyreste og flotteste høyttaleren hvis du ikke har et rom som fungerer til ditt formålet.

Jobb først med rommet og kjøp komponenter etterpå...... ellers kommer du bare til å bytte og bytte og bytte helt til du til slutt finner ut at det er rommet du burde jobbet med og brukt penger på....

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helicon 400 burde du prøve hjemme. de vil sannsynligvis kle romstørrelsen din mye bedre
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jamen Chriz....., du kan ikke mene at MS5 krever mindre plass enn RF-7. Det er da også to vidt forskjellige høyttalere. MS5 er da en høyttaler av et helt annet kaliber, og krever mye mer av elektronikk og plassering enn RF-7. Du sa jo at hornene ikke var problemet ditt tidlegere, men at høyttalerne var for store for rommet ditt og at du derfor fikk veldig lite bass. MS5 er overhodet ikke en mindre høyttaler og tror du bør tenke deg godt om før du bytter til noe annet IGJEN. Legg heller pengene i å gjøre rommet bedre og kjøp deg et rimeligere og mindre system som virkelig fungerer i rommet ditt på 19kvm. Det funket ikke med klipsch rf-7, ikke med jmlab settet og nå vil du selge det og kjøpe klipsch eller ms5 igjen. Jeg skjønner ikke at du orker engang, man kan jo få hjerteklapp av mindre. Du må kunne slå deg til ro med det du gar vel?

Men å si at MS5 krever mindre plass rundt seg enn rf-7 mener jeg er feil. Den krever nok like mye eller mer for den del, for det er en STOR høyttaler. Hvis du trykker den inn i et lite rom så får du ikke utnyttet høyttaleren for det den virkelig kan. Da er det bedre du går for en mindre høyttaler. Men hvis det ikke funket med rf-7 (m/bassrefleksport bak) og jmlab (mindre og med bassrefleksport foran) så må jo dette tyde på at problemet også ligger i rommet eller at du ikke har jobbet nok med plassering eller demping. Det hjelper ikke å ha den dyreste og flotteste høyttaleren hvis du ikke har et rom som fungerer til ditt formålet.

Jobb først med rommet og kjøp komponenter etterpå...... ellers kommer du bare til å bytte og bytte og bytte helt til du til slutt finner ut at det er rommet du burde jobbet med og brukt penger på....

Ja ok. Jeg vet ikke om MS5 trenger stort rom. Som sakt, så er ikke jeg så flink innen hifi ennå, å kan da ikke vite om MS5 passer mitt rom!
    Men nå har jeg jo fått svar på at dem trenger det.....Og at JMlab låter dårlig vet jeg ikke hvor du har fått fra :? de låter kjempe bra, men jeg syntes det er gøy å oppgradere.

Ja Jørn, kunne kanskje vert bedre det. Å da ville jeg også fått råd til C200 samt bak høyttalere.

Men hva syntes du foresten om annonsen Jørn? Ser det bra ut?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    annonsen så vel grei ut. prisen er vel grei nok den og. du får med masse gammelt skrot da, men det er vel greit. du må også smugle dem til Norge. hvis ikke må du plusse på 25% moms
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man får vel ikke trukket fra svensk moms på bruktkjøp sikkert?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •