Dali Euphonia MS5 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Ja man får vel ikke trukket fra svensk moms på bruktkjøp sikkert?
    helt riktig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Ja man får vel ikke trukket fra svensk moms på bruktkjøp sikkert?
    Garantert ikke. En må uansett betale 25% mva på alle brukthandler, uansett om det er fra Sverige eller USA. Alternativet er smugling som Jørn sa, med det det måtte innebære...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    annonsen så vel grei ut. prisen er vel grei nok den og. du får med masse gammelt skrot da, men det er vel greit. du må også smugle dem til Norge. hvis ikke må du plusse på 25% moms

Hmmm. Gammelt skrot? Betyr det at ikke det er vert det?

Smugling fikkser vi.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Og at JMlab låter dårlig vet jeg ikke hvor du har fått fra :? de låter kjempe bra, men jeg syntes det er gøy å oppgradere.

Har det kanskje fra at du selger det så utrolig kjapt etter at du har kjøpt det. Du har jo ikke lært deg det skikkelig å kjenne engang...... Hvis det spiller så utrolig bra er det jo ikke vits å bruke penger på å oppgradere, men snarere å bruke penger på rommet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har det kanskje fra at du selger det så utrolig kjapt etter at du har kjøpt det. Du har jo ikke lært deg det skikkelig å kjenne engang...... Hvis det spiller så utrolig bra er det jo ikke vits å bruke penger på å oppgradere, men snarere å bruke penger på rommet

Javel. Men det er nå feil....Å at jeg ska lere anlegget å kjenne har jeg hørt du har sakt før

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært på hifiklubben i oslo og hørt på ms5 flere ganger. Mest film, men også musikk. Jeg har aldri hørt helicon 800 så de kan jeg ikke sammenligne med. Men jeg har hørt 400. Det første jeg kan si er at det er noen veldig gode høyttalere, ikke minst store som krever sitt av elektronikk. De opplevelsene jeg har hatt med ms5 på film har bare vært helt rått og jeg digger de høyttalerne selv. Men uansett så ville jeg faktisk trodd at 200 watt er litt lite. Og hvis det er slik andre sier her at de trenger mye rom og plass, så spørs det ikke om det kan være mye bedre å gå for helicon 400 eller kanskje 800.

Jeg har forstått at du har funnet et bra tilbud, men venter du litt kan du nok komme over noe annet bra også. Grunnen til at jeg sier 200w kanskje er litt lite er fordi jeg har veldig ofte vært innom hifiklubben og gått ned i kjelleren og hørt på ms5. Da har jeg vær gang spurt eller sett hva som driver de og om det er optimalt. og det er ikke ofte de er helt fornøyd med effekten. Det skal hvertfall være en del skikkelige watt. Han ene mente at når de bi ampent ax1v eller hva den heter så var ikke det helt godt nok.

men uansett hva du ender opp med så mener jeg som noen andre at rommet burde også jobbes litt med

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    jeg har vært på hifiklubben i oslo og hørt på ms5 flere ganger. Mest film, men også musikk. Jeg har aldri hørt helicon 800 så de kan jeg ikke sammenligne med. Men jeg har hørt 400. Det første jeg kan si er at det er noen veldig gode høyttalere, ikke minst store som krever sitt av elektronikk. De opplevelsene jeg har hatt med ms5 på film har bare vært helt rått og jeg digger de høyttalerne selv. Men uansett så ville jeg faktisk trodd at 200 watt er litt lite. Og hvis det er slik andre sier her at de trenger mye rom og plass, så spørs det ikke om det kan være mye bedre å gå for helicon 400 eller kanskje 800.

Jeg har forstått at du har funnet et bra tilbud, men venter du litt kan du nok komme over noe annet bra også. Grunnen til at jeg sier 200w kanskje er litt lite er fordi jeg har veldig ofte vært innom hifiklubben og gått ned i kjelleren og hørt på ms5. Da har jeg vær gang spurt eller sett hva som driver de og om det er optimalt. og det er ikke ofte de er helt fornøyd med effekten. Det skal hvertfall være en del skikkelige watt. Han ene mente at når de bi ampent ax1v eller hva den heter så var ikke det helt godt nok.

men uansett hva du ender opp med så mener jeg som noen andre at rommet burde også jobbes litt med
    Ja ok. Murlig jeg burde teste MS5 på elektronikken jeg får med da!

Men det gjør jeg jo uansett når jeg kjøper dem. Men er litt kjedelig å reise til sverige for ingenting Hmmm. Er i tvil!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er denne Aragon effekten noe gammelt skrot bare? Syntes Jørn sa det. For da dropper jeg å kjøpe effekten, da kjøper jeg evt. bare høyttalerene og heller en ny effekt!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var bare en morsomhet chris grunnet alderen på dem. har aldri hørt dem. er du ikke fornøyd så erdet vel bare å selge dem videre..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det var bare en morsomhet chris grunnet alderen på dem. har aldri hørt dem. er du ikke fornøyd så erdet vel bare å selge dem videre..

Hehe Jeg blir skeptisk når du sier sånt jeg

Ja, er jo bare å selge vidre som du sier, for den Aragon effekten skal vist vere utrolig god etter hva folk sier!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant foresten denne da jeg kikka litt 8)

Kunne kanskje vert et alternativ det også. For de krever kanskje ikke sååå stort rom som MS5?

http://www.hifimagasinet.com/annonsD...annonsID=21431

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne kanskje vert et alternativ det også. For de krever kanskje ikke sååå stort rom som MS5?

Det så helt porr ut på bildet der hvertfall. *sikle*..

Litt uvanlig måte han tilbød delbetaling på, men men Det er jo faktisk mulig..

Du och jag går in på HiFi-Klubben tillsammans och så betalar du Dali högtalarna genom att du öppnar upp ett avbetalningskonto i ditt namn hos GE Capital Bank.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster MS5 100000 sek? Og den aragon forsterkern, greit nok, de lager gode forsterkere, men den der er jo gammel og grå. Ville nok heller satsa på noe Classe eller CJ på MS 5.

EDIT: hvis du likter lyden i JM lab, så sjekk om du finner 936 eller 946 av de, da skal jeg si det blir oppgradert . 926 du har?! ...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    eller CJ på MS 5
    Den comboen har jeg ikke hørt selv, hvordan syns du det låt?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan jo være et veldig bra kjøp. omregnet til norske kr så er det jo bare litt over 25' så det vil jeg påstå er et godt tilbud. Tror jeg hadde gått for dem istede for ms5, hvis ikke jeg hadde hatt et veldig stort rom osv. De ser kanskje ikke like fete ut, men disse er også utrolig kule og fine å se på!

regn ut selv her:https://www.dnbnor.no/biztools/valut...lkulator.jhtml

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg snuser også litt på helicon:P har bare såvidt hørt litt på 400w pga at hifiklubben i tromsø er helt på villspor (nok om det) 400w er noe av det beste jag har hørt under 40000kr

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg høte helicon 400 for først gang på plazamessen for noen år siden da hifikubben hadde stor stand i 2 etasje. og jeg ble imponert med en gang, og etter det har jeg blitt mer og mer imponert over de høyttalerne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Den comboen har jeg ikke hørt selv, hvordan syns du det låt?
    Må ærlig innrømme at jeg ikke er helt med på Dali's lydfilosofi, men CJ'en fungerte glimmers.. Men skulle likt å fått testa den Royervin (eller hva han kaller seg her) har. Han har en med mer muskler enn den jeg hørte med..

Dali har NYYDELIG diskant, men mangler litt på mellomtona syns jeg(CJ, er den som har rettet opp dette best i mine ører). Bassen har jeg ingenting å utsette på.. utenom hva herligheten koster da .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe min passlabs X350. Har selv brukt den til MS5, funker meget bra.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke du bestemt deg "for å legge hifilivet på siden for en stund"