DALI AXS10K VS Concept 10(begge i NAd oppsett)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI AXS10K VS Concept 10(begge i NAd oppsett)

DALI AXS10K Høyttalere

2*10" bassere, 5 1/2" mellomtone og 1" horndiskant...vurderer å kombinere med nad 372..og så kjøpe inn en 272 senere..for mer power ;-) ...Har også ideer om en Concept 10, derfor er spørsmålet..om noen vet noen tydlige forskjeller på disse?er Conceptetn verdt de 2000 kr. ekstra? DALI AXS10K koster 9k, mens Conceptene koster 11k

Ser at Concepten har 1" større mellomtone...og bedre diskant..men er det noe mer enn det?har vært på hifiklubben, der hadde de ikke modellen fremme....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er vel AXS-serien til Dali ment mest som en "partyhøyttaler" med masse trøkk og morro, men vil du ha denslags er Proson R69SA MKII et både billigere å bedre alternativ. Og Concept-serien er jo langt nyere produkter, som visstnok har fått litt HiEnd-drypp fra Euphonia-serien. Hvorvidt den påstanden holder vann tør jeg ikke si, men jeg har hørt Concept8, og den utmerket seg egentlig ikke på noen som helst måte, hverken positivt eller negativt. Åpenbart en høyttaler laget for rock og morro, men jeg fikk ikke helt "fot" av det...Så på den basis ville ihvertfall jeg gått for AXS, så tenkt meg om i to sekund og kjøpt Proson og hatt det skikkelig gøy derfra! Men dette må du til syvende og sist lytte deg frem til selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •