Nye surroundhøyttalere - trenger tips.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye surroundhøyttalere - trenger tips.

Skal oppgradere fra 5.1 til 7.1, og da trenger jeg nye surroundhøyttalere. Disse skal plasseres på sideveggene og bør derfor være dipole. Mitt oppsett består av B&W 602 S3, LCR60 S3, 600 S3 og SVS PB10.

Det vil nok være mest fornuftig å gå for B&W DS6 S3 som matcher mine høyttalere, men jeg synes de er litt i dyreste laget, og så kan vel surroundhøyttalere være av et annet merke uten at det skaper for store klangforskjeller.

Er det noen som vet om gode, relativt billige, dipole høyttalere som vil fylle mine krav?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector CX/KX. Finnes på bruktmarkedet for under 2k vet jeg....

Ellers så er vel det billigste alternativet Gale sine 306B, brukt med hell av flere her på forumet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslagene, Ansfield.

Når det gjelder de Audiovector-høyttalerne, så er jeg litt bekymret for den ulike impedansen. Vil dette skape problemer, eller er det bare å justere lydvolumet?

De Gale-høyttalerne kunne jeg ha tenkt meg, men det ser ut som om de kun kommer i hvit og lyst tre, og ikke i svart som jeg vil ha. Er vel ikke akkurat high end, men de gjør sikkert jobben til jeg får råd til å kjøpe B&W DS6.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedans er ikke et problem jeg ville bekymret meg for. Du kan jo bare stille volumet forskjellig..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedansen på de høytalerne trenger du ikke bry deg om.....

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    De Gale-høyttalerne kunne jeg ha tenkt meg, men det ser ut som om de kun kommer i hvit og lyst tre, og ikke i svart som jeg vil ha. Er vel ikke akkurat high end, men de gjør sikkert jobben til jeg får råd til å kjøpe B&W DS6.
    Gale 3060B finnes i svart, jeg benytter disse som bakhøyttalere til KEF Q7 & Q9C i front - fungerer helt ok

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin pris på de Gale-høyttalerne, og jeg vet ikke om jeg gidder å lete så veldig lenge etter et par brukte DS6, så det er mulig jeg stikker innom Klubben i løpet av et par dager.

Wintermute:
    Jeg forventer ikke at disse skal levere så mye bass, og det er heller ikke et problem da jeg har sub som tar seg av det, men klarer disse å spre lydeffektene slik at man blir innhyllet i lyd?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Wintermute:
    Jeg forventer ikke at disse skal levere så mye bass, og det er heller ikke et problem da jeg har sub som tar seg av det, men klarer disse å spre lydeffektene slik at man blir innhyllet i lyd?
    Innhyllet og Innhyllet... de gjengir ihvertfall etter min mening 'realistisk' nok lyd bak, og jeg liker lyden/effekten av disse dipole mye bedre enn diverse standardhøyttalere

Jeg har vel også en formening om at de fleste filmer ikke har spesielt mye / ofte lyd bak - så til mitt bruk (stue-kino) er de helt greie. Synes feks. at fly som passerer forbi deg (Pearl Harbour, Topgun etc.), skudd som går forbi deg, etc. gjengis 'godt nok' og gir ok 'realisme' i den grad en kan snakke om det i en stue-kino

Jeg har f.ø. mine montert høyt oppe og på linje / så vidt bak lytte/titte posisjon - med 'polene' hhv fremover og bakover.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tibakemeldingen, Wintermute.

Hehe, du høres ikke overbegeistret ut. Nå har jeg en ganske så stor hjemmekino på ca. 25 kvm (6x4 m), så det kan hende at rommet krever et par høyttalere i DS6-klassen for å gi meg den lydopplevelsen jeg er ute etter. Jeg skal stikke innom Klubben og sammenligne disse to modellene, og så får jeg se om den store prisforskjellene er berettiget.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jamo 8.2 surr

Hei!

Et par Jamo 8.2 surr. gjør jobben! de koster vell litt over 2000 kr for paret. Disse har jeg erfaring med oh gjør jobben heilt ok

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •