Susing i bakhøytalerene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Susing i bakhøytalerene

Jeg har store problemer med susing i bakhøytalerene,jeg har vel høytalerene ca 1 meter ved siden av lytte posisjon og jeg har dempet effekten i bakhøytalerene men har fortsatt susing...?Hva kan jeg gjøre....jeg har ikke dyre høytaler ledninger(36 kr meteren)...er dem dårlig skjermet??

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Jeg har store problemer med susing i bakhøytalerene,jeg har vel høytalerene ca 1 meter ved siden av lytte posisjon og jeg har dempet effekten i bakhøytalerene men har fortsatt susing...?Hva kan jeg gjøre....jeg har ikke dyre høytaler ledninger(36 kr meteren)...er dem dårlig skjermet??
    Tror nok du er inne på noe der ja.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har muligheten til å gjøre det, bør du kanskje prøve å koble en av bakhøyttalerne opp med en kort høyttalerledning, og høre om susingen er der fortsatt. Men jeg må si jeg mistenker at det er receiveren din som forårsaker susingen, ikke uskjermede høyttalerkabler(som de aller fleste bruker).

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sicpa
    Bruker du egen forsterker til bakhøytalerene, slik at du bruker preout på din hjemmekinoforsterker og til den eksterne forsterkeren. Hvis så er tilfelle ville jeg forsøkt andre signal kabler. Har selv hatt samme problemet å byttet til en noe dyrere løsning enn disse lakris signalkablene som pleier å følge med.

pt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke det er reciveren,da jeg spilte inn bakhøytalerene så stod dem foran ved siden av fronhøytalerene og da brukte jeg fronthøytaler ledningene og da var det ingen tegn til støy på dem....!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg bruker ikke ekstra effekt forsterker,jeg bruker en NAD T772 V2

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er receiveren som er problemet. NAD har i lang tid hatt problemer med bl.a susing i bakhøytalerene. De har ikke klart å fikse problemet, og bestemte seg til slutt for at det ikke var en feil, men en feature.

De kom med en halvkokt forklaring at akkurat som brede dekk støyet, gjorde kraftige forsterkere det også

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sjekka og det er ikke det store prblemet med (V2)Version 2, har en forbedra i forhold til den første,har prata med andre på forumet som har slik forsterker og dem har ingen problemer med støy..!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig at du har rett, men jeg har sett at eiere av v2 NADer har klaget over susing. Du finner også Hifiklubbens offisielle bortforklaring i HFKs forum.

Jeg eide selv en 753 i 2 dager før susing i bakhøytalerene, og viftestøy fikk meg til å levere den tilbake

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig NADene er mer følsomme for nettstøy enn andre. Jeg hadde tidligere en T742, og på hybelen jeg bodde på var det konstant støy i høyre frontkanal, mens den fungerte problemfritt andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vistnok veldig følsomme for variasjoner i nettspenning

Det er ikke helt uten grunn at NAD er det eneste merket jeg anbefaler alle jeg kjenner om å holde seg langt unna

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den

"Forklaringen til den rest af sus der er tilbage, skyldes at T773v2 har ER en kraftfuld receiver med masser råpower, hvilket svarer til at man køber bredde dæk til sin bil:

Bredde dæk har mere vejstøj end smalle dæk. Fordelen ved bredde dæk er imidlertid et bedre vejgreb, bedre kurveegenskaber i sving mm.
    Et smalt dæk støjer mindre. Ulempen ved smalle dæk er at de ikke har så godt vejgreb som bredde dæk.
    Hvad er bedst....? Bedre vejgreb eller lavere dækstøj??"

Beautiful

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hele tråden. det kan være at det finnes en løsning der

http://www.hifiklubben.com/forum.asp?id=2|f|522|23|11137|show

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har jo også monster nettfilter....!Hmm......????

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 753v2, og sliter også litt med susingen dere snakker om.. Har lest om mange som har blitt kvitt susingen ved oppgradering til v2, men jeg kjøpte den i v2 utgave og sus har det alltid vært.. Men en annen ting jeg har funnet ut er at det i tillegg kommer en svak pipelyd fra dvdspilleren.. Hadde en billig United dvdspiller før og regnet med det var fordi den var dårlig.. Oppgraderte nylig til en Denon 2910, og tror dere ikke pipelyden var der da også

En annen ting jeg synes er meget rart er at susingen varierer veldig med hvilken inngang jeg benytter!!! F. eks så er det MYE mindre sus i video 6 inngangen, enn det er i video 5 inngangen... Hva kan grunnen til dette være??

Det er mange som kjøper disse recieverene til NAD, og det skjønner jeg igrunn.. For de leverer mye kraft i forhold til pris. Men noen av dere har vel funnet en måte å fjerne, eller iallefall dempe disse suse/pipe lydene?
    Går det ann å fysisk skjerme de forskjellige delene inne i recieveren f.eks..

Om noen har tips er det sikkert mange som blir glad for dem...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, prøv både med og uten jord. For meg ble det betydelige stillere uten jord, og jeg kjenner også til pipelyden du nevner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •