Cerwin Vega DC-15 delefilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega DC-15 delefilter

Hei!
    Jeg har ett par DC-15 der ene delefilteret er defekt. Noen som har ett liggende til en rimelig penge, eller som vet om noen som har?

mvh Terje

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av DC-15 Vis post
    Hei!
    Jeg har ett par DC-15 der ene delefilteret er defekt. Noen som har ett liggende til en rimelig penge, eller som vet om noen som har?

mvh Terje
    Jeg målte og tegnet filterne til DC-15, tror jeg har disse ennå hvis du fremdeles er på utkikk.

De originale filtern er i utgangspunket ikke så værst, men tåler ikke så godt julingen man gir DC-serien for å få de til å låte.
    Her er et bilde av originale filtre : http://i7.photobucket.com/albums/y26...rs/Picture.jpg

Når det gjelder de to seriekoblede spolene øverst til høyre, virker det som de har kuttet ferittkjernene med øks eller noe, for induktansen i spolene kan variere med over 30% i de fire filterne jeg sjekket. Spolene er fra fabrikken limt med dårlig smeltelim og har en tendens til å løsne ved hard spilling.

Lage nye filter er veldig enkelt, men bytt ut polyesterkondisene med polypropylenskondiser. Skal du bygge om gamle filter, brekk løs spolene med ferrittkjerner og lim de på nytt med tec-7 etc. Internkablingen i DC-serien er også helt under pari. Du finner masse info om DIY crossovers på nettet, og tips til hvordan du lager filtre som tåler mer bank!

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •