Pioneer, Audiovector og SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer HotSpur sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer, Audiovector og SVS

Har vært medlem en periode, men har av "merkelige" årsaker ikke hatt muligheten til å svare på eller legge inn nye innlegg. (Men har lest mye.) Løsningen ble til slutt å opprette en ny konto... Over til saken:
    Etter å ha lest mye av det som har blitt skrevet og synset om her på AV-forum har jeg nå blitt innehaver av bl.a. følgende utstyr:
    - Pioneer AX10Ai-S (Fikk et kjempetilbud og valgte derfor denne framfor de nye modellene.)
    - Pioneer DV989-AVi-S (Kommer i hus i midten av november)
    - Audiovector Mi3 Signature
    - Audiovector Mi1 Signature
    - Audiovector Center Signature
    - SVS PB12-Plus/2 (Måtte jo bli denne... Kommer også i midten av november...)

Er av typen som setter pris på god stereolyd (er altetende når det gjelder musikk) samtidig som jeg elsker å sette meg ned med en actionfilm... Derfor ble det også bestilt en Pioneer PDP-506XDE.

Utstyret står i en ca. 35m2 stor rektangulær stue.

Har noen synspunkter på de valgene jeg har gjort? Er veldig spent på hvordan receiveren vil fungere med Signature... og selvfølgelig med SVS på film...
    Hvordan vil SVS fungere sammen med AV på film? Bør jeg bruke SVS'en også i forbindelse med musikkavspilling?

Alt er kjøpt inn uten muligheter for forhåndslytting. Bor på Svalbard...
    Men har fra før svært gode erfaringer med Audiovector.

(Håper å få et "nøytralt" svar fra Anfield.)

Satser på å legge inn bilder av oppsettet når alt kommer på plass.
    (Gleder meg uansett...)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    (Håper å få et "nøytalt" svar fra Anfield.)
    Hehe, du skrur på forventningspresset nå, HotSpur.......;-)

For det første må jeg si at det er en imponerende samling av utstyr du lister opp der. Gleder meg til å se bilder av dette på minHjemmekino om ikke lenge.

Begynner fra toppen;

Dersom du skal ha høytalere som både skal yte rettferd på musikk i stereo og gi deg gode filmopplevelser så har du gjort et godt valg med Mi3 Signature. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg glatt gjort den oppgraderingen selv. Det er en god og kontant bass, er oppløste og delikate i lyden. Signaturen gir samtidig masse trykk til kinobruk dersom du forsyner den med nok krefter. Det får den jo levert med AX10'en.

SVSen gir deg et enormt bra trykk til filmbruk. Det trenger du ikke å bekymre deg over. Når det gjelder om du bør bruke sub til musikk eller ikke, mener jeg det er opp til deg å bestemme. Det bør gå greit å integrere dem sammen, forutsatt at du gidder å ta deg bryet med litt tweaking.... Her er det prøv og feil-metoden som gjelder. Det har veldig mye med hvilket lydbilde du selv foretrekker og er vant til.

Når det gjelder Pioneer i samspill med Audiovector har jeg stor tro på at det vil gå bra. Har ikke selv erfaring med den comboen, men Pioneer er gode både på musikk og film. I tillegg har de en svært god romkorreksjon som vil hjelpe deg med å optimalisere filmlyden.

At du velger Pioneer 989 i samspill her er vel nesten optimalt? Jørn gir ihvertfall gode signaler på at det er en god DVD-spiller.

Så alt i alt, du har virkelig noe å glede deg til her, HotSpur. Og ville gjerne vært i dine sko jeg....;-)

Lykke til!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg.

Takk for positiv tilbakemelding, Anfield.
    Har lest mye av det du har skrevet tidligere, og har satt sammen et anlegg jeg #tror# vil låte bra. Når det gjelder kabler, er det en kombinasjon av Monster og Nordost. Gleder meg vanvittig til å høre den nye SVS'en med resten av systemet. Tror du det har noe for seg å kjøre Bi-Amping i dette systemet. Deretter lurer jeg på om hvis jeg kjører bi-wiring: skal jeg kjøre bass og mellomtone, eller mellomtone og diskant?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare noe gammelt rask liggende selv som spiller ut fra Rotel / Yamaha (M3 Signature, AV3Ci Signature, CX Dipole og SVS) og utifra mine begrensede referanser har du gått i en positiv felle. AV låter storartet. På film er SVS (flere modeller) en god følgesvenn.

På kabelfronten (ref. Nordost) så er jeg litt usikker. Har testet og mine ører fikk gnagsår av Nordost sammen med f. eks. AV M3 Super. Mitt ydmyke råd er å gå for andre kabler.

Bilder hadde gjort seg vet du.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren!
    Har allerede bestilt kabler for mange tusen: NordOst Wyrewizard Dreamcaster til bakhøyttalerne og N.O. flatline til fronten og senter. Kjører også N.O. HDMI fra DVD til Plasma. Ellers går det stort sett i Monster.

Kan selvfølgelig bruke angrerett, men mye frakt... Men siden jeg har lagt så mye i anlegget, håper jeg selvfølgelig på innspill angående kabelalternativer. Håper på tilbakemelding.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Learning by doing.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Må være ærlig å si at jeg enkelt og greit kjøpte høyttalere og kabler hos samme forhandler. Kan du "Tiger" gi meg noen gode alternativer til N.O... Lurer også på dette med Bi-Amp. (Det har jeg aldri testa ut før...)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse gromt på vent, 989 også, vi får vel høre etterhvert hvordan den er. Bilder må du legge inn ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betydningen av kabler er etter min erfaring ikke den viktigste påvirkeren av lyd i denne kjeden. Tipset mitt er å forsøke og lytte selv, muligens at du liker det du hører. Ergo, ingenting tapt. Er en smal sak å returnere kabler da. Kanskje du har handlet over nettet? I så fall har du 14 dg returrett, no sweat!

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har noen formening om rotel + audiovector mens vi er i gang? ;-)

Mats

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HotSpur
    Etter å ha lest mye av det som har blitt skrevet og synset om her på AV-forum har jeg nå blitt innehaver av bl.a. følgende utstyr:
    - Pioneer AX10Ai-S (Fikk et kjempetilbud og valgte derfor denne framfor de nye modellene.)
    - Pioneer DV989-AVi-S (Kommer i hus i midten av november)
    - Audiovector Mi3 Signature
    - Audiovector Mi1 Signature
    - Audiovector Center Signature
    - SVS PB12-Plus/2 (Måtte jo bli denne... Kommer også i midten av november...)

(Gleder meg uansett...)
    Dette er vakert - neste samme opsett som meg bare at jeg har en Yam-4600 som kjerne i nettverket og en Definity Supercube Reference subwoofer (så hvorfor måtte det bli en SVS?). Fikk min 989 i går og er meget imponert over hele pakken så nær som fjernkontrollen. Denne virker billig og "plastic".
    SACD'en spiller bare helt himmelsk og tryller de vakreste toner ut av mine AV'er (Signature). På film låter det utrolig bra spesielt mhp bass og dialog. Bassen har virkelig tatt seg opp med denne DVD-spilleren og dette gir en mye bedre filmopplevelse enn tidligere.
    Når det gjelder bilde - så bør jeg holde kjeft, har en gamel CRT TV (i påvente av en LCD med 1080p). Men det er i alle fall bedre enn alle endre DVD spillere jeg har hatt/har (HK/LG/Pio 530). Hva er din erfaring så langt?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det det først blir liv i denne tråden igjen, er jeg spent på å høre hvilke erfaringer trådstarter har med det nevnte oppsettet?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut som et glimrende oppsett, uten at jeg har hørt produktene i kombinasjon. Men alle produktene er gode på sine felt. Spesielt AV synes jeg er bra, og de er på min topp fem liste over høyttalermerker jeg ville gått for hvis jeg skulle kjøpe noe selv (den består akkurat nå av Usher, Audiovector, Sonus Faber, Dali og JMLab, med forbehold om at jeg skifter mening temmelig ofte. ).

Jeg har en naturlig skepsis til Nordost, som etter min mening tar blodpris for kablene sine. Men det er ikke dermed sagt at de er dårlige, det er jo mange som sverger til dette merket der ute. Men min hovedregel når det gjelder kabler er å gå for det rimeligste som virker greit og så oppgradere etterhvert derfra. Grunnen er ganske enkelt at det skiller 10000% mellom de billigste og de dyreste kablene i markedet, samtidig som min ærlige mening er at kabler er det det er kvalitetsmessig minst forskjell på. Skal ikke dra i gang en kabeldiskusjon her, men det er jo nettopp fordi evt. forskjeller er så små at det er så heftige diskusjoner mellom dem som mener å høre tydelig forskjell og dem som ikke gjør det.
    Men Nordost er pene kabler å se på, og feelgood-følelsen over å eie noe som er litt eksklusivt er jo uansett positivt.

Jeg er også litt spent på hvordan denne kombinasjonen spiller, for hver for seg er det ikke tvil om at dette er gode produkter, også sett i forhold til ytelse/pris.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsa_bergen
    Noen av dere som har noen formening om rotel + audiovector mens vi er i gang? ;-)

Mats
    Her en periode benyttet Rotel RB-993 og AV M3 Sig. For å si det slik; Primare er bedre med AV. IMHO.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •