Nok en vs-tråd.*starring VD SPL1000R,and SVS PB10isd as himself*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en vs-tråd.*starring VD SPL1000R,and SVS PB10isd as himself*

Egentlig føler jeg meg litt for gammel til å starte en vs-tråd,men har nå tydeligvis gjordt det allikevel :razz: Hvem fungerer best til rent musikkbruk av de to medvirkende?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Egentlig føler jeg meg litt for gammel til å starte en vs-tråd,men har nå tydeligvis gjordt det allikevel :razz: Hvem fungerer best til rent musikkbruk av de to medvirkende?

I mitt lille hifihode er SPl1000-II langt foran, den har nå kommet med romkorreksjon også. Men er stua stor, og pop og rock er det som står på menyen, så kan SVS'en klart by opp til fest.

KINObruk: SVS.
    Musikk : Velodyne. (så si all musikk).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PB10 ikke har delefilter er den litt vanskelig å bruke med en stereoforsterker. Om du kombinerer PB10 med en Behringer DSP1124P, eller DEQ2496 har du både delefilter, og romkorreksjon. Da kan vi begynne å sammenligne SPL-R og PB10 til musikkbruk.

Jeg har selv en PB10, og en DSP1124P (BFD), og den spiller utrolig godt til musikk. Sammen med BFDen vokser PB10 et par hakk som musikksub, og jeg kan ikke helt riktig forestille meg at man skulle kunne få noe som er vesentlig bedre for en human sum penger.

SPL-Ren vil selvfølgelig være enklere å sette opp, og fysisk mindre, men jeg er ikke 100% sikker på at den vil ha PB10ens dynamiske egenskaper i de nedre regioner.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må man ikke glemme at prisen for SPL1000-II er mer enn dobbelt så høy i Norge. Den er superpresis og har en kraftig dimensjonert forsterker som gjør at den med bassboost i de dypeste frekvensene går dypt i den lille kassen, men det er slett ikke sikkert at den klarer like mye makstrykk som PB-10ISD likevel. Med hjørneplassering fikk jeg ikke SPL1000-II opp i mer enn 109dB i rom på 40kvm på Darla-sporet. Høyt nok for de fleste er det nok likevel. Det rister godt i hyller med keramikk og krystall rundt om i huset, for å si det slik.

Hvis valget står mellom VD SPL-1000 og SVS PB-10ISD (som jeg ikke har hørt), så er jeg ikke i tvil ut fra tester jeg har lest om at PB-10ISD gir mest for pengene. Men likevel hadde jeg VD SPL-1000 i hus ganske lenge, og jeg ble glad i den lille boksen. For i forhold til størrelsen er den bortimot uslåelig. Så mye bass med høy WAF er ikke hverdagskost.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •