Headphones, Sony, Koss og Philips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headphones, Sony, Koss og Philips

Jeg har gått til anskaffelse av tre par hodetelefoner, og jeg planlegger å beholde ett (forhåpentligvis "det beste" ):

- Koss Pro4aa
    - Philips HP890
    - Sony MRD-CD780

Jeg har testet hodetelefonene i ca. 30 minutter, og det første som slår meg er at Pro4aa har en utrolig "sløv" lyd sammenlignet med de andre. Det minner mye om å høre på musikk gjennom en dunpute, og det virker som om Pro4aa har problemer med å skille mellom f.eks. forskjellige variasjoner av samme instrument. Både HP890 og CD780 fremstår som langt renere og høyoppløselige i lydbildet, noe som forundrer meg ettersom Pro4aa er en del dyrere. En skulle nesten tro jeg hadde fått et defekt sett =P.

Hodetelefonene skal hovedsakelig brukes med et Yamaha P120 stage piano, samt PC-spilling og musikk til tider.

Uansett, alle meninger og erfaringer settes pris på ;-) .

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har faktisk Koss Pro4aa selv, og kjenner meg igjen i din beskrivelse av lyden, for meg viker det nesten som om det er sprengt. jeg kjøpte mitt på komplett.no, men siden jeg trodde det var noe galt med det så tok jeg det med til hifiklubben for og teste det, han som testet det syntes lyden virket tam og med svært lite bass, headsettet ble testet på flere forsterker, bla nad 372. så det var ett bom kjøp kan man si..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •