Store bakhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Store bakhøytalere

Er det noen som har erfaring med å benytte store høytalere som bakhøytalere? Normalt sett så benyttes jo ofte små høytalere, men jeg sysler litt med tanken å benytte Infinity Alpha 50 som bakhøytalere. Har en Nad t763 som forsterker og den er jo oppgitt til 6x100w på alle kanaler, så det skal vel ikke være noe problem å drive dette. Spørsmålet er rett og slett om det blir bra med så store høytalere bak. Blir veldig takknemlig for tips fra noen som har testet dette.

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei var innom på oslohifi for en stund siden og da hadde de oppsetet med klipsch med stativ høytalere(rb-35 eller 75). men dette var visst feilt oppsett. så da spurte jeg om de kunne koble over til noen større (gulvstående)(rf-35) de hadde stående der og lyden ble litt mer fyldig detaljert ,enn med de små høytalerene og effektene ble tydligere.. har selv små høytalere bak hjemme .. syns det ikke er så verst det heller men om du har annledning stikke innom hificenter eller anre kjeder og høre på så kunne jo det være en ide

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har helt like høyttalere i surround oppsett. De er riktignok ikke store men jeg merket stor forskjell fra mitt gamle oppsett hvor jeg brukte små høyttalere bak og veldig store foran.

Lydbildet blir homogent og mere overbevisende når alle kanaler spiller likt.

Det anbefales vel også at man kjører med samme bestykning rundt hele, dvs. bruke en stativ utgave av front høyttalerene isteden for å blande forskjellige merker.
    Det er som regel praktiske og økonomiske hensyn som gjør at mange har mindre høyttalere bak vil jeg tro?

Are

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvstående høyttalere i surround = Høyere funfactor. Garantert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •