Beste fronthøytalere til max 6000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erlendmh
    Hmm, ja. Endelig en god mening Blir så usikker. Jeg må nok bare ta meg en tur å høre. Klipsch frister litt også nå etter litt lesing og prisjakt :grin:
    ja, ingen tvil om at du må høre selv.
    har snust litt rundt på nettet etter andres mening om ikon serien, og stort sett alle mener det samme som meg. men det er også noen som tror det vil kunne bli litt trettende i lengden med såpass lyse høytalere, og det er et mighty bra poeng som jeg ikke har tenkt på før.
    tannoy sensys dc 2 fikk plutselig ekstrapoeng, siden de er mer som en krysning mellom dali ikon 6 og de varmere b&w høytalerene.
    og jeg hører jo mye på blackmetal og rock da...
    fikk også tilbud om å låne dem hjem, så jeg slår vel til på det ihvertfall.
    her må det forskes i heimen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    ja, ingen tvil om at du må høre selv.
    har snust litt rundt på nettet etter andres mening om ikon serien, og stort sett alle mener det samme som meg. men det er også noen som tror det vil kunne bli litt trettende i lengden med såpass lyse høytalere, og det er et mighty bra poeng som jeg ikke har tenkt på før.
    tannoy sensys dc 2 fikk plutselig ekstrapoeng, siden de er mer som en krysning mellom dali ikon 6 og de varmere b&w høytalerene.
    og jeg hører jo mye på blackmetal og rock da...
    fikk også tilbud om å låne dem hjem, så jeg slår vel til på det ihvertfall.
    her må det forskes i heimen!
    Hehe, ja. Skal prøve noen Klipsch-høytalere når jeg skal teste i helga og. Egentlig er jeg den typen som kjøper skikkelig når jeg først handler, så jeg vurderer å kanskje å bruke noen tusninger mer enn planlagt allikevel.

Er jo meldt lite snø i vinter allikevel, så de telemarkskiene kan bare utgå :-P

Klipsch er jo skummelt billig å bestille fra statene. Halv pris nesten :neutral:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er priser pr. stk du ser da? Uansett kommer det jo frakt, mva og spedisjonsgebyrer i tillegg. Tror jeg har sett en tråd om Klipsch i USA på forumet et sted, men det er kanskje den tråden du har lest i?

Det er mange som mener at Klipsch er helt suveren i Kino, men også en del som mener Klipsch kan bli litt skarp i diskanten til musikk. Jeg er enig i begge deler.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg falt også for Ikon 6, men det ser ut som om jeg må spare litt penger hvis jeg skal kunne ta meg råd til de. Jeg går å lurer på om jeg skal gå for Black Diamond eller spare til noe dyrere. Ikke lett dette gitt.
    Blue Diamond... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Sikker på at det ikke er priser pr. stk du ser da? Uansett kommer det jo frakt, mva og spedisjonsgebyrer i tillegg. Tror jeg har sett en tråd om Klipsch i USA på forumet et sted, men det er kanskje den tråden du har lest i?

Det er mange som mener at Klipsch er helt suveren i Kino, men også en del som mener Klipsch kan bli litt skarp i diskanten til musikk. Jeg er enig i begge deler.
    Ja, har sett i den tråden. Og det virker som om Klipsch er så å si halve prisen i statene. Sprengt. Og det er med moms, frakt etc.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo si noen ord jeg og da. Har hørt utrolig mange høytalere siste året, og istedenfor å høre, så kjøpe, så har jeg gjort det omvendt

Må få skryte mest av Dali, og selv om Ikon har litt mer detaljer, så er Consept 6 det klare valget for min del. Jeg gikk innom HiFiklubben i stavanger, i deres nye lokaler for noen uker siden, og sto å hørte på at en annen fyr fikk en demo. Jeg var ikke klar over hvilke høytalere som spilte, jeg prøve å plassere lyden, men oppløsning og holografi var utrolig bra. Det viste seg da at det va C6 som ble brukt. Etter å ha fått samme demoen med Ikon var jeg direkte skuffet. Mens jeg på Consept hadde hørt på musikken, satt jeg å hørte på høytalerne med Ikon. Mer detaljer var det ja, men jeg likte Consept bedre. Rart men billig

Har anbefalt den til alle kompisene mine som nå har kjøpt serien og er strålende fornøyd.

PSB er også bra, men litt mer trøkk og rocka-faktor enn hva jeg liker. De er utrolig tøffe å høre på, men passer ikke til all musikk.

B&W liker jeg ikke. Ikke den billige serien ihvertfall 6XX. Synes det er altfor lite sammenheng i høytaleren.

Audio Pro er bra høytalere, men krever luft og avstand til veggen for å komme til sin rett.

System Audio er utrolig bra, men MÅ ha sub i tillegg, og gjerne en som integreres godt med resten av anlegget. Flotte detaljer og bra lyd, men mangler dypet.

Beste høytaleren jeg har hørt siste 6 mnd er Vandersteen Model 3. Er en ukjent modell for mange, men den spilte helt utrolig. Designet gjor det umulig for meg å beholde dem, og de er uansett ikke i din prisklasse, men det blir referansen min.

Viktigste er at du finner en høytaler du liker selv, ikke som andre liker. Tester og meninger er pekepinner, og ikke noe du bør følge sporadisk.

Jeg endte opp med AudioVector M3 Signature og er fornøyd med det. Uten at du nødvendigvis hadde blitt det.

Lykke til med valget ditt

g-h

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også skifte ut mine fronthøytalere snart, og jeg har så og si bestemt meg for Dali concept 6 :wink: . Synes de ser bra ut, og har ikke hørt noen si noe negativt om disse høytalerne enda. I tilegg så koster de bare 3500kr, og dersom du ønsker å utvide til surround er det bare å handle videre fra Concept-serien. Gleder meg bare til å komme meg en tur til HiFi-klubben i Trondheim og handle :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nedover på "Tonart" i dag jeg. Aldri vært der før. Med det samme jeg tar turen inn til byen skal jeg innom HiFi-centeret og HiFi-Klubben og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W DM604 S3 eller Klipsch RF-35/5?

Nei steike ta, endring i planene. Gi f i budsjettet ;p

Har vært i byen og testa litt forskjellig. Synes alt i prisklassen rundt 6k var litt for tamt. Har derfor kommet fram for å invistere litt mer. Kom derfor fram til at jeg skal invistere i enten B&W DM603 S3 eller Klipsch RF-35 (evt Klipsch RF-5). B&W'n ligger på 11 000,- hos hifi-klubben, mens Klipsch RF-5 og RF-35 får jeg til omtrent 9000,- med frakt og hele pakke fra ebay i statene. (Noen som vet om man får kjøpt B&W billig noen plasser i statene?)

Spørsmålet er som følger: Hva anbefaler dere?

Jeg fikk jo demonstrert begge deler. Men det som var irriterende var at de ble testa: a) i forskjellige rom. b) med forskjellig forsterker c) av en fjomp som ikke var noe ytevillig og en ytevillig groving på HiFi-klubben.

Personlig synes jeg B&W'n hadde penere lyd (noe som er viktig). Utseendemessig er jo begge fine, men B&W er jo gromme i svart uten frontdekslet. Men det var kanskje litt mer trøkk i Klipsch-ene (?)

PS: Tips til amerikanske netshop'er som selger av/hifi-produkter taes imot med stor takk.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    inntrykket ditt stemmer nok det, det skal være sagt at jeg har hatt begge nevnte modeller selv, jeg foretrekker RF35.. men det har jo da noe med hva de skal brukes til og hva du foretrekker, matching av utstyr er viktig på disse høytalerene, men er vel ikke så kritisk for 603 sin del..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •