Beste fronthøytalere til max 6000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erlendmh
    Ja, satt å så litt på de i sta og. Er så usikker, så usikker... :wink:

Hehe, jeg var i akkurat samme situasjon sist uke. Endte opp med black diamond og er glad for det. jeg var også litt bekymret for at det ikke ble "nok" lyd med en 6.5" i min 30 kvm stue men det er mer enn nok! De var litt slanke i bassen når de var nye, men nå som har jeg hatt de en uke blir jeg imponert over hva de leverer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nesten ta en lytterunde til helga

Men etter de tilbakemeldingene om Audio Pro-ene så begynner jeg å bestemme meg Med mindre jeg vinner i lotto eller snubler i noen B&W'er en dag her da.. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendmh
    Med mindre jeg vinner i lotto eller snubler i noen B&W'er en dag her da.. :-)
    B&W 602.5 S3. Også innenfor 6K... :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja! Så den...men tror det er mer for penga på f.eks Audio Pro-en... Eller tar jeg feil?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det! Du skal lete lenge for å finne så mye god lyd for pengene.

Jeg har ikke hørt 602.5 S3, men 602 S3. Sistnevnte synes ikke jeg var på høyde med Audio Pro Black Diamond V2.

Hvis du tar turen til Serviceavdelingen for å høre Audio Pro bør du prøvelytte til Patos Basic 410 i samme slengen. Mange som anbefaler disse.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye

Jeg har ikke hørt 602.5 S3, men 602 S3. Sistnevnte synes ikke jeg var på høyde med Audio Pro Black Diamond V2.

Hvis du tar turen til Serviceavdelingen for å høre Audio Pro bør du prøvelytte til Patos Basic 410 i samme slengen. Mange som anbefaler disse.
    De har ennå ikke fått inn Patos Basic 410... Hadde planer om å høre på de jeg også, men dengang ei

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    De har ennå ikke fått inn Patos Basic 410... Hadde planer om å høre på de jeg også, men dengang ei
    Det var ergelig. Patos Basic 310 er nemmelig ikke noe å høre på. Jeg heller sterkt mot Audio Pro for øyeblikket, men jeg skulle gjerne hørt Patos Basic 410 selv. De har fått mye skryt.

Ellers skal Kef Q5 være god. Jeg har bare hørt den i dårlige butikklokaler hos Expert og skulle gjerne hørt den i et bedre rom, men lyden er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye

Så vidt jeg vet er vel ikke Serviceavdelingen i Trondheim / Trøndelag. Så istedenfor å bruke 700,- i reiser til østlandet legger jeg heller de pengene i høytalere :-P :grin:

Men vi har jo HiFi-klubben og HiFi-Centeret. Har planlagt en tur dit i helga.

Men. Det blir nok Audio Pro Black Diamond v2 eller PSB T55. Ingen som har noen kommentarer til PSB-ene da? Noen som har prøvd de? Blir testetur til helga, men vil høre eventuelle erfaringer i tillegg :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du dame så gå for psb t55, de er jo bare ufattelig mye penere enn black diamond!
    utseendet betyr jo litt for meg, de blir jo veldig lett synlige i stua og finner jeg et par meget vellydende høytalere som ser så bra ut som t55, så går jeg nok for det.
    for min del står valget mellom t55, b&w 603-s3 (meget pen i sorrento finish) og dali ikon 6 (ikke så pen), skal ta med meg ørene og en cd og høre på dem alle sammen. skal prøve å mene noe her så fort jeg har fått hørt på dem.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må til Tonart i Trondheim får å teste ut AP Black Diamond og PSB ;-)

http://home.loopme.com/tonart/sites/...go.cfm?id=6361

Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    har du dame så gå for psb t55, de er jo bare ufattelig mye penere enn black diamond!
    utseendet betyr jo litt for meg, de blir jo veldig lett synlige i stua og finner jeg et par meget vellydende høytalere som ser så bra ut som t55, så går jeg nok for det.
    for min del står valget mellom t55, b&w 603-s3 (meget pen i sorrento finish) og dali ikon 6 (ikke så pen), skal ta med meg ørene og en cd og høre på dem alle sammen. skal prøve å mene noe her så fort jeg har fått hørt på dem.
    Sitat fra Norm i Cheers: "Women; You can't live with them, ... pass the peanuts!" :lol:

Kompromisser mellom lyd og utseende ender som regel med skuffelse. Og forresten... Black Diamond V2 stygge??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de er stilige jeg. Samboeren godkjente de også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Du er ikke alene om å bry deg om utseendet Så jeg er enig i at T55 ser penere ut. Det som gjør meg usikker.

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du må til Tonart i Trondheim får å teste ut AP Black Diamond og PSB ;-)

http://home.loopme.com/tonart/sites/...go.cfm?id=6361
    Ah, takker. Har hørt om den sjappa der, men har aldri vært innom. Da blir det tur dit på fredag eller lørdag

Sitat Opprinnelig postet av Særf
    Nei, den har jeg måtte gått forbi i stillhet. Men tre år er ganske gammelt.. Men får være med i min vurderingsliste

Noen som har hørt noe om Klipsch RF15 forresten? Ser at prisen på de er rundt 6k.

-E

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt litt mer på lyden jeg og ikke så mye på utseendet! Selvsagt teller "looken" en god del også... ;-)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger et helt PSB sett nå. Sendte deg en mail.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg ville tenkt litt mer på lyden jeg og ikke så mye på utseendet! Selvsagt teller "looken" en god del også... ;-)
    Ja, jeg prøver å tenke på begge deler. Men for at ting skal bli godkjent her hjemme bør det være stilig, men må jo også spille bra, såklart :grin: :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært på en improvisert lytterunde hos hifiklubben og stereofil og hørt b&w 603-s3, dali ikon 6, tannoy sensys 2 og psb t65 (hadde ikke t55 inne).
    først på hifiklubben og hørte dali som var knakende god, så b&w som umiddelbart falt i smak pga den varme lyden. "dette kan jeg like" tenkte jeg, helt til han som hjalp meg kobla rett over til ikon 6 igjen. scenen som var 5 meter bred med b&w ble 8 meter med ikon 6, alt bare åpnet seg opp og 603 hørtes nesten innestengt ut etter det.
    man må tydeligvis ha mulighet for å bytte raskt for å få et ordentlig inntrykk av forskjellene, og her var dali en vinner for meg ihvertfall.

psb t65 var ganske lik 603, men jeg syns de kanskje var littegrann bedre, både b&w og psb virker som gode allround høytalere. bra på alt, men ikke best på noe. tannoy sensys 2 var hakket bedre enn t65 igjen, luftigere og åpnere i diskanten men klart mer "rocka" enn den mer nøytrale t65. drittøft til rammstein, ikke helt bra til aha, som var det jeg hørte på siden jeg ikke hadde med egne cd`r. det er jo klare forskjeller mellom utstyret de ble spilt på og akustikken i rommet, hifiklubben brukte thule og stereofil arcam forsterkere, så andres opplevelser vil nok avvike endel fra mine.
    skulle ønske jeg hadde alle sammen og kunne switche mellom dem med en bryter for virkelig å høre forskjellene.
    siden jeg har tenkt å bruke dem til hjemmekino også så kommer jeg nok til å høre mer på dali ikon 6.
    de vil gi merkbart mer luft i lydbildet enn de andre og hvis senterhøytaleren vokal 2, som har samme bånddiskant, er like bra blir det knall lyd for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært på en improvisert lytterunde hos hifiklubben og stereofil og hørt b&w 603-s3, dali ikon 6, tannoy sensys 2 og psb t65 (hadde ikke t55 inne).
    først på hifiklubben og hørte dali som var knakende god, så b&w som umiddelbart falt i smak pga den varme lyden. "dette kan jeg like" tenkte jeg, helt til han som hjalp meg kobla rett over til ikon 6 igjen. scenen som var 5 meter bred med b&w ble 8 meter med ikon 6, alt bare åpnet seg opp og 603 hørtes nesten innestengt ut etter det.
    man må tydeligvis ha mulighet for å bytte raskt for å få et ordentlig inntrykk av forskjellene, og her var dali en vinner for meg ihvertfall.

psb t65 var ganske lik 603, men jeg syns de kanskje var littegrann bedre, både b&w og psb virker som gode allround høytalere. bra på alt, men ikke best på noe. tannoy sensys 2 var hakket bedre enn t65 igjen, luftigere og åpnere i diskanten men klart mer "rocka" enn den mer nøytrale t65. drittøft til rammstein, ikke helt bra til aha, som var det jeg hørte på siden jeg ikke hadde med egne cd`r. det er jo klare forskjeller mellom utstyret de ble spilt på og akustikken i rommet, hifiklubben brukte thule og stereofil arcam forsterkere, så andres opplevelser vil nok avvike endel fra mine.
    skulle ønske jeg hadde alle sammen og kunne switche mellom dem med en bryter for virkelig å høre forskjellene.
    siden jeg har tenkt å bruke dem til hjemmekino også så kommer jeg nok til å høre mer på dali ikon 6.
    de vil gi merkbart mer luft i lydbildet enn de andre og hvis senterhøytaleren vokal 2, som har samme bånddiskant, er like bra blir det knall lyd for pengene.
    Hmm, ja. Endelig en god mening Blir så usikker. Jeg må nok bare ta meg en tur å høre. Klipsch frister litt også nå etter litt lesing og prisjakt :grin:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt også for Ikon 6, men det ser ut som om jeg må spare litt penger hvis jeg skal kunne ta meg råd til de. Jeg går å lurer på om jeg skal gå for Black Diamond eller spare til noe dyrere. Ikke lett dette gitt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •