Bygge sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bygge sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Bygge sub

Heihei ;-) har nettopp kjøpt meg denne høytaleren på bil tema:http://www.biltema.no/index.asp (31-775)

12"tommer versionen.
    200 W RMS. 12" basselement med gummiopphengt kon og 50 oz ferrit-magnet. Frekvensomfang 31 Hz-2 kHz. Impedans 4 ohm. Lydtrykk 85 dB 1 W/1 m. Fo 31 Hz. Qts 0,34. Vas 84,3 liter. Mål innbyggingsdybde 140 mm, monteringshull Ø 274 mm.

Er dette en bra høytaler? Jeg trenger hjelp til å bygge kasse til denne, også lurte jeg på om jeg må bruke delefilter eller om jeg kan koble den rett på forsterkeren? Har noen noen bra linker til sider om kasse bygning?

har nå 2 eltax millenium 500 og er fornøyd med dem. Vil forsterkeren klare å drive suben

Har denne forsterkeren: http://www.teac.com/consumer_electr...ers/AG-790.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinern2
    Heihei ;-) har nettopp kjøpt meg denne høytaleren på bil tema:http://www.biltema.no/index.asp (31-775)

12"tommer versionen.
    200 W RMS. 12" basselement med gummiopphengt kon og 50 oz ferrit-magnet. Frekvensomfang 31 Hz-2 kHz. Impedans 4 ohm. Lydtrykk 85 dB 1 W/1 m. Fo 31 Hz. Qts 0,34. Vas 84,3 liter. Mål innbyggingsdybde 140 mm, monteringshull Ø 274 mm.

Er dette en bra høytaler? Jeg trenger hjelp til å bygge kasse til denne, også lurte jeg på om jeg må bruke delefilter eller om jeg kan koble den rett på forsterkeren? Har noen noen bra linker til sider om kasse bygning?

har nå 2 eltax millenium 500 og er fornøyd med dem. Vil forsterkeren klare å drive suben

Har denne forsterkeren: http://www.teac.com/consumer_electr...ers/AG-790.html

Forsterker linken funka ikke, men jeg anbefaller deg å kjøpe en sub forsterker, som: Art.nummer: 703358
    Zachry DSW-150
    Normalpris inkl.moms: 995.00 / stk
    Fra www.ljudia.no

Denne er på 120W i 4 ohm, og det er kraftig nok til den suben.

Neste problem. kasse??

Ingen anbefalinger, ikke nok informasjon til å regne ut.
    Løsning: lukka kasse enkel firkant mål= 35X35X35cm utvendig bruk 19 - 22mm plate spon eller MDF.

Om du da syns det spiller litt hardt så kan du montere 4 stk akustiske ventiler: www.dynabel.no under netthandel og tilbehør.

Skulle det bli noe slapp bass, legg inn mer avstivere inne i kassa for å minske volumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile sub

ok takker for svar da blir det kasse bygging i helga! kommer denne suben til å "bråke" mye? er det slik jeg kan plage naboene?:P men er det bare å plugge høytalerkablene rett i den sub forsterkeren? kan jeg koble flere suber på den forsterkeren? har ikke peil på lyd :-?

fakta om den forsterkeren jeg har:

Main Features

Discrete Output Circuit Configuration (D.O.C.C)
    100W+100W RMS Output Power at 8ohms
    Quartz PLL Synthesized Tuning System
    30FM and 30AM Station Presets
    Manual/ Auto/ Preset Tuning
    Multi Function Flourescent Display
    A/ B Speaker Selection
    Binding Post Speaker Terminals
    Front Panel Headphone Output
    Full Function TEAC "UR" Remote Control

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg større kasse!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinern2
    ok takker for svar da blir det kasse bygging i helga! kommer denne suben til å "bråke" mye? er det slik jeg kan plage naboene?:P men er det bare å plugge høytalerkablene rett i den sub forsterkeren? kan jeg koble flere suber på den forsterkeren? har ikke peil på lyd :-?

fakta om den forsterkeren jeg har:

Main Features

Discrete Output Circuit Configuration (D.O.C.C)
    100W+100W RMS Output Power at 8ohms
    Quartz PLL Synthesized Tuning System
    30FM and 30AM Station Presets
    Manual/ Auto/ Preset Tuning
    Multi Function Flourescent Display
    A/ B Speaker Selection
    Binding Post Speaker Terminals
    Front Panel Headphone Output
    Full Function TEAC "UR" Remote Control

Den forsterkeren kan du klart koble flere suber, men den er nok litt svak for å drive flere godt ut, men pass på 4 ohm. Altså bilsuber serie kobles. Men trur den har nok med 1 sub.

Forsterkeren din er nok helt grei, sier ingen ting om den har signalutganger, men subforsterkeren har høytaler inngang og signal inngang. Det betyr at du kan koble høyttaler kablene til denne forsterkeren, eller egne signalkabler.

Med den lille kassa jeg nevnte, med 4 stk akustiske ventiler så vil du få en grei punch bass, selv med biltema sub. Må eta, svarer mer senere....

Ok, nå er senere her..

Den kassa jeg nevnte blir ca 28L og lukka (ingen port) du kan godt øke til 40 X 40 X 40 som blir 48L.

Men jeg trur det er litt døfødt å lage stor kasse for å få en dypere bass på ett slik billig sub, vil si det er bedre med mindre kasse for å få punch. Og event kjøpe 4 ventiler siden, om du skulle ønske dypere bass (ventiler "lurer" sub, til å tru den sitter i større kasse)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •