Jbl E150p Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Jbl E150p Sub

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jbl E150p Sub

Hei..
    Har kjøpt meg JBL surround-anlegg, er dessverre HELT blank når det gjelder innstilling av sub (JBL E-150P), hva bør jeg ha på desse innstillingene?

Level : Hvor bør høyt bør jeg ha det? vet ikke hvor masse denne tåler, hvor mellom min og max bør jeg ha det? vil den skal buldre bra i anlegget og til film.

Lfe eller Normal, hva bør jeg ha av dem 2? hva betyr det i prinsipp?

Phase 0 eller 180, hva bør jeg ha av dem 2? hva betyr det i prinsipp?

Crossover Frequency : hvor bør jeg ha det mellom 50hz og 150 hz?

beklager sikkert veldig dumme spørsmål men har dessverre veldig lite kompetanse på dette
    setter stor pris på all hjelp

Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har denne subben selv, jeg har stilt subben på 50hz er ca der frontene gir opp(eller litt under da), volumet på subben pleier jeg og stille etter som hvor mye trøkk jeg vil ha når jeg ser på film.

Newcomer Obiwannabekenobi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til surround bør du uten tvil bruke lfe. signalet,det er bare den som inneholder 0.1 signalet.

fase:hvis du har en test plate som har frekvensveip eller rene toner omtrent der du deler,bruk dem til å finne ut hvilken fase som høres høyest ut for deg.og da er det den du skal bruke.har du ikke en sånn plate skru frekvensen på subben opp på max. hør på en plate med mye bass som spiller alene.(starten på mange technolåter f.eks.)
    det som skjer hvis du har feil fase er att i de frekvensene som subben og fronthøyalerne spiller sammen vil de spille mot hverandre i stedet for med hverandre. i.e. de vil fase ut hverandre som det heter.

delingen avhenger av hva slags fronthøytalere du har(gulvstående/sattelitter)med store gulvstående kan du gå lavt som sigurd.
    har du sattelitter kan det være nødvendig å gå helt opp til 120,men da begynner du å nærme deg grensen for hva øret klarer å retningsbestemme.
    men standard deling ligger på 80/100.

finnes ikke dumme spørsmål tror jeg,men det er et veldig intr. tema. er det noen flere som har noen egne måter å tilpasse subben til resten av anlegget på.kanskje en egen tråd på teknisk??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betalte du for sub'n?