Dali Ikon 6 - Brukbare til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 6 - Brukbare til hjemmekino?

Hei! Jeg er på utkikk etter nytt, komplett hjemmekinoanlegg, og har trålet forumet for informasjon de siste dagene. Jeg vil prøve å bestemme meg for høytalere først, og deretter finne en forsterker som kan passe til disse.

Jeg ser at gulvhøytalerne Dali Ikon 6 får mye skryt, men jeg sitter igjen med et følelse av at disse kanskje mest er beregnet til rene musikkanlegg i stereo. Er det slik at f.eks. Dali Suite serien er et bedre valg hvis man skal bruke anlegget i hovedsak til film? Dette settet kommer jo med matchende fronthøytalere og bakhøytalere + center. Det kan jeg ikke se at Ikon 6 gjør. Etter det jeg leser i brosjyren til hi-fi-klubben virker det som om stativhøytalerne Ikon 1 og 2 er ment som et billigere alternativ til fronthøytalere; ikke som bakhøytalere. Ellers så står det om begge centerne Ikon Volum 1 og 2 at de "gjerne kan brukes" som center; men er disse utviklet med tanke på å matche Ikon 6 og 7? Hvem av dem passer i såfall best sammen med 6?

Håper på oppklarende svar! :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil påstå at IKON 6 er en glimrende høyttaler til både film og musikk.
    IKON-serien inneholder dedikerte senter- og bakkanaler.
    Senter: IKON vokal 1 og 2, bakhøyttalere: IKON W2.
    Jeg ville ha kombinert IKON 6 med vokal 2 og W2. Dette pga av at vokal 1 ikke har hybrid-diskanten med både bånd og dome.
    Hvis du kombinerer dette settet med en reciever/forsterker som spiller bra i to kanaler, har du et anlegg som fungerer veldig bra til både musikk og film

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vokal 2 passer nok godt sammen med både ikon 6 og 7. bak bruker man da ikon 2 eller W2 alt etter om man skal ha dem på vegg eller på stativ.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Da får jeg stikke innom hi-fi-klubben denne uka og be om en demonstrasjon med det oppsettet :-P

Men hvilken forsterker/receiver ville dere gått for? Jeg har hatt denon 2106 i kikkerten en stund, mest fordi jeg like "pure direct" og "night mode" funksjonene. Men vil den klare å drive denne pakken?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får mye godlyd ut av en slik kombinasjon, men høyttalerne vil yte enda mer hvis du har mer kraft. Kjøp den beste forterkeren du har råd til
    2106 er en god forsterker til prisen, hvertfall. Det går jo an å supplere med et effekttrinn senere, hvis du føler det er behov for det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller satsa på Onkyo 603 til Ikon høyttalerene. Nydelig kombo!! Men Denon gjør sikkert susen den og. Men blir nok litt for svak i lengden desverre.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst du kjører 5.1 med 2106 kan kan du bi-ampe frontene,da får man (i teorien) 2 X180 watt. da begynner det å hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var selv å hørt på Ikon 6 igår på HiFi klubben. Det er mye høytaler for pengene. Hørte de i forhold til Dali 2.8 og Dali Consept 8. Makan til bra lyd :grin: Skal også nå kjøpe inn hjemmekino, og hadde vel tenkte meg noe mindre fronthøytalere, men nå får jeg heller begynne med de og ta resten etter hvert.

Ikon serien har som dere har nevnt full sett til å ha bak også. Senter vil jeg vel karakterisere som litt spinkel.. Ganske dumt, men sånn er det. Tror det for min del blir en noe kraftigere senter fra Dali enn Ikon seriens størst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •