Høytaleroppsett til hjemmekino 20m2 rom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har nå vært å hørt B&w 603, var imponert over detalj nivået en får med på disse høytalere, spesielt på klassisk gitar spilling etc. Blir nok kanskje til at jeg går for disse. Er litt usikker om jeg burde sjekket ut andre merker? Hvordan er disse audi pro black diamond feks? Er dette noe jeg burde ta en titt på også? hvor mye ligger de på for paret?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Diamond ligger på 5500,-/par. God bass, men den slår ikke så hardt som B&W sin tror jeg. De har jo fått glimrende kritikker, så du kan jo ta en tur å høre. Det er litt av gleden ved hele greia synes jeg og dra rundt å høre på forskjellige forsterkere og høyttalere.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette for v2? Hvilke bak høytalere og fronter passer til disse da? Er det noen plass på vestlandet som selger disse?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om andre merker enn B&W ?

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Derfor jeg er ute etter andre inspill.? Andre alternative pakker , som er omtrent i samme pris klasse og oppsett..

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Er dette for v2? Hvilke bak høytalere og fronter passer til disse da? Er det noen plass på vestlandet som selger disse?
    Black Diamond V2 - gulvstående
    Black Pearl V2 - stativ
    Black Vector V2 - center

Aner ikke hvor disse selges på Vestlandet egentlig.

Du bør egentlig sjekke ut Kef Q5, Q1 og Q9c. Kan høres på Expert. Det har dere vel på Vestlandet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det kenti sier.
    Har selv patos høyttalere. Hadde B&W før ( dm 602 ) Byttet disse til fordel mot patos. Synes det er bedre lyd i disse. Spesiellt på film.
    Men du må gå for lyric serien. Basic blir for dårlig! Trøkker kanskje mer, men har LANGT fra samme lyd-kvaliteten. Kanskje du finner noe til en rimelig penge brukt også

Angående det med effektforsterker, så vil du (nesten) uansett hva slags reciver du har (også de til 40 k) få bedre lyd ved en egen effektforsterker. Rett og slett fordi de mangler den kraftige strømforsyningen som sitter i dedikerte eff.forst.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lånt øre til JMlab chorus serien. De klarer du å drive, og de låter konge. Har dem selv og de har gjort mange gode tester. Ring Andre og hør om pris på et par 716s....

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sjekke bruktmarkedet. Ser at det stadig er B&W høyttalere til salgs. Da får du jo mye mer for pengene. Og det går jo alltids ann å skaffe seg en effektforsterker senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Ville gått for Ikon

Jeg ville gått for Ikon serien til dali hvis jeg var deg... Var ute og hørte på de en dag sammen med thule.
    Har 603 selv, men jeg må innrømme at dali ikon 6 spilte bedre enn de, mer oppløst.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kommet litt lenger. Må si at nå virker det som om valget står mellom:

B&W 6 serie
    Audio pro blue dimond v2 (noen som har peil på pris på disse?=)
    Klipsch noe fra dem?

Noen flere innspill?

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teigas,

Jeg valgte selv 603s3 når jeg flyttet. Hadde 604s2 før og var veldig fornøyd.

Jeg har 603 front, 600 senter, DS6 på sidene, 601 bak og ASW600 sub. Begynnte med en 600 sub for å se hvor mye bassen vandret til naboen, men har nå også bestillt meg en SVS PB10.

Til å drive det har jeg hatt 2805 et par måneder, og det funker bra til film og musikk DVD er ved moderate nivå. Når jeg spiller høyt, derimot, merker jeg at 2805'en sliter med å drive alle 7 høytalere. Jeg har selv bestillt en A11XV nå, og gleder meg til å få utnyttet høytalerne maks.

Moralen er nok at 2106 vil slite med å drive 603s3. Kanskje ikke så mye om du kun har 5.1, men likevell.

Det gode med det er at om du kjøper 603, kan du oppgradere med effektforsterkere over tid og få et godt løft... Jeg vurderte det selv, men ville ha en forsterker med DVI/HMI switching.

Jeg kan virkelig annbefale 603, men husk at det er mer å hente i de enn hva du får til med 2106. Det fine er at du kan høre komboen hos hifiklubben og se om du er førnøyd.

Kok

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •