Høytalerforslag til stue-oppsettet mitt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    - Høytalerne må være "nette", dvs stativhøytalere eller smale gulvstående
    Er KEF iht. til egne krav?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er KEF iht. til egne krav?
    KEFene er jo en god del nettere enn Mi3 som fremdeles er en HT med høy WAF-faktor. En høyde på rett over 80 cm og bredde på ca 17,5 er jo i kategorien "nett" er du ikke enig i det da....;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at KEF iQ 5, som har de målene er "nette". Doberman refererte til KEF iQ 9, som jo er litt større.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Støtter forslag om Sonus Faber, Domus Concertino er helt knall og forholdsvis rimelige. Ville iallefall valgt dem foran 705, (gamle) 805, JMlab Electra 906, og tilsvarende priset ProAc. Men selvsagt, smak og behag.
    det er bra Har hørt de store modellene i sonus faber sin kolleksjon(artami), og det var rett og slett flott!! kanskje litt "analytiske" men sammen med rør, så tror jeg det er en killer-kombo.. jeg hørte på den komboen, og derfor skiftet jeg ut høyttalerne mine

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at KEF iQ 5, som har de målene er "nette". Doberman refererte til KEF iQ 9, som jo er litt større.
    Den KEF høyttaleren som er bra, og ikke FOR dyr, er også XQ1(XQ5 hvis du har penger til den), den er rett og slett stor for størrelsen!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Så da ble det SA1750? Designfreak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Så da ble det SA1750? Designfreak.
    "Good looks are important".....;-)

Hadde en tur på HFCK og hørte på dem igjen. Duger bra til musikk, men skjønner hvorfor jeg valgte dem bort til kombinert kino og musikklytting. Til kinobruk er de littegranne slanke i bunnen.

Men til den bruken de vil ha i den nye stua er både lyden og ikke minst designet helt riktig. Kona er ikke minst veldig godt fornøyd med kjøpet mitt....;-)

Stor takk til Eyvind for handelen....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt SA?

Ohh yes, men har aldri fallt helt for SA-lyden. Men nette er de...;-)

Vil få kommentert denne før noen andre gjør det...;-)

Har tidligere hatt en lytterunde på System Audio da jeg skulle velge nye høytalere sist. Og den lytterunden gav ikke så veldig mersmak på SA. Den modellen jeg da lyttet til var SA 1530. Har tidligere også lyttet til 12xx-serien. Sammenlignet med Audiovector Mi3 og også QLN 604 som jeg testet den dagen så fallt SA igjennom. Aller mest pga at jeg opplevde de som litt "fattige" i bunnen sammenlignet med de andre. Dette var da et viktig kjøps-argument i og med at høytalerne skulle brukes til både musikk i stereo og kino.

For et par dager siden hadde jeg en ny runde til HFCK, og tok med meg 1750 på runden.

Mye av inntrykket ble rettet opp med disse. Det var en mye bedre mellomtone, og vokaler stod fjellstøtt. Akustisk musikk og melodiøs jazz låt fortreffelig på disse. Diskanten var også mer tilbakelent enn jeg tidligere har opplevd, mulig 1750 skiller seg noe fra 15xx-serien der? Det har jeg ikke sjekket. Noe bedre fundament i bunnen var det også. Men på Mi3-nivå? Neppe....

Til bruken min som rendyrket stuehøytaler i stereo-oppsett er dette dog mer enn bra nok.

Og design; Ja, det er viktig! Og der har aldri SA hatt noen problemer. Smale, slanke høyreiste høytalere som kom for salg i "fargen min", bøk. Da var valget forholdsvis greit.

Så da er det kun å velge hva jeg skal ha som forsterkeri på disse? Har en Arcam FMJ A32 som kanskje er noe luksus å ha som ren effektforsterker og som kan flyttes til stua når den tid kommer. Da blir det i så fall nytt forsterkeri til kinoen. Eller en ny rørforsterker fra Ming Da som tidligere nevnt. Glødende rør, jazz, stearinlys og et stort glass rødvin er et bilde som ikke høres helt feil ut i mitt hode.....

"The beat goes on and on and on......."

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil få kommentert denne før noen andre gjør det...;-)

Så da er det kun å velge hva jeg skal ha som forsterkeri på disse? Har en Arcam FMJ A32 som kanskje er noe luksus å ha som ren effektforsterker og som kan flyttes til stua når den tid kommer. Da blir det i så fall nytt forsterkeri til kinoen. Eller en ny rørforsterker fra Ming Da som tidligere nevnt. Glødende rør, jazz, stearinlyd og et stort glass rødvin er et bilde som ikke høres helt feil ut i mitt hode.....

"The beat goes on and on and on......."
    Gratulerer med valget! Må si jeg er litt spent på dette rørforsterkerprosjektet ditt.

Får og håpe stearinlyden ikke blir for dominerende når alt er kommet i hus.. Den burde iallefall være varm nok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cocazulu
    Gratulerer med valget! Må si jeg er litt spent på dette rørforsterkerprosjektet ditt.

Får og håpe stearinlyden ikke blir for dominerende når alt er kommet i hus.. Den burde iallefall være varm nok.
    Hehe, liten skrivefeil der ja....:razz: (rettet nå).

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, så dette krever nok litt mer tankearbeid ja....

Den som følger med får svaret....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •