Hva er Best? Av Cerwin-Vega Serien...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 148
    Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er Best? Av Cerwin-Vega Serien...

halloen, lurte på hva som er den beste høyttaleren i Cerwin-Vega serien ..
    av LS, VS, AT,DC, CLSC, osv... (12" og single 15")
    ?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de jeg mener er besta av dem jeg har hørt er Al serien og Clsc serien.. jeg har hørt V-serien Dc serien Ls serien Vs serien E-serien Al serien og Clsc serien

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg har hørt av andre at er best er AT-100, CD 90, S2000, og AL serien.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL er jo mer en "gitar" musikk høyttaler synes nå jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    halloen, lurte på hva som er den beste høyttaleren i Cerwin-Vega serien ..
    av LS, VS, AT,DC, CLSC, osv... (12" og single 15")
    ?
    Den 'beste' Kerrvin-Vega-høyttaleren finnes ikke, for Kerrvin-Vega har aldri laget en god høyttaler.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    AL er jo mer en "gitar" musikk høyttaler synes nå jeg..
    Kan nok stemme det ja, men det er den som låter mest "riktig", og det var jo ROCK/heavy rock som sto på planen da de designet denne værstingen av en høyttaler. Hard og kontant bass, ikke så bløt og pløsete som på de andre modellene, men de kan nok oppleves som bedre på dunk dunk musikk ala pop trance/techno...

Cerwin om AL serien:
    "Rock And Roll Already had A Museum, So we Built It A Monument."

Til metallica, korn, marilyn Manson, Depeche mode, pink floyd etc, så er AL serien best. Funker også meget bra på Prodigy, men der kan jeg nok være så ærlig at bassen E-serien serverte var endel "kulere" og virka mer værst, men mangla endel anna . Uansett, E-serien låt rimelig godt, men kan ikke måle seg med lydkvaliten til f.eks nåværende Classic serien. V-serien låter nok også bedre.

AL-serien er dog min favoritt, men det er vel fordi jeg hører på rock for det meste.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool clsc

har hatt alt av cerwin og jeg synes at clsc215 er helt overlegne mens at100 er de dårligste. det er flere klasseforskjller på clsc215 og at100

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Highend ofte at man betaler altfor mange KRKR vs ytelse da . Krell spiller bra det, men gud bedre så kjedelig lyden blir i lengden. Men men, det er mitt synspunkt om den saken.

En siste ting: Klipsch koster endel mer enn CV, og SVS det samme.. Og da er vi kanskje ikke på samme nivå etter hva tråstarter er ute etter. Enda til gode å se en Cv høyttaler som koster over 14000kr liksom (sykt nok koster DC1515 det på bruktmarkedet noen steder..).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En siste ting, kommer du opp med forsterkere som er i samme prisklasse som disse 3, og utkonkurerer dem til det fulle, så kom med dem:
    NAD 320Bee.
    NAD 352.
    NAD 372.

EDIT: dessuten skriver det Cerwin Vega.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Dersom det skal spilles så sabla høyt og bassrikt; hvorfor ikke investere i noen Klipsch-høyttalere og et par SV sub-er?? Så får man kvalitet for pengene...
    Muligens fordi dette vil koste min. det dobbelte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob: jeg tenker på NAD 216 og 218. Men du har rett; de NAD-ene du nevner er absolutt verdt pengene, det samlede hifi-politiet er vel enige om det, og du har selvfølgelig rett i at det skrives Cerwin Vega. -Men du har IKKE rett i at Krell låter kjedelig i lengden. At Krell spiller klinisk og metallisk er en myte. :-)

Og du, Konrad; Klart du har rett i at Klipsch og SVS koster det dobbelte og mer til, og derfor selvfølgelig låter bedre. Men likevel; hvorfor da kjøpe nye C-V, eller brukte med 'unormal' høy bruktpris, når man kan gjøre kupp på andre merker som er forholdsvis vesentlig billigere på bruktmarkedet? Da skiller kanskje noen lusne 100lapper.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Og du, Konrad; Klart du har rett i at Klipsch og SVS koster det dobbelte og mer til, og derfor selvfølgelig låter bedre. Men likevel; hvorfor da kjøpe nye C-V, eller brukte med 'unormal' høy bruktpris, når man kan gjøre kupp på andre merker som er forholdsvis vesentlig billigere på bruktmarkedet? Da skiller kanskje noen lusne 100lapper.
    Selv om du ikke har en pung som kan tømmes, så kan det faktisk hende at noen har det! Mulig det har med prioritering og gjøre. Jeg for min del synes bl.a noe av utstyret i signatuen din blir som Cognac og cigar. Smaker helt motbydelig (les overpriset og dyrt), men "nytes" p.g.a statusen det gir i visse kretser.

Dessuten, har du sett noen billige SVS subber i det siste? Noen billige Klipsch? Altså av de store typene som spiller HØYT?

Bruktpriser generelt på CV! synes jeg nå er OK, men at 1515 går for 14k? :shock: Da ville jeg solgt på flekken....!

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jajaja... Cerwin-Vega er best når det gjelder antall dB per krone så det så(min mening)
    Vil si at Clsc og dc er mine favoritter av det jeg har hørt.

Forresten kan jo den minste SVS spille litt høyt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEHE. NAD 216 og 218 er rimelig tragiske ja!! Der var det bare power for penga, ikke noe anna.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til erfaringer!

Mine beste studer som CV "elsker" hadde jeg med mine LS15 som jeg kjøpte nye i sin tid.. Tidenes CV høyttaler i mine øyne, hadde en Rotel 2x130w amp på disse og det låt tøft. Byttet så til 218 som skulle være bra... men den gang EI!

DC12: Egentlig ikke helt bra i mine ører..
    DC15: Tøff bass, ikke noe mer..
    DC1515: alt suger..
    LS12: fin høyttaler, spiller som LS15 bare i mindre format..
    LS15: Goooood høyttaler....! Skikkelig sweet dypbass!
    VS10: spiller høyt til å være 10", ikke all verden av lydkvalitet.
    VS12: samme som 10er modellen, men litt mer bass.
    AL1000: Spiller høyt.. veldig høyt.. med riktig forsterker kan bra lyd oppnås. (dvs litt dyr forsterker med litt mørk klang, les Krell KAV300i...!)
    AL1002: Spiller enda høyere igjen, tatt bort litt av dypbassen igjen fra AL1000, disse ga opp ved 126dB hos meg med 2x450w amp..(8ohm). diskanten kuttet da også ut når den hadde lyst.
    CLSC215: Ganske grei bass på disse også (trøkker godt nede i 30Hz), de spiller heller ikke så ille med riktig forsterker, trenger myyye kraft! Litt svak diskant, autosikringen går ved full pupp en liten stund..
    CLSC6: Høytspillende liten ht!
    AT-100: Kan spille mye bass, men ellers ikke alt verden!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD serien er etter min mening,den minst dårligste i Vegafamilien.AT100 er uten tvil,den minst beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **dp** jeg synes det er rart at du liker bassen i DC-15 og ikke i 1515. En 1515 er jo rett og slett dønn lik! Bare dobbelt så stor. Jeg kan ikke si jeg kan skille de lydmessig i fra hverandre, noe jeg gjør med S-2 ene mot 1515.

Jeg vil bli overrasket hvis elementene i 1515 og DC serien ikke er like. (?) De er i fra samme tidsepoke. Tidlig 90-tall. Noe som egentlig jeg ikke ville virdert å kjøpe som brukthøytaler, så sant man ikke finner et prakteksemplar med en eier. CV! tror jeg har en tendens til å skifte eiere ofte og de "drasses" mye rundt på party. Og det spilles dessuten ofte hardt med for liten forsterker.

Hvis jeg likte lyden i CLSC-15 /215 ville jeg godt for disse. Et kupp til prisen! Med Room equaliser eller en behringer kan man endre lydbildet totalt. Selv liker jeg ikke lyden med Room-eq (Denon 3805) på her, bassen blir "borte". Mye bedre med "front" instillinger. Lyd & Bilde testet CLSC-215 på NAD T-773 for en stund tilbake 18/20 hvis jeg ikke husker feil. Mener de brukte en Behringer for å få frem "go'lyden". (audiop, kan du være så vennlig å la være å kommentere? Ellers setter jeg deg opp på vennelista mi!)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si en ting, jeg var på PRodigy konsert på Sentrum Scene i oslo 18.okt. Og for en konsert (Sist jeg så dem var i Spectrum, i 97). Lyden var knallbra! Og jeg må ærlig innrømme at når jeg kom hjem, så hadde ikke BW 703 noe å stille opp med, jeg ville ha mer, og rullet frem AL1000 igjen, koblet den til en godt lunken NAD S200. Og fortsatte festen.
    CV låter så forbanna live, spessielt til den type musikk... Akuratt til den type musikk gir CV et lydnirvana iallefall B&W ikke kan gjengi.

Nå er dog BW på plass igjen .

Og en siste ting: Spøk og ironi er "litt" vanskelig å oppfatte i skrivendeform, siden det beskrives endel med talemåte og uttrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ammel prodigy-fan jeg også! Var på første konsert i -93 om jeg ikke husker feil. Helt konge!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    **dp** jeg synes det er rart at du liker bassen i DC-15 og ikke i 1515. En 1515 er jo rett og slett dønn lik! Bare dobbelt så stor. Jeg kan ikke si jeg kan skille de lydmessig i fra hverandre, noe jeg gjør med S-2 ene mot 1515.
    Man øker riktignok følsomheten og effektiviteten med å dobble antall elemeter, men man introduserer vel også en vanskeligere last for forsterkeren som skal drive disse. Regner med det er litt i den forbindelse at man kan med forskjellige effekt forsterkere få det største neggative utlsaget i spillestilen mellom DC-15 og DC-1515.

CV er for meg svaret på å få live konsert følelelsen inn i stua til en rimelig penge, lytter man til annen musikk med mer "riktig" lydbilde med 3D og riktig gjengivelse av vokal og akustiske instrumenter osv, faller i alle fall de CV jeg har lyttet til i årenes løp, igjennom, og man må velge noen andre elektrisk-musikk signal>hørbar lyd transducere...;-)

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •