Hva er Best? Av Cerwin-Vega Serien... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 148
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

LS serien: Spiller ganske pent og trykker bra. Kreve en del forsterker for å våkne (LS-12 ihvertfall) Spiller også ok høyt.

E-700 serien (E-715) Spiller høyt og bra trykk i bassen. Mellomtonene og diskantene kunne ha tålt litt mere. Men en god høyttaler som jeg likte.

HP-215: Spiller helt SYYYKT høyt og puncher vanvittig i bassen. Dårlige kabinetter som vibrerer en del. Men spiller meget stygg lyd og diskanten skriker en GOD del. Men det er vel ekte CV det da?

CLSC (215) Spiller høyt og bra dypbass. Mellomtonene i disse gir seg nesten aldri tror jeg. Har sprengt 1 bass i mine som jeg har nå og diskantene har slått seg av, men mellomtonene har aldri brydd seg:-)

1215 Special Edition: Spiller "AT-lyd" bare med MYE dypbass. Syk dypbass i disse her. Spiller ganske høyt også. Solige kabinetter som ikke vibrerer! Ser MEGET bra ut også disse her.

AT-100: Spiller høyt og masser av trykk i bassen. Digger disse jeg. Er på utkikk etter et par selv nå

AL-1000: Spiller HØYT men mangler litt dypbass. Trykker bra. Jeg mener diskanten skriker en del, kansje ikke alle er enige med meg der?

Alle disse modellene har jeg hørt og testet. De fleste har jeg også hatt selv:-)

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CERWIN-VEGA CLSC-12 noen arfaringer med denne typen?
    vil CLSC-12 banke opp mine Proson Stratego TOP 10
    ka er best til høy musik?. proson har jo doble 6/5 tommer mellom tone og horn diskant

her er tekniske data .

proson

1" Superaudio Horn med Neodynium magnet
    -2 x 6,5" mellomtone
    -2 x 10" bass
    -Impedans: 4 ohm
    -Frekvensområde: 25 - 32 000 Hz (- 3 dB)
    -Følsomhet: 94 db
    -Maks effekt: 350W

cv

1" horndiskant
    6 ½" hornladet mellomtone
    12" basselement med støpt aluminiumchassis
    Frekvensgang: 28-20.000 Hz (+/- 3dB)
    Følsomhet: 92 dB
    Impedanse: 8 ohm
    Størrelse: 94x36x30 cm (HxBxD)
    Nettovekt: 26 kg pr.stk

ok ka lager mest lyd?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte denne hørt mye stygge part om denne typen

CERWIN-VEGA V-15F Høyttalere
    15” basselement
    6 ½” mellomtone
    1 ¼” diskant m/sikring
    Frekvensgang: 26-20.000 Hz
    Følsomhet: 102 dB
    Impedans: 8 ohm
    Størrelse: 95/41/48 cm (H/B/D)
    Vekt: 30,4 kg pr. stk

er CLSC-12 bedre ? koster det samme .

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker ivertfall lyden i mine clsc12 de spiller rått om du får plasert de riktig å mater dem med en god del strøm.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    AT-100: Spiller høyt og masser av trykk i bassen. Digger disse jeg. Er på utkikk etter et par selv nå
    Det kan jeg ikke skjønne at du mener.Har hatt disse selv i ung alder og det må vel være en av de dårligste(minst bra) høyttaleren CV har produsert.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At diskanten til AL1000 skriker kan jeg ikke kjenne meg igjen på, iallefall ikke MK2(men den har endel bedre diskant også). Men her er det nok matching som er greia. Jeg bruker NAD S200 på mine (når jeg først drar de frem ).
    Mellomtona er vel AL serien sitt dårligste punkt(tåler mye, låter generelt dårlig, men gud hvor morro det er med metallica på fest med de). Og de går ikke like dypt som andre, men de spiller mye mer presist i bassen.

Syns AL serien er CV's beste "hifi" høyttaler gjennom tidene, men her er det nok mange som er uenige med meg .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dansken2. Classic12 og V15F lager mest lyd av de 3! Hvilke av de som lager best lyd tror jeg det er mer smak og behag om å gjøre. Uansett, du må ha STORT forsterkeri på de. Minimum NAD 272(holder i lange baner på classic12, på v15F ville jeg nok hatt 2stk ).

Får du lov av kjærringa, så handler du classic . Selv om de ikke helt passer i en stue (min mening). Husk forsikring da... 6-700kr for den.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det kan jeg ikke skjønne at du mener.Har hatt disse selv i ung alder og det må vel være en av de dårligste(minst bra) høyttaleren CV har produsert.
    Det man vel kan si om AT serien og AT100 spesiellt, er at når HiFi klubben introduserte disse og fikk ned prisen til mer riktig nivå, en gang på begynnelsen av 90 tallet, så ble det mange fortvilete naboer, og mye "ørevoks" som fikk flyttet på seg. Tror denne høytaler serien for alvor viste hva CV står for, og det er vel ikke for ingenting at det står et utropstegn bak på produsent navnet på front stoffet Cerwin Vega!

CV har vel aldri solgt høytalerene som noe annet enn ekstremt høytspillende høytalere til hjemme bruk, og det er det vel ikke så mye tvil om at de fleste modellene gjør nettop det på en overbevisende måte. Skjønner ikke de som mener AT100 høytalerene er de dårligse CV som er solgt, de er vel mer blandt de enkleste og mer "bang for the bucks", CV høytalerene, enn mye av de andre HighTech CV høytalerene som er kommet siden, dvs AT100 innehar mest av essensen i CV filosofien som er "performance, reliability and value".

Jeg anser egentlig ingen CV høytaler for noe annet enn høytalere!, skal man snakke om HIFI (høy troverdighet) så kan etter min mening CV kunn klare å gjengi musikk som skal spilles øredøvende høyt og hvor ikke den helt klare fargingen som alle CV er plaget med, ødelegger for opplevelsen.

Skal man finlytte til troverdig gjengivelse av annen musikk, da kjøper man seg noe helt annet enn CV, ellers er jeg redd for at man bare lurer seg selv....;-)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det man vel kan si om AT serien og AT100 spesiellt, er at når HiFi klubben introduserte disse og fikk ned prisen til mer riktig nivå, en gang på begynnelsen av 90 tallet, så ble det mange fortvilete naboer, og mye "ørevoks" som fikk flyttet på seg. Tror denne høytaler serien for alvor viste hva CV står for, og det er vel ikke for ingenting at det står et utropstegn bak på produsent navnet på front stoffet Cerwin Vega!

CV har vel aldri solgt høytalerene som noe annet enn ekstremt høytspillende høytalere til hjemme bruk, og det er det vel ikke så mye tvil om at de fleste modellene gjør nettop det på en overbevisende måte. Skjønner ikke de som mener AT100 høytalerene er de dårligse CV som er solgt, de er vel mer blandt de enkleste og mer "bang for the bucks", CV høytalerene, enn mye av de andre HighTech CV høytalerene som er kommet siden, dvs AT100 innehar mest av essensen i CV filosofien som er "performance, reliability and value".

Jeg anser egentlig ingen CV høytaler for noe annet enn høytalere!, skal man snakke om HIFI (høy troverdighet) så kan etter min mening CV kunn klare å gjengi musikk som skal spilles øredøvende høyt og hvor ikke den helt klare fargingen som alle CV er plaget med, ødelegger for opplevelsen.

Skal man finlytte til troverdig gjengivelse av annen musikk, da kjøper man seg noe helt annet enn CV, ellers er jeg redd for at man bare lurer seg selv....;-)
    Har du hørt 1215? I så fall, hvordan er de i forhold til AT100? Og om du vet det, hva er forskjellen på 1215 og 1215SE?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Har du hørt 1215? I så fall, hvordan er de i forhold til AT100? Og om du vet det, hva er forskjellen på 1215 og 1215SE?
    1215 finnes vel i forskjellige utgaver som du skriver, men jeg kommer bare på at de byttet ut mellomtonene etter hvert, men det er sikkert noen andre forskjeller også (mistenker at de utviklet og byttet ut bass elementene, delefilteret osv), men det kjenner jeg ikke til.

Generellt er 1215 mer forfinet konstruksjon enn AT100 med bedre byggd og stivere og ganske høy kasse. 1215 har både et høyt montert 12" element som spiller fremover, samt et 15" elemnt som spiller ned mot gulvet. (ble litt i tvil om ikke de også hadde et diskant element som spiller bakover) Merkelig nok er ikke denne konstruksjonen like høytspillende som f.eks AT100 selv om den oprinnelig hadde det samme 15" bassen, de to mellomtonene og den samme diskanten(tipper at mye av effekten forsvant i delefilteret) , og den høres mer ut som en Hifi høytaler en det mange av de andre CV høytalerene jeg har hørt. Diskanten på de tidlige utgavene av 1215 jeg har hørt, har mye av den samme "egenklangen" jeg synes AT100 også er plaget med. 1215 tror jeg vil være gunstige å bruke f.eks i hjemmekino sammenheng som front og bak høytalere sammen med en kompetent senter høytaler og kraftige forsterkere (hvis man har god plass ;-)) , men til dedikert finlytting, vil jeg valgt noe annet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dansken2. Classic12 og V15F lager mest lyd av de 3! Hvilke av de som lager best lyd tror jeg det er mer smak og behag om å gjøre. Uansett, du må ha STORT forsterkeri på de. Minimum NAD 272(holder i lange baner på classic12, på v15F ville jeg nok hatt 2stk ).

Får du lov av kjærringa, så handler du classic . Selv om de ikke helt passer i en stue (min mening). Husk forsikring da... 6-700kr for den.
    det er det med kjærringa hehe smisker som **** nesten i mål =)

ja forsterker skal der til =) trenger ikke større en Classic12 har jo classic 15 subben =) tipper dette blir volsomt

forsikring ? trenger eg det er der ikke 2 år,s garenti ?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    det er det med kjærringa hehe smisker som **** nesten i mål =)

ja forsterker skal der til =) trenger ikke større en Classic12 har jo classic 15 subben =) tipper dette blir volsomt

forsikring ? trenger eg det er der ikke 2 år,s garenti ?
    for det om det er 2 års garanti dekker garantien bare produksjonsfeil. Den dekker IKKE brente elementer. Helt ærlig er forsikringen ganske god å ha.. men jeg hadde ikke råd til det....menmen forsikringen dekker alt fra brente elementer til sprukne kasser(hvis du klarer det).. der har du det!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og forsikringa holder i 5 ÅR! Det er billig !! Tenk, ah der gikk den basseren.. jaja.. hifiklubben neste (okei, tar litt tid da , Cv sliter litt med å lage "reservedeler", men problemet ligger mest på de eldre seriene eks. AL).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er greit med forsikring, selv om en slik forsikring også ofte kalles "idiot" forsikring, ikke fordi det er dumt å ha en når det virkelige uhellet er ute, men fordi det er mange som egentlig betaler ganske mye for at noen få kan oppføre seg som idioter.

En annen ting som kanskje er litt lurt å tenke på med bruk av CV, er at man ikke har noen forsikring på hørselen. Høytalere "kommer og går", hørselen skal man ha glede av hele resten av livet. Det kan hende at "idiotene" betaler en høy pris for forsikringen allikevel....
    :roll:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    At diskanten til AL1000 skriker kan jeg ikke kjenne meg igjen på, iallefall ikke MK2(men den har endel bedre diskant også). Men her er det nok matching som er greia. Jeg bruker NAD S200 på mine (når jeg først drar de frem ).
    Mellomtona er vel AL serien sitt dårligste punkt(tåler mye, låter generelt dårlig, men gud hvor morro det er med metallica på fest med de). Og de går ikke like dypt som andre, men de spiller mye mer presist i bassen.

Syns AL serien er CV's beste "hifi" høyttaler gjennom tidene, men her er det nok mange som er uenige med meg .
    Mulig det var AL-1002 jeg hørte på (var en 15" AL-modell ihvertfall. Forsterkeren var NAD 218 så mulig det var derfor. Den blir vel noe liten den.:-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    1215 finnes vel i forskjellige utgaver som du skriver, men jeg kommer bare på at de byttet ut mellomtonene etter hvert, men det er sikkert noen andre forskjeller også (mistenker at de utviklet og byttet ut bass elementene, delefilteret osv), men det kjenner jeg ikke til.

Generellt er 1215 mer forfinet konstruksjon enn AT100 med bedre byggd og stivere og ganske høy kasse. 1215 har både et høyt montert 12" element som spiller fremover, samt et 15" elemnt som spiller ned mot gulvet. (ble litt i tvil om ikke de også hadde et diskant element som spiller bakover) Merkelig nok er ikke denne konstruksjonen like høytspillende som f.eks AT100 selv om den oprinnelig hadde det samme 15" bassen, de to mellomtonene og den samme diskanten(tipper at mye av effekten forsvant i delefilteret) , og den høres mer ut som en Hifi høytaler en det mange av de andre CV høytalerene jeg har hørt. Diskanten på de tidlige utgavene av 1215 jeg har hørt, har mye av den samme "egenklangen" jeg synes AT100 også er plaget med. 1215 tror jeg vil være gunstige å bruke f.eks i hjemmekino sammenheng som front og bak høytalere sammen med en kompetent senter høytaler og kraftige forsterkere (hvis man har god plass ;-)) , men til dedikert finlytting, vil jeg valgt noe annet.

1215 mk2 har diskant bak. mk2 versjonen har også samme mellomtone som DC-serien har jeg hørt. 1215SE har AT-mellomtoner. Syntes ihvertfall at SE versjonen spiller helt likt som AT-100 bare med mere dypbass. Diskanten er svakeste ledd i 1215 høyttalerne vil jeg si.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvis du mener ikke disse trykker bra å spiller høyt så lurer jeg virkelig på åssen forsterker du testa/hørte dem med? For AT-100 spiller ekstremt mener jeg! Ikke fint på langt nær men MYE "Bang for the bucks" som dem sier. Utrolig kul lyd for dem som liker CV.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både AT-100 (hatt i mange år) og DC-15 om dagen, så jeg kan iallefall uttale meg om de to.

AT-100 er for meg en langt mer nøytral høyttaler enn DC-15. DCene fremstår som mer lukkede og dempet i diskanten enn ATene, og spruter mer bass. Jeg tror det med bassen kommer av høyden på høyttalerene, DC har mer avstand fra bakken og opp til bassen (Den er også dobbeltspolet, er den ikke?). Det skal sies at det buldret voldsomt i ATene der de sto før, på gyngete tregulv, så det er nok variabelt. Det er samme diskanter på de to, men DC har som kjent en ekstra diskant bak. Tydeligvis "spiser denne opp" en del av diskanten, og jeg synes de høres ulne ut i forhold. Brukes med en JM Lab-senter, og ATene matcher denne mye bedre føles det som.

Så, mitt inntrykk er iallefall at AT-100 er en mer balansert høyttaler, mens DC-15 er mer rockehøyttaler. Folk har mye forskjellige opplevelser merker jeg.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse greier

Høhø, tok en del bilder av no stasj jeg har her, skrudde opp 215 høytalerne mine og. Diverse bilder av avstivninger i 215, er både over og under den øverste bassen, ledningene skulle dog vært en del tjukkere tror jeg.
    Jeg var utrolig fornøyd med lyden i mine DC-15, helt til dem tok kveld på en fest, delefilter,mellomtone og diskanter røk.
    Kjørt dem på Denon POA-6600A, dem bruker jeg på CLSC-215 nå om dagen.

Forsterkninger i Classic 215:

Mye demping i 215!

Sammenligninger av basselementer!

AL1000 til venstre, DC15 bakerst og CLSC215 til høyre
    hehe, AL1000 bassen er litt sliten, er reparert etter at den revna på en fest..

CLASSIC VS DC

Classic 215 uten gitter, Denon POA 6600A x2 til høyre
    Elementløs DC15 til venstre

Delefilter på Classic 215, tynne ledninger.. :?

Et stk, brent delefilter DC15... legg merke til hvor lite isolasjon, i forhold til classic, er bare en skumgummi plate i bunn

Et lass med kanskje lite interssante bilder for den som ikke er CV fan, men liker å se slik selv, så :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betydelig mye bedre avstivning i CLSC-215 enn i gamle 1515. Til tider kan jeg høre at kassene mine vibrerer, dette fordi avstivningene har ramla ned. Har ikke fått festa di igjen. De var kun limt fast. Kunne godt kosta på seg noen skruer også synes jeg.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •