Hva er Best? Av Cerwin-Vega Serien... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 148
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Man øker riktignok følsomheten og effektiviteten med å dobble antall elemeter, men man introduserer vel også en vanskeligere last for forsterkeren som skal drive disse. Regner med det er litt i den forbindelse at man kan med forskjellige effekt forsterkere få det største neggative utlsaget i spillestilen mellom DC-15 og DC-1515.

CV er for meg svaret på å få live konsert følelelsen inn i stua til en rimelig penge, lytter man til annen musikk med mer "riktig" lydbilde med 3D og riktig gjengivelse av vokal og akustiske instrumenter osv, faller i alle fall de CV jeg har lyttet til i årenes løp, igjennom, og man må velge noen andre elektrisk-musikk signal>hørbar lyd transducere...;-)
    Bare en ting å si til det: "Who needs guitars anyway" (Alice Deejay)

CV! Klarer mer enn å gi Live følelse. De danker faktisk også ut enkelte utesteder. Et skikkelig bra vorspiel, man drar på byen og alt blir kjedelig. Det har hendt at vi ikke har kommet oss på byen før 02:00. Nå er riktignok den tiden over, da Konrad jr. har kommet til verden. Så behovet for høytspillende høytalere begynner å avta, men er veldig usikker på å bytte. Faktisk vurderer jeg å beholde de og kjøpe en SVS sub eller tilsvarende selvbygg. "Søknaden" er faktisk godkjent. Det eneste som mangler er penger og tid.

Mine erfaringer med CV! er langt fra kun positive.

1. Kassene burde være avstivet mye bedre.
    2. Diskantene burde ha en sikring som virket (mulig dette er bedre i CLSC serien)
    3. Bassene tåler ikke all verden med effekt. Blåste to XL-12 i bil, erstattet de med noen Rockford Fosgate. En annen verden! MEN 3 ganger prisen.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

her var det mye piss og mye interessant.. men er ikke enig i at Cerwin-Vega er boss .. de er billige i forhold til effekt,og lett og drive med en nesten hvilken somhelst forsterker.
    har ikke AT-100 sement i bunnen av kassen?
    har selv ett par VS12 som jeg driver med 100w rms pr. kanal og det fungerer helt ok.
    har hatt Boston,Pioneer,mtx,jbl,kenwood,Biltema sub, osv. men jeg vil si at Cerwin-Vega skiller seg ut. jeg prøvde en Jbl gti 1000w(500w rms) 15" i bilen og etterpå hev jeg en Cerwin-Vega "Vega", 15" (500wRms,1000w max) inn ,og den spilte mye bedre.. (kostet kun 1400,-da den kom mot jbl`s som kostet 3000,-).Hadde også en Stroker 18" spilte høyere enn 4 pioneer 12", så... konklusjonen må være at Cerwin gir mye for pengene.. det at Cerwin er ett dårlig merke fra vestkysten er heller ett tåpelig utsagn,da de har vært en ledende høyttalerprodusent i usa i 50år ca. osv.
    men du får jo anlegg som spiller finere,renere,osv. for all del, men det koster jo deretter, er nå min mening.. Folk må få like det de vil,og kjøpe det de vil,enkelt og greit!! Dc1515 har jeg hørt er bedre enn CLSC 215,stemmer dette? NAD 208 er en klassiker å drive disse..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 1515 med en 208 brokoblet på hver i en middels stor kjellerstue. Det var "Insane"! Alt som ikke var skrudd fast med mer enn 1 skrue datt ned av vegger, bord o.l. Spikerne i panelen mått pankes inn en gang i uka! :twisted:

På "rett" musikk er det slik det SKAL være!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Bare en ting å si til det: "Who needs guitars anyway" (Alice Deejay)

CV! Klarer mer enn å gi Live følelse. De danker faktisk også ut enkelte utesteder. Et skikkelig bra vorspiel, man drar på byen og alt blir kjedelig. Det har hendt at vi ikke har kommet oss på byen før 02:00. Nå er riktignok den tiden over, da Konrad jr. har kommet til verden. Så behovet for høytspillende høytalere begynner å avta, men er veldig usikker på å bytte. Faktisk vurderer jeg å beholde de og kjøpe en SVS sub eller tilsvarende selvbygg. "Søknaden" er faktisk godkjent. Det eneste som mangler er penger og tid.

Mine erfaringer med CV! er langt fra kun positive.

1. Kassene burde være avstivet mye bedre.
    2. Diskantene burde ha en sikring som virket (mulig dette er bedre i CLSC serien)
    3. Bassene tåler ikke all verden med effekt. Blåste to XL-12 i bil, erstattet de med noen Rockford Fosgate. En annen verden! MEN 3 ganger prisen.
    1.Dette er jeg enig i.
    2. Diskant sikringen har hvertfall virket veldig bra for meg, jeg har testet med kraftige forsterkere og skrudd lyden høyere og høyere opp, og til slutt så faller diskanten bort, og man må dempe volumet. Så etter min oppfattning funker den bra.. Jeg har aldri satt volumet på fult og trykket på play liksom, så jeg vet ikke..
    3. Både bassen i V15 og clsc 215/15 virker som er veldig gode basser. Jeg har aldri hørt noe ulyder eller noe rare ting fra bassene. de kan virkelig kjøres hardt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    1.Dette er jeg enig i.
    2. Diskant sikringen har hvertfall virket veldig bra for meg, jeg har testet med kraftige forsterkere og skrudd lyden høyere og høyere opp, og til slutt så faller diskanten bort, og man må dempe volumet. Så etter min oppfattning funker den bra.. Jeg har aldri satt volumet på fult og trykket på play liksom, så jeg vet ikke..
    3. Både bassen i V15 og clsc 215/15 virker som er veldig gode basser. Jeg har aldri hørt noe ulyder eller noe rare ting fra bassene. de kan virkelig kjøres hardt!
    2. Det er jo bra at dette er fikset i CLSC serien!
    3. Det jeg ville frem til, er at det finnes andre elementer som tåler mer "juling". Men med en høyere prislapp. Men kobinasjonen 2x15" og "hifi" er et sjeldent fenomen som svært få høytalerprodusenter har begitt seg ut på. Klipsch har vel hatt noen med dobble 12"ere i.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at de HAR laget 1515, livet er for kort for små speakers

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Godt at de HAR laget 1515, livet er for kort for små speakers
    :grin: Jeg begynte riktignok med 12" (A-324), deretter 15" i S-2 (har de fortsatt) for så å ta steget til dobble 15".

På sikt kunne jeg tenke meg et par høytalere med dobble 12" /15" med litt bedre kvalitet på elementer og ikke minst kasseoppbygning. Kan strekke med til 30k for et slikt par. bare så synd de ikke finnes..... Derfor venter jeg spent på hva Snickers-is og Roffe(hvis han er delaktig i dette prosjektet?) kan finne på med BEL XL. Ellers har Snickers-is laget "En høytaler for de mer intereserte". Men det viste seg at denne ikke er særlig egnet for DIY da det er meget avansert og komplisert filter til godt over 10k i disse (The Prophet).

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :grin: Jeg begynte riktignok med 12" (A-324), deretter 15" i S-2 (har de fortsatt) for så å ta steget til dobble 15".

På sikt kunne jeg tenke meg et par høytalere med dobble 12" /15" med litt bedre kvalitet på elementer og ikke minst kasseoppbygning. Kan strekke med til 30k for et slikt par. bare så synd de ikke finnes..... Derfor venter jeg spent på hva Snickers-is og Roffe(hvis han er delaktig i dette prosjektet?) kan finne på med BEL XL. Ellers har Snickers-is laget "En høytaler for de mer intereserte". Men det viste seg at denne ikke er særlig egnet for DIY da det er meget avansert og komplisert filter til godt over 10k i disse (The Prophet).
    DC15 har mer "punch" og bassen er kulere enn i 1515, alt blir så voldsomt på de..

Kjøp deg Klipch Epic CF-4, de har 2x12" og spiller fletta av det aller meste...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Det er jo bra at dette er fikset i CLSC serien!
    3. Det jeg ville frem til, er at det finnes andre elementer som tåler mer "juling". Men med en høyere prislapp. Men kobinasjonen 2x15" og "hifi" er et sjeldent fenomen som svært få høytalerprodusenter har begitt seg ut på. Klipsch har vel hatt noen med dobble 12"ere i.
    Skjønner hva du mener med 3'ern. Jeg missforstod litt kanskje da jeg svarte. Men men.. har du bilde av de s'2'ene??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm S2, ja de hadde vært litt kuli å sett bilde av ...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kobinasjonen 2x15" og "hifi" er et sjeldent fenomen som svært få høytalerprodusenter har begitt seg ut på.
    Dette fenomenet hadde jeg gjerne ofret en kroppsdel,for og fått i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Dette fenomenet hadde jeg gjerne ofret en kroppsdel,for og fått i hus.
    De så jo meget potente (og dyre) ut. Hva er nå dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Hm S2, ja de hadde vært litt kuli å sett bilde av ...
    Er på jobb nå, har lagt ut bilde av de før på soundpressure forumet. Men det var lagt ned....

S-2 kan minne om AT-100 i design. Riktignok bare en mellomtone. Dette er "slepebrølerne" mine sammen med 2 x NAD 216. Brukes til alt fra sommerfester til nyttårsaften. Får de tilbake med ødelagte diskanter hver gang hvis jeg låner de bort. Er nok for lite "saft" i 216!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    DC15 har mer "punch" og bassen er kulere enn i 1515, alt blir så voldsomt på de..
    Er ikke det poenget? Hmmmm. Hvordan vil to sett med DC-15 oppe på hverandre bli? Burde bli ganske likt 1515 egentlig....

Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    Kjøp deg Klipch Epic CF-4, de har 2x12" og spiller fletta av det aller meste...
    Ser du er på utkikk etter et par selv.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HEHE. NAD 216 og 218 er rimelig tragiske ja!! Der var det bare power for penga, ikke noe anna.
    de er ikke tragisk.. du har bare ikke kastet rette høyttalere på de...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    216 er noe av det tristeste jeg har hørt. ikke så mye power for penga heller

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som funket bra for en del år siden var.
    CD 90 med basselementene til AT100. Den var 2spolet og tålte mer effekt.
    Da slapp vi det stive trekkspill opphenget på CD 90 elementet.
    Hjemme hos en kompis hadde vi de nevnte CD 90 m/AT bass + et par AT 100 paralellkoblet på en Dynamic presicion PA 400.
    Festen Julaften ble det spillt så høyt at gutta måtte pakke å flytte før nyttårsaften. Han gutta leide av kom i slobrokken kl 0630 1 juledag å sa at nå var det på tide å slutte festen.
    Vi hadde selvfølgelig CV,s perfekte bass turbocharger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    216 er noe av det tristeste jeg har hørt. ikke så mye power for penga heller
    Det hjelper når man får 2 av de. Spiller meget bra på mine S-2!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan arild
    Det som funket bra for en del år siden var.
    CD 90 med basselementene til AT100. Den var 2spolet og tålte mer effekt.
    Da slapp vi det stive trekkspill opphenget på CD 90 elementet.
    Dette stemmer vel ikke helt, arvtageren til AT serien hadde vel slike elementer du beskriver. AT100 hadde hverken 2 spolet talespole, og hadde "trekspill" mønster i selve mebranen for bedre stivhet og bedre effekt tålighet og kontrollert oppbryting (stod det vel i reklamen). Opphenget var riktignokk ikke av lakket trekspill papp som man blandt annet finner på en del PA høytalere..., men en litt skomgummi lignende rød gummi. Min bror miste ett stk AT100 av tilhengeren i fart ved flytting, så jeg har byggd opp en "flatpakket" AT100 helt fra grunnen av. Måtte til og med ta fra hverandre bass elementet for å sentrere og lime senter polstykke og kortsluttnings ringen på plass igjen, men det gikk kunn med litt lim for å få den spilleklar igjen. Og til påstanden tidligere i tråden om sement eller betong i AT100, nei det stemmer ikke, folie kledd sponplate og atter folie kledd sponplate og litt filt demping, er det som er brukt i kabinettene. Bass refleks røret er av 2mm tykk papp, rullet og limt på samme måte som en dorull hylse. Delefilteret er kun for mellomtone og diskant, 15" står rett på høytaler terminalene (som også har en smelte sikkting), og blir foret med hele musikk signalet.... De to meget billige mellomtone elementene har ikke et eget trykk kammer, og må sloss med trykk bølgene direkte inne i kabinettet, noe man lett kan se hvis man drar på litt....;-)

En slik konstruksjon gjør kunn det den er konstruert for, nemlig spille høyt....
    ;-)

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt CV-E serie,LS serie og nå clsc....har clsc 215 og clsc10, er meget fornøyd med disse...har ikke fått verken 15 eller 10 tommerene til å gje seg... E serien gjer seg veldig lett...diskanten slår seg utrolig lett av!!!det er faktisk jævlig irriterende!! LS serien er noe bedre, men kan faktisk spille høyere med mine clsc 10 enn med mine LS 12....så jeg synest clsc serien er helt genial. Enig med de som sier AL serien er bra,men eg synest de mangler dyp bass....men de spiller jævli høyt å det er mye trøkk!!!

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •