Patos høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Patos høytalere

Mine gamle høytalere skal byttes ut etter lang og tro tjeneste og i den sammenheng har jeg kikket litt på norske Patos Lyrics og Patos Symphonic.

Skal drive disse med min Rotel RSX-1055. Her er det ett mylder av forskjellige typer høytalere selvfølgelig så i den sammenheng ønsker jeg å se hva folk mener. Høytalerene skal brukes som en lett blanding mellom stereo og surround. Ja takk begge deler sa visst Ole Brum Men jeg kommer nok til å plassere dem slik at det lyder best i stereo. Men det innebærer selvfølgelig at jeg må ha en senter også etterhvert mellom frontene.

Fikk høre ett par Patos Lyrics 402 mk2 i butikk for ett par uker siden som spillte sinnsykt bra. MK2 modellen får også glimrende resultater i test og var visst ett bra løft fra den første modellen. Men jeg har også fått tilbud om å kjøpe ett par brukte Patos Symphonic III høytalere for nesten den samme prisen. Vet veldig lite om denne da jeg finner lite om den på nettet. Siden jeg vet så lite om denne modellen tenker jeg selvfølgelig om det blir gjort det samme løftet med den nye Symphonic modellen som snart kommer på markedet.

Noen som har noe formening om dette?

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både 402 mkII og symphonicIII her hjemme, og jeg likte faktisk 402 best. Hvis du skal vurdere symphonicene så pass ihvertfall på at det er den modellen med amt diskant og ikke den gamle med vanlig dome diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender mail eller ringer til Patos ( tlf 38070388 ) kan de gi svar på forskjellene på dem ellers skal de nye lyrik modellene være like bra som de eldre symphonic modellene lydmessig men symphonic modellene er jo litt mere påkostede da.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv et par gamle Patos 301mk2, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har også hørt symphonic 4, som er helt rå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vannvittig bra høyttalrer - patos 402 mkII, veldig mørk i lyden, men skikkelig punsj i bassen. Men også dynaudio har et par bra høyttalere( fra listen i lyd og bilde) i samme prissjakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om å prøve ett par 402 mk2 det skal jeg jammen meg gjøre. Er det noen som har erfaring med å modde dem? Har hørt at folk bytter delefilter, legger til blymatter osv.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd litt forskjellig av kabler og forandringer i delefilter, samt matter og må bare konkludere med at Roar Moen vet hva han holder på med. De tynne ringeledningene som står internt i lyricserien står der ikke tilfeldig. Holder faktisk på å montere inn orginalkablene igjen.
    Eneste som er å hente mye på er å bytte ut jumper-skinnene bak på terminalene. Ellers kunne det virke som om litt asfaltplate demping på sideveggene i elementhøyde gjorde en liten forbedring.
    Patos er overhodet ikke veldig mørke i klangen, men de har en meget god varme i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tomand og takk for svar,

Har vært litt i kontakt med Roar Moen på mail og han har vært veldig hjelpsom. Han nevnte at det var noen av kundene hans som ville bytte tilbake til de originale internkablene. Men at det fortsatt kunne være noe å hente på delefilterfronten, demping og terminaler. Har du litt mer info om hva du har gjort og hvilke erfaringer du gjorde?

Hva slags forsterker er det du kjører forresten på 402ene dine?

mvh

Nicolai

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •