Dali vs. B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Dali vs. B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs. B&W

Jeg skal (mest sannsynlig) kjøpe en Denon AVR3803 forsterker.

Til denne vurderer jeg B&W 600 serien (603S3+LCR699+DM601+ASW650), eller B&W 700 serien (6*705+HTM7+ASW750) eller Dali New suite serien (Rear 0,8-Suite 2,8, Center 0,8 og S1,2) eller Dali Piano (Noble+Vocal+Ambience+Forte).

Jeg tipper mest mot B&W 600 eller 700 serien.
    Foreløpig har jeg kun hørt 600 serien og den syntes jeg låt bra.
    Er det noen der ute som har et oppsett med 6 stativhøyttalere(B&W705), sub og senter ? Vil det bli nok trykk i et slikt oppsett hvis jeg har en skikkelig sub ?

Anlegget skal brukes til film og ikke musikk. Jeg må ha et lydbilde som passer til et bilde på 90-100" hvis DET skulle ha noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke Denon forsterker så kan du stryke Dali med engang. Dali og Denon er ikke en god match. Bortsett fra hvis du er satanist og ønsker å tilføre mest mulig mørke til cdene dine.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whopass: Ikke si sånt! Jeg har Dali 6006 og Denon AVR1803....nå blei jeg lei meg... :cry:

Er det så dårlig kombo? De på HiFi klubben sa de passet veldig bra. Er NAD et bedre valg? Jeg synes det blir veldig god lyd jeg....mulig jeg ikke vet hva som er best lyd men....hva mener du foresten med "mørk lyd"?

Nå hører jeg svært lite på musikk, mest dama som gjør det , og hu hører GARANTERT ikke forskjell! :shock:

Robert

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld. Det var ikke så seriøst ment. :wink:

Dali og Denon er ikke verdens beste match nei. Med mørk klang så mener jeg at diskanten er noe dempet, og/eller at nedre mellomtone er framhevet. Kombinasjonen er ikke katastrofalt gal, men det høres ikke så veldig naturtro ut. Detaljene blir også "skjult". Det spørs jo selvsagt hva slags musikk man hører på også. Det er noen Denonforsterkere som ikke er fullt så mørke som andre. De nyere hjemmekinoforsterkerne er vel egentlig ikke så veldig mørke når jeg tenker meg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke brukes til musikk. Der har jeg Densen Beat og er meget fornøyd.

Derfor er filmlyden viktigst for meg.

Selvfølgelig........hvis jeg kjøper en DVD-Audio spiller så..........ja, ja....da blir det vel litt musikk også.

Har vurdert en Densen DVD2900 (evt. DVD 2200, HK 30, Pioneer 5.. eller 7..), men det er vel en annen "tråd".

et er FOR MYE å velge blant............

PS ! Jeg er ikke satanist, men jeg hører vel på alt mulig egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld, en DENON DVD2900 (ikke Densen).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon og B&W er jo en god kombinasjon...
    Jeg har faktisk hørt Denon DVD-3800+Denon AVR-3803+Dali 2.8 Suite. Det var slettes ikke imponerende. B&W DM603 S3 sto ved siden av, så det var bare å koble rett over. Det var en MYE bedre match.

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du vurderer 601 som bakhøytalere evt også sidehøyttalere? (Ja du skjønner hva jeg mener...) Jeg har dette oppsettet dog med den gamle forsterkeren 3802. Jeg kunne i dag heller tenkt meg å hatt 600 som bak/sidehøyttalere da 601 blir i største laget. Nå vet jeg jo ikke hvordan du har det i stua, men hos meg blir de for dominerende på veggen. Ellers så er lyden knallbra på 3802 så den er vel ikke blitt dårligere med en oppgradering.
    Et godt valg men andre ord. Hadde jeg hatt penger ville jeg nok også, som du selv foreslår, hørt på 7-serien til B&W. Disse koster jo en del mer men B&W har som du sikkert vet et veldig lineært forhold mellom pris og lyd.
    Lykke til!
    F.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med størrelsen, men 705 som bakhøytalere er voldsomme i volum.

Jeg vurderer 6x705. De er lekre av utseende og låt veldig bra, men de er store (til å være så små (?)), spesielt i dybde. Vil bli veldig klumpete og sofaene vil stå tett inntil veggen på hver side.

Kanskje den minste i 600 serien er noe ja.

Stuen er på 570x345 og skal brukes til film, spill og fotballkamper ++

Actione1 + satelitt + video (?) + X-box + PS2 + Denon + B&W.

Troe det kan bli bra.

Har også vurdert Pioneers AX5 i kombinasjon med DV7.... Disse var det ingen som hadde fått inn til lager ennå, så jeg fikk ikke hørt eller sett dem. Og så er ikke Elkjøp (som, er alternativet på Pioneer her) kjent for å ta inn de litt dyrere modellene, eller ha lytterom, eller......

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det sånn at du opererer med et ganske stort budsjett når du foreslår 6x705..? Ta skal du altså matche dette med en htm7 senter og en ASW CM sub? Med all respekt å melde for 3803, så tror jeg ikke helt den yter høyttalere til 50.000 full rettferdighet! Jeg tror at 6-serien til B&W er den beste til denne forsterkeren.
    Ett alternativ er jo å kjøre 603S3 som front, 601 som sidehøyttalere og 600 som bakhøyttalere, med en god sub og senter har du et skikkelig bra oppsett da.
    For min egen del er jeg usikker på om jeg skal gå for en projektor eller om jeg skal bruke mine surt oppsparte penger på en skikkelig sub. Projektor frister jo mest men da må jeg spare noen mnd til...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at du skriver at du ikke skal bruke det til musikk. Da er det helt bortkastet å kjøpe B&W 705. Å bruke noen litt større høyttalere fra DM600 serien vil sannsynligvis låte bedre i hjemmekinosammenheng. Dessuten er det nok sant at B&W 705 vil trenge en bedre forsterker for å vise hva de er god til.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har denon avc-a11 sr og B&W høytaler serie

Hei

Dere ser under hva jeg har og det fungerer topp. kjøp 604 s3 og en
    vill ikke angre på det. mer guff en 603, samme med center. mitt tips er
    å bruke mye penger på dette. ASW 1000 subben funker supert, prøv ASW 800 viss du har penger.

Kvalitet koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="freezeface"]Jeg forstår det sånn at du opererer med et ganske stort budsjett når du foreslår 6x705..?

Ja, jeg har heldigvis noen kroner tilgjengelig nå.

Jeg tror nok 705 også blir litt i meste laget for å kun brukes til hjemmekino. Men, fine var de.

Jeg vet ikke om det er å banne i kirka, men, har noen her erfaring med Bose 301 (ny hyllehøytaler fra Bose) og om den kan kombineres med Pioneer VSX-AX5i ? Hva med 7 slike og en bra sub ? Tror ikke den fikk så bra kritikk i L&B, men, har noen sett noen andre tester på de ?

Jeg har mulighet til å få et skikkelig bra tilbud på Pioneer VSX-AX5i kombinert med deres nye toppmodell DVD spilleren DV868AVI-S som kommer i november. Vet noen spesifikasjonene på denne DVD spilleren ?

Hva med Pioneer forsterker og B&W ?

Nei, dette er ikke lett.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Pioneer forsterker og B&W ?
    Pioneer funker sikkert bra, men Rotel passer meget bra til B&W.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •