JML FSW120 12" aktiv subwoofer noe å ha?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JML FSW120 12" aktiv subwoofer noe å ha?

Heisann!

Hvordan er denne?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=9509108

Ser den går ned til 40 Hz....ikke akkurat imponert....hvordan er JML?

Admin: Dette er ikke prisjaktspørsmål, men et spørsmål om denne subben er noe å kjøpe eller ikke. Hvis innlegget ikke passer her, vennligst flytt det!

Mvh

Robert

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å samle på dette nei. Vekt: 16kg er det en vits? og ikke var det spesielt billig heller. Men den går sikkert dypere enn 40hz. 40hz er vel den laveste innstillbare delefrekvensen. JML er av samme kaliber som KODA og FLH.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da styrer jeg elengat over denne! Takk for svar!

Robert

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Ikke noe å samle på dette nei. Vekt: 16kg er det en vits? og ikke var det spesielt billig heller. Men den går sikkert dypere enn 40hz. 40hz er vel den laveste innstillbare delefrekvensen. JML er av samme kaliber som KODA og FLH.
    Det at den veger 16kg behøver ikke nødvendigvis bety at subben stinker.. Klipsch subben min veier ikke mer den heller, stinker den? Nei! (det syns iallefall ikke jeg, eller noen av kameratene mine - eller subwoofer-tester bla bla etc etc, :wink: ).

Det at subben er av samme kaliber som KODA/FLH kan nok stemme. Men en får nok ikke noen 12" subwoofer i Norge til under 2000kr.. (Dersom en ikke kjøper brukt da). Skal du ha deg en billig, men bra subwoofer, så anbefaler jeg deg å kjøpe en Audio Pro Sub Nova, eller en XTZ 10 på fyndborsen.se - XTZ 10'en gir nok mest for pengene. Den subben får bare skryt.. Bestiller du den fra Sverige, får du den inn til Norge for ca. 2000kr inkl frakt/mva.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at klipsch veier så lite er at det skal være billig å sende dem over atlantern. Kasseresonanser er hovedgrunnen til at jeg ikke er så glad i klipsch. En annen grunn er at jeg vet hvilken voldsom profitt både klipsch og importøren tar seg.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke 100% sikker på hva kasse-resonanser er, men det er slik at kabinettet er litt kjipt bygd - og det fører til at lyden blir litt...tja.. boks-lyd?? Jeg har isåfall merket lite til det, (hadde noen høytalere før, som det var boks-lyd i..huff).

Du skriver også at du vet hvilken profitt importøren/Klipsch tar seg.. Nå vet jeg ikke hva Klipsch tar i profitt.. Men jeg vet hva innkjøpsprisen på høytalerne er, og hva de selges for. Så må jeg nesten spørre, hvilke høytaler-produsenter/importører er det som ikke skal ha profitt? Noen tar mer enn andre.. selvsagt.. Betyr ikke nødvendigvis at det alt i alt låter dårligere for det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •