AudioPro høyttalere og Yamaha receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AudioPro høyttalere og Yamaha receiver

Har noen av dere erfaring med Audio Pro høyttalere (Focus SA-5) sammen med Yamaha receivere (RX V630RDS).

Har testet begge komponentene hver for seg, men finner ingen forhandler som leverer begge merkene og som har demorom.

Har lagt merke til at både AudioPro og Yamaha har fått mye ros i Lys&Bilde, men savner innlegg fra "vanlige" folk som har testet disse komponentene.

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også tenkt å kjøpe Focus-serien og 630. Har postet et spørsmål om Focus på minhembio, http://minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25965 , les dette. Tror det er en meget bra kombinasjon.

Vet ikke om hvem som forhandler begge i Norge, men jeg har tenkt meg på Svinesund (bor i Moss) for der tror de er billige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

630 og Focus

Jeg har nå kjøpt et par Focus SA-5 høyttalere og en Yamaha 630 receiver og er meget fornøyd.
    Kjøpte recevieren hos Akersmic for 5200
    Høytalerene kjøpte jeg på BM Audio for 4998

Sånn lydmessig funker dette veldig bra, slev om jeg til tider kanskje savner mer bredde i bassen sår jeg spiller musikk. Dette løser seg selvsagt ved å dra opp bass'en på receiveren litt. Så hvis jeg skal si noe som helst negativt om sammensetningen må det være at bassen kanskje er litt anonym når man spiller vanlig pop-musikk. Ellers er også finish'en på høyttalerene litt skjør. Selve kassa er jo bare laminat (selv om den er pokker så tung) så det skal ikke så mye til før man får småskader i hjørner o.l.
    Testet systemet ved å spille Start Wars I (med en Pioner 535 DVD spiller). Synes det lyden var kjempemorro selv bare i stereo (resten av høyttalerne kommer når pengebingen har økt. Det blir da i første omgang SA-2 og SA-3. Kanskje noen som har et forslag til senter bak? )
    Tilbake til filmen... høyttalerene overveldet meg med flott dypbass med masse trøkk, samtidig som smådetaljer i lydbildet kom fint fram.

Sånn totalt sett vil jeg absolutt anbefale Focus og Yamaha 630 sammen for de som skal bygge et hjemmekino/stereo anlegg til under 15 000,-
    Her får man mye morro for pengene. Ikke bare er dette et glimrende surround-oppsett, men som stereo oppsett fosser det av lyd-glede. Iallefall hvis man setter pris på detaljer i lydbilde, spesielt i øvre frekvensområde. Savner like mange detaljer i bassen, men man kan da ikke kreve at et anlegg til ca. 10 000 skal spille like godt som et anlegg til 70 000 heller da...

Konklusjonen er et anlegg som stråler som en lyd-fontene...
    -LØP OG KJØP-
    ps. Anbefaler BM Audio på det sterkeste. Utrolig bra service. De hadde ikke høyttalerne inne da jeg ringte, men han kjørte ut til leverandøren og hentet de, i tillegg til at han holdt butikken åpen i 30 min. ekstra for at jeg skulle få komme å kjøpe de.

Lignende tråder

1. Svar: 21
    Siste melding: 12-20-2005, 15:31
  2. Hvilken Yamaha receiver?
    By olhel in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 22
    Siste melding: 07-14-2005, 15:15
  3. Yamaha høyttalere
    By togr in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 12-14-2004, 01:50
  4. Høyttalere til Yamaha RXV750