Feil på venstre høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Feil på venstre høyttaler?

Heisann,

har i det siste lagt merke til at det er noe lavere output fra min venstre RF-7. Det er ikke prosessoren eller 1090, har byttet om høyttalerkabler og signakabler med venstre og høyre om hverandre, og det er alltid venstre som spiller noe lavere. Virker som om det mangler litt informasjo i hele spekteret, spesielt diskant og mellomtone, noe bass. Er det delefilteret som har fått seg en støkk?

Er ikke lavere utgangssignal eller dB ved lydtrykksmåler i forhold til høyre RF-7. Veldig rart og ikke minst irriterende.... Det er faktisk slik at jeg må skru opp høyre rf-7s utgangssignal for å få likt lydtrykk som venstre rf-7 ved test tone, men i stereo og surround spiller venstre lavere.

Er det noe som er røket i venstre høyttaler? Problemet vedvarer og blir sjenerende selv om man skrur opp utgangssignal på venstre RF-7.

Noen som har en formening om hva dette kan skyldes?

Takk på forhånd

KML

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å bytte om på høyttalerne også? Den kan vel tenkes at det er rommet som forårsaker det; verdt et forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytaler som er plasert i et hjørne spiller høyere i bassen !

Står høyre høytaler i et hjørne ? Gjør den det så vil den spillere noe høyere,spesielt i bassen. (bassheving i hjørnet) men dette høres ikke da man spiller med begge samtidig da bassen ikke er retningstyrt.

Har du sjekket alt av kabler ? at de er like på begge sider.Er signalkablene i orden ?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv opplevd noe av det samme, og i mitt tilfelle var det ørevoks....;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har selv opplevd noe av det samme, og i mitt tilfelle var det ørevoks....;-)
    Brukte du elimineringsmetoden, eller var det noen andre feilsøkingsmetoder du brukte for å finne roten til problemet? :lol:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Problemet med ørevoks, er at det kommer meget gradvis, gjerne over noen år. Kan sikkert høres komisk ut, men det er en reell problemstilling og dersom høytalerene blir byttet rundt, inngangene og utgangene på forsterkerene, kilde avspillere osv og man fremdeles har samme dempingen i den samme siden, da er det jo greit å sjekke "måleutstyret" også.... :grin:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fram med Q-tips'n labbetuss

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Svarene deres er jo ikke annet enn en lettelse! Jeg trodde hørselen på venstre side hadde gått i stykker jeg :S

Jeg har selv også lurt på om det var øreveoks, jeg hadde problemer med dette tidligere når jeg var mindre. Har brukt elimineringsmetoden og prøvd absolutt alt. Bytte av forsterker, signalkabler, dac'er, side i rommet, høyttalere, ALT!!
    Krysstestet og alt.

Testet med dB måler oxo, og outputen fra venstre viste seg å være høyere enn høyre høyttaler....:O

Har dere noen symptomer på hvordan ørevoksen påvirker hørselen? Jeg tror/håper mer og mer at det er det som er tilfellet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •