Dali Concept 10 med Dali Blue C1000 og....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 10 med Dali Blue C1000 og....

Hei

Først: Er det store forskjeller fra Dali Blue C1000 og C1000LE? Er lyden merkbart større? Det er altså snakk om en senterhøytaler.

Og kossen går ein av desse med Dali Concept 10?
    Og er de Dali Blue R1000 bra med desse jeg har nevnt?

Og hva forsterker er bra til å drive alt dette? Blir vel mest brukt til Film.Så da må det surround til.

Håper på noen bra svar :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forskjellen på Blue C1000 og C1000LE er at sistnevnte har oppgradert diskantelement og delefilter i likhet med de andre LE-høytalerne i Blue serien. Tror du vil høre forskjell på lydkvaliteten fordi forbedringen i diskantelement gjør at senterhøytaleren bedre gjengir stemmer. Det som jeg mener har størst betydning er om senterhøytaleren passer sammen med fronthøytalerne. Siden du allerede har Concept-fronter hadde jeg sterkt vurdert senterhøytaleren i Concept-serien. Den er vesentlig billigere og i følge ansatte på Hifi-klubben så har den like bra som senterhøytalerne i Blue-serien. De har litt forskjellig lydbilde, men siden du allerede har Concept så prøv Concept C.

Som bakhøytaler ville jeg nok også vurdert Concept-serien (1 eller 2). Selv om jeg ikke mener det er like viktig med høytalere av samme merke der som forran så hadde jeg vurdert Concept før Blue-høytaleren som du foreslår. Har selv sammenlignet concept og blue LE. Hørte at de hadde forskjellig lydbilde, men klarte ikke helt å si hva jeg likte best. Valgte derfor Concept fordi jeg fikk mer for pengene der enn Blue. Blue-serien er en gammel utgående serie, mens Concept er en nyutviklet serie der jeg mener du får mer for pengene.

Angående forsterker så har jeg ikke så mye erfaring. Har selv en Harman/Kardon til å drive Concept 6, C + noen gamle bakhøytalere og synes det funker bra. Finnes nok mange gode alternativer på Hifiklubben.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •