Sand i Wharfedale sp-85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sand i Wharfedale sp-85

Kjøpte noen nye Wharfedale-85 i en elkjøp butikk av alle ting. He He . Noen de hadde hatt stående der kjempelenge, fikk de for 1500 med 8 meter monster høtaler kabel. Men likte faktisk lyden så godt at jeg vurderer og bygge Wharfedale sorrund anlegg med SVS sub gjerne bruke 85 ene til bakhøtale og 89 til front . Noen som har noe erfaring med Whardale i hjemmekino ?

Men til spørsmålet hvordan vet jeg hvor mye sand jeg skal bruke i høytaleren ???

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis disse høytalerene er laget for å fylles med sand, må du vel bare fylle opp sandkammerene da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke jeg bare hørte at du skulle få bedre bass med og fylle de. Er ikke noe sandkammer etter det jeg vet. Finner ikke noe opplysning om høtalerene heller.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er egne sandkammere i kassene er det vel ikke så lurt å fylle de med sand. Da vil jo kassevolumet bli endret, som i sin tur vil påvirke lyden (ikke nødvendigvis til det bedre).

Nå er ikke jeg noen ekspert på det med sand i høytalere, men hvis det er bassrefleks kasser, vil ikke da sanden blåse ut igjennom portene? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo vet jo at kasse volumet blir endret. Men tror den sskulle holdt seg i kassa da. Refleks røret er langt oppe . hehe.
    Bare så et eller annet om noen som hadde fylt sand i de for og få de til og gå dypere ikke helt at jeg skjøbnner det heller . men men . Ingen som har erfaringer med det ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •