Another one... Hvilken HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Another one... Hvilken HT

Alright, i kveld har jeg solgt mine Proson Stratego Top 10 Sa mkII, så da er det på høy tid å begynne å se seg om etter noe nytt.

Har ennå ikke kjøpt receiver, men det blir enten pioneer vsx-1015 eller yamaha rx-v1500 ( bruker nå en gammel kenwood KRV9090)

Høyttalerne skal brukes 50/50 til musikk og film, men setter hovedvekten på musikk. Hører egentlig på alt fra rap-rock-akkustisk.
    Skal utvide til 5.1, men starter med fronthøyttalerne.
    Kan bruke max ca 8000, (egentlig 6000...)på front ht, Dali ikon 6 faller da desverre utenfor, kunne kanskje vært en bra kandidat?

Audiopro Black Diamond v.2
    B&W DM603 s3
    Patos Basic 410

er de foreløpige alternativene, kom gjerne med flere..

Black diamond v.2 virker jo bra, men har lest endel steder at den ikke spiller så høyt, og jeg har en L formet stue på nesten 30 kvm, så jeg lurer litt på om B.D blir "for liten" ?

B&W DM603 s3 er jo endel dyrere, men er den tilsvarende mye bedre så er det jo greit, men jeg har lest at denne kanskje egner seg bedre i hjemmekino enn som musikk ht ?

Patos Basic 410 : Er dette et bra alternativ? noen sier at denne krever endel krefter for å komme til sin rett, blir 1015 for svak?

Fint hvis noen har meninger om dette, så jeg blir litt klokere før lytterunde i.l.a helgen. Kom gjerne med flere forslag også

Thank u
    klovnikamp

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har/hørt noen av disse ht som har noe å bidra med?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv indikerer "Another one.." Prøv søkefunksjonen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det, men er fortsatt usikker på om Black diamond v.2 vil gi nok lyd i en stue på 30 kvm, og om pioneer vsx1015 har nok krutt til å drive B&W dm 603 s3, så fint hvis noen har erfaringer å dele

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få mye ut av en Black Diamond V2 bør den plasseres godt ut på gulvet. Anslagsvis 0,5 - 1 meter. Tror denne skal fylle rommet med lyd, men ikke så øredøvende høyt som du er vant til med din Top 10 SA. Må du spille så høyt da?

Ellers vil jeg anbefale deg å ta turen til www.serviceavdelingen.no. Tror de kan gi deg gode tilbud på både Patos og Audio Pro. Dessuten er lytterommet relativt stort, så det kan gi deg en pekepinn på hvordan dette vil låte hjemme hos deg.

Vil gjerne høre erfaringene dine. Jeg vurderer selv høyttalere i samme priskategori og har de samme høyttalerene på min liste. B&W tror jeg er svært gode høyttalere, men jeg synes de kanskje er litt dyre og kraftkrevende. Har fått inntrykk av at Denon 3806 feks. skal kunne drive alle høyttalerene på listen, men noen er av den formening at en bør ha et lite kraftverk i kjellern uansett hva slags høyttalere en vurderer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns han skal sjekke ut Dali concept 8 og IKON 6 før han tar å handler BW 603s3. Forall del, de er bra de 603, men jeg syns BW 600 serien blir overkjørt av mye på markedet nå. Som f.eks Infinity Beta 50(krever sykt med krefter men).

Men smak og behag dette .

Infinity
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8920
    Også i sort:
    http://www.infinitysystems.com/homea...e/BETA50BK.jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=pnerbye]For å få mye ut av en Black Diamond V2 bør den plasseres godt ut på gulvet. Anslagsvis 0,5 - 1 meter. Tror denne skal fylle rommet med lyd, men ikke så øredøvende høyt som du er vant til med din Top 10 SA. Må du spille så høyt da?

Hehe, neida, bor i blokk, så jeg trenger ingen monster høyttaler, men jeg vil jo heller ikke bruke penger på å bytte ht, og ende opp med å bli skuffet over lite lyd...
    skal ta meg en tur til serviceavdelingen i løpet av uka, så da får vi se

Angående Dali ikon 6, så har jo den fått kjempegod kritikk, men jeg synes den blir litt dyr. kommer nok til å høre på både den og ikon 5, men den blir nok litt i minste laget

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    For å få mye ut av en Black Diamond V2 bør den plasseres godt ut på gulvet. Anslagsvis 0,5 - 1 meter. Tror denne skal fylle rommet med lyd, men ikke så øredøvende høyt som du er vant til med din Top 10 SA. Må du spille så høyt da?

Hehe, neida, bor i blokk, så jeg trenger ingen monster høyttaler, men jeg vil jo heller ikke bruke penger på å bytte ht, og ende opp med å bli skuffet over lite lyd...
    skal ta meg en tur til serviceavdelingen i løpet av uka, så da får vi se

Angående Dali ikon 6, så har jo den fått kjempegod kritikk, men jeg synes den blir litt dyr. kommer nok til å høre på både den og ikon 5, men den blir nok litt i minste laget
    Hehe... Tror fint Black Diamond V2 kan føre til utkastelsesordre rimelig kvikt hvis den misbrukes i blokkleilighet! :lol:

Jeg har hørt BD og synes den gir veldig god lyd. Når jeg var på serviceavdelingen sist hadde de bare 310 i Patos Basic-serien, og den ble det tynn bass på. Skulle gjerne hørt 410 og sammenlignet med BD. Tror disse er ganske forskjellige i lydkarakter, særlig med tanke på bassen.

Ellers har jeg hørt Ikon 6, og den gir VELDIG god lyd. Dessverre blir den litt dyr for meg også. Jeg skal ha 2 par gulvstående og en senter, og da må jeg se etter "best/mest mulig lyd for pengene"-høyttalere.

Jeg er spent på dine lytte-erfaringer etterhvert som du får tatt runden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen andre ht de mener jeg burde sjekke ut?
    Skal også høre på
    Dali Concept 8
    Ikon 5/6
    Infinity Beta 50

Kanskje kunne Infinity Beta 40 vært en kandidat, eller er den også alfor strømkrevende for en pioneer vsx 1015?
    i så fall, noen steder i oslo hvor jeg kan høre på beta 40/50?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpe Audiopro black diamond V.2 utstillings modell (2.5 uker) for 500 kr mindre. Er det verd det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV HIFI er i oslo!! . Aldri finni fram dit selv.. men har heller ikke prøvd så mye.

http://avhifi.no/TEMPLATE/AVHIFI/GRAPH/kart.jpg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpe Audiopro black diamond V.2 utstillings modell (2.5 uker) for 500 kr mindre. Er det verd det?
    For å være ærlig, AudioPRo sine nye modeller skuffet meg skikkelig . Men dette er helt og holdent smak og behag. Mange som liker de.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

someone?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •