Subwoofer i 32kvm stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer i 32kvm stue

Har store planer om å gå til anskaffelse av ny sub og da er det bare en produsent som er av interesse; SVS. Det jeg lurer på er om det blir overkill å gå for en PB12pluss/2 i en stue på 32kvm, eller holder det med en PB12pluss?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig plassert og integrert i anlegget, går det vel egentlg ikke an å få noe som er "overkill", det spørsmålet du bør stille deg er vel mer hva du krever av bassmengde, hva du synes er nok, og om du da tror en PB10 er tilstrekkelig.

Selv ville jeg sikkert gått for PB12plus/2 siden det er så mye enklere å eie noe som er overdimensjonert enn noe man irriterer seg over er litt for dårlig...:-P

2x PB10 er vel kanskje et alternativ? Spørs litt på utformingen av rommet osv...

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en pb10 i 30 kvm stue. den gjør jobbe meget bra... hmm faktisk voldsomt bra :-)

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et rom på ca den størrelsen..og hadde en B&W ASW675 før. Har solgt den og venter på en SVS PB12plus. Gleder meg til den er i hus! Regner med at den er stor nok, da jeg var relativt fornøyd med ASW675'en

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

ingen fare :-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film har jeg funnet ut at det ikke er noe som heter overkill. Jo mer (kvalitetsbass) desto bedre. Grensen går vel kanskje når fundamentet i huset begynner å ta kvelden, men selv det er jo bare morro så lenge det varer.

Fordelen med SVS (og andre bra suber) sånn jeg ser det, er at de ikke pumper ut ekstrembass hele tiden. Derfor vil ikke en bildør som blir slengt igjen høres ut som et jordskjelv, men nettopp som en bildør som blir slengt igjen. Men når det da faktisk kommer et jordskjelv i filmen, har suben masse å gå på, og gir alt det filmen har å gi. Det er morro.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pd10 holder nok masse i det rommet. plus/2 blir overkill, men kjøper du med fin finish får du med PEQ, og da kan du få en rimelig god bass i rommet. Vanlig plus funker nok også over all forventning her.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å ha en stor sub da..Plutselig skal man flytte og får større plass - greit å slippe å oppgradere da..

Blir som med en bil..Man klarer seg med 1.6l, 100hk..Men er kjekt å ha en 2.0l med 160hk..Plutselig trenger man litt ekstra guffe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Fordelen med SVS (og andre bra suber) sånn jeg ser det, er at de ikke pumper ut ekstrembass hele tiden. Derfor vil ikke en bildør som blir slengt igjen høres ut som et jordskjelv, men nettopp som en bildør som blir slengt igjen. Men når det da faktisk kommer et jordskjelv i filmen, har suben masse å gå på, og gir alt det filmen har å gi. Det er morro. [/QUOTE]

Der traff du spikeren på hodet. Det er nettopp dette jeg savner. Det er dette jeg vil ha. Jeg vil ha en sub som leverer skikkelig kvalitet og som eksploderer når den skal og ikke brummer gjennom hele filmen/sangen. Ser det er delt syn på valget mellom disse to, så det er vel behovet det kommer ann på. PB12 pluss duger sikkert i massevis, men når man først skal legge såpass mange penger i sub, kan man kanskje like godt legge på 3 høvdinger og få "det beste". Men vil gjerne høre flere synspunkter. Stuen er forresten "L-formet", og lytteposisjonen er fra hjørnet og ut horisontalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •