Miller & Kreisel Xenon 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Miller & Kreisel Xenon 35

Noen som har erfaringer med dette surroundoppsettet og vil dele desse?
    Skal evt. spille sammen med Denon 3805 og 3910.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Xenon 35 fra MK fordi jeg ville ha god lyd til tross for litt liten gulvplass. Har tidligere mindre god erfraring med sub og små satellitter pga svak mellomtone, men tok sjansen.

Bruker de på en Denon 3805 i et rom på 27 kvadrat.

Testet en del alternativer først, herunder Bose. Var også innom noen oppsett med fullfrekvenshøytalere som front, men opplevde det slik at jeg måtte ganske mye opp i pris for å få lyd jeg var like fornøyd med som MK-settet. Dette samt tap av gulvplass og ikke minst nysgjerrige barnehender på membraner og kontakter gjorde valget relativt lett for min del.

Hatt de ett år nå, og er meget fornøyd med lydgjengivelse. Særlig på film, men slett ikke galt på musikk heller. Ganske overrasket over hvor mye god lyd som kommer ut av de relativt små høytalerne, og ikke minst hvor fint sub'en glir inn i lydbildet.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut....
    Hvordan har du plassert fronthøyt., hylle, stativ eller vegg?
    Jeg skal opp med et 100" rammespent lerret i hjemmekinoen, derfor lurer jeg.
    Spiller de bra på moderate lydnivå?

mvh :grin:

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har senteren på en hylle rett over skjermen (50" DLP bakproj.) Frontene sitter på braketter 1/2m ut fra skjermen på hver side med tweeter på linje med elementene i senteren. Frontene er 1 meter fra bakveggen. Har et rack på hver side av skjermen, og har festet brakettene i disse. Litt rotete forklart kanskje, men håper du skjønner.
    Brakettene er original MK, og fulgte med frontene. Men ser dette ikke alltid er tilfelle. En jeg kjenner har tilsvarende oppsett men med stativ, som etter min oppfatning fungerer nøyaktig like bra etter å ha hørt en del på begge løsningene.

Lyden er helt utmerket også på lavt og moderat nivå. Er ikke kravstore på watt, men takler fint å dra på hvis en ønsker.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lurt litt på disse helt siden jeg så dem i kavalkaden til L&B. Kan disse høyttalerene monteres på vegg? Har tenkt litt på 5 stk Xenon 35 med en Denon 3806 og en SVS PB10-ISD.

Hvor er det mulig å prøvelytte til disse høyttalerene?
    Noen som har noen formening om hvordan disse låter i forhold til SA510?

Edit: Wooopsie! Den gikk jo ikke særlig dypt da!
    http://www.millerandkreisel.com/pdf/..._specsheet.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har selv sett litt på denne løsningen.

Har nå bestillt en SVS PB10, har fra før av en Onkyo SR602 reciver som skal kobles opp i mot denne.

Har både sett på MK Xenon LCR35, men de har også en høytaler ved navn K-17, som er ganske lik, bare litt større(2x4" istedenfor 2x3,25"). LCR35 går til 100Hz, mens K-17 går til 80Hz.

Er litt usikker hvilken av sierene jeg skal velge, men ser ut som det blir LCR35, ettersom de fås i sort, samt de er litt mindre.

Noen som har erfaring om M&K Xenon \ K series?

mvh,

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Hei,

Har selv sett litt på denne løsningen.

Har nå bestillt en SVS PB10, har fra før av en Onkyo SR602 reciver som skal kobles opp i mot denne.

Har både sett på MK Xenon LCR35, men de har også en høytaler ved navn K-17, som er ganske lik, bare litt større(2x4" istedenfor 2x3,25"). LCR35 går til 100Hz, mens K-17 går til 80Hz.

Er litt usikker hvilken av sierene jeg skal velge, men ser ut som det blir LCR35, ettersom de fås i sort, samt de er litt mindre.

Noen som har erfaring om M&K Xenon \ K series?

mvh, Joakim Haukvik
    Jeg tror jeg får mere for pengene om jeg handler System Audio SA510. De går også adskillig dypere selv om de ikke er kjent for å være spesiellt sterke i bassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •