Høyttaler, valgets kvaler..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Høyttaler, valgets kvaler..

Jeg lurer fortsatt på hvilke høyttaler jeg skal velge til mitt kommende anlegg, det er i første omgang kun snakk om fronthøyttalere, men jeg skal supplere med bakhøyttalere og center helst før jul (evt julegave;-)).

Jeg har i dag fått bekreftet at jeg kan få innkjøpspris på pioneer produkter gjennom fadern sin jobb :razz:, dette passer jo fint da jeg fra før av har sett på pioneer vsx-915. Nå kan jeg få den for 2700,-:-).. Skal også sjekke pris på vsx-1015, men denne er jo en del dyrere...

Så da gjenstår høyttaler valget.. Jeg har sett på Dali Concept 6, C-V V12 og Gale 4045.. Jeg har mer eller mindre strøket CV'ene fra listen over mulige og syns Dalien virker nesten perfekt for meg, men jeg har lyst til å høre om det er noen som syns jeg burde se på flere alternativer i prisklassen..

Jeg vil helst ikke sprenge et budsjett på 3500,- (les: høyttalere noe særlig over 4k er uaktuelt..) Dette må være høyttalere som fungerer godt i et hjemmekino anlegg, men likevel spille akseptabel musikk.. Er en fordel om det er høyttalere i en serie med passende center og bakhøyttalere. Budsjett på center og bakhøyttalere helst ikke over 3k...

Så alle saklige forslag mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok bli meget fornøyd med Daliene, du sier ikke noe om hvilken type musikk du helst hører på eller om du har noen preferanser for hvordan du mener lyden "skal" være.

Jeg mener selv at den skal være rimelig nøytral, muligens en tanke "varm" klang. Utifra dette mener jeg Daliene er et godt kjøp. Lykke til ;-)

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LANcorpse
    Jeg mener selv at den skal være rimelig nøytral, muligens en tanke "varm" klang. Utifra dette mener jeg Daliene er et godt kjøp.
    Høres bra ut den beskrivelsen... Noen som har noen andre forslag eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Høres bra ut den beskrivelsen... Noen som har noen andre forslag eller?
    til den prisen kan jeg anbefale å høre på noe fra tannoy,tror de har noe tilbud på div. modeller hos stereofil.no for tiden også. :-)

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter selv og ser etter fronthøyttalere, og har vurdert gale 3045 selv. Men har også kommet over jamo e680 (fåes på expert og euronics.) Ligger på rundt 3-3500 hos de kjedene. Kan virke som om de er bygget bedre enn gale sine, men jeg har enda ikke hørt på dem. kommer i ny versjon i slutten av november med bassreflexporten bak istedenfor foran. Du får nok mer bass med dem enn de andre da de har 2x8" elementer, men om de spiller fint er vanskelig å si enda...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du supplere med sub, så kan du jo eventuelt gå for noe som ikke maksimerer lydtrykket i bassen. Hva med Patos B-310, for eksempel? Har ikke hørt dem selv.

Ellers er det mange gode stativhøyttalere der ute, som kan være et bedre valg hvis du har et lite rom hvor det er vanskelig å plassere bassterke gulvstående optimalt. Da trenger du selvfølgelig en subwoofer i tillegg. Tror mange ville være overrasket over hvor mye god lyd man kan få fra f.eks. de bittesmå Audio Pro Image 12 sammen med en god subwoofer. Eller hvis du sikter LITT høyere, hva med Dali Ikon 1 og en god subwoofer?

Likevel: Dali Concept 6 regnes vel av mange som en svært god inngangsport til hifi-verdenen, og skal du ha gulvstående høyttalere er dette et godt valg. Vil uansett hevde at du trenger en subwoofer for hjemmekinoen, og at det faktisk kan være lurt å prioritere det foran bakhøyttalerne.

Hva slags rom skal du spille i (størrelse, antall sitteplasser)?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende du finner noe her: http://www.surround.no/