Cerwin vega DC15 komponenter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega DC15 komponenter?

Hei, jeg er en litt desperatt person på leting etter nye diskanter og mellomtoner til mine CV DC15!! Så vis det er noen der ute så er så "uheldige" og har noen liggende så ta gjerne kontakt.. Har lett etter rep. varer men de få jeg fant leverte ikke utenfor USA... Hjelp.......

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk etter folk på www.finn.no, ofte det ligger skadet høyttalere(og deler) der. Det finnes også en fyr som er flittig med salg&kjøp av CV! der inne. Husker ikke helt hva han heter, men let rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipsett shercko, men nå har det seg slik at disse er veldig sjeldne og er snart 15år gamle!!! men skal se etter..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil_dc15
    takk for tipsett shercko, men nå har det seg slik at disse er veldig sjeldne og er snart 15år gamle!!! men skal se etter..
    Selges fortsatt mye DC modeller på bruktmarkedet.. så burde være mulig å oppdrive noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dc12 er jo greie nok å få tak i men jeg har ikke sett noen som har di komponentenen jeg trenger! både mellom og diskant er hårn element... men vis du finner noen dc15 så må du bare sende en link eller noe så skal jeg se om det passer(vis det er bilde me da). finner hverfall ikke noe på de mer kjente brukt sidene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil_dc15
    dc12 er jo greie nok å få tak i men jeg har ikke sett noen som har di komponentenen jeg trenger! både mellom og diskant er hårn element... men vis du finner noen dc15 så må du bare sende en link eller noe så skal jeg se om det passer(vis det er bilde me da). finner hverfall ikke noe på de mer kjente brukt sidene.
    Har du spurt hifiklubben??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har spurt hifiklubben i stavanger, og de sa di kunne pusse dem opp... men høyttalerene er store og tunge, i tilleg til at jeg føler at det ikke ville hvert den billigste løsningen, vis di i det hele tatt hadde klart å skaffe det jeg trenger. det er spolen i hornene som er slitte, og danner forvrengninger og dårlig lyd. jeg har klart å fikse den ene mellomtonen seg, men den ødelagte diskanten klarte jeg ikke å lodde sammen. fant nye i usa men di sendte ikke til europa. tait...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek skaffet nye diskanter til de DC-12 jeg hadde for et år siden, riktig nok ikke orginale, det var Vifa diskanter, selve hornet foran beholdes, og så bytter man diskanten som sitter bak det lille hornet(om det kan kalles det).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår hva du mere skall sjekke

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pass på at mye av det som selges av feks rep kit er fake, og veldig mye dårligere. Jeg skaffet masse cv deler før, men begynner å bli dårlig med det nå. vifa kan brukes ja bare pass på å få så lik som mulig

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    pass på at mye av det som selges av feks rep kit er fake, og veldig mye dårligere. Jeg skaffet masse cv deler før, men begynner å bli dårlig med det nå. vifa kan brukes ja bare pass på å få så lik som mulig
    Er det slik at Vifa leverer alle mellomtoner og diskanter(utenom de det står CV på selvfølgelig) til CV? Hørte no rykter om det serru..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vet jeg desverre ikke

Newcomer Been_Loaded sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtonen er et "Peerless" ellement som Ljudia solgte før. (de hadde samme spec. i det minste og hørtes helt like ut i mine og mange andres ører) Diskanten solgte Ljudia også under et annet navn (muligens Peerless). Klarer ikke HiFi-klubben å skaffe reserve ellementer lenger? Det kanskje er litt for mye forlanget at de skal sitte på elementer til 15 år gamle høytalere. Har selv DC15 og flere kompiser som har det. KNALLBRA høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, takk for alle tipsene! men jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe... kan dere ikke sende noen linker på produkter! skal snakke med hifi klubben igjen neste uke for å se om de kan gjøre noe eller ikke!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cerwin er vel kanskje det merket det er laget mest reservedeler til, men hifiklubben har ikke vært spes gode på dette synes jeg. snakk også med Dalens elektronikk på Skytta eller AT Serivice i Holmestrand. de har hatt en del deler.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva gir du for 2 mellomtoner og diskanter? jeg har nemlig et par av hver type...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei vet ikke... hvor mye er de vert for deg? Kunne du ha lagt inn et bilde og slik at jeg vet at det er de rett? 1000kr kansje +- inkludert frakt... hørtes det bra ut?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Bilde trengs ikke, disse er tatt rett ut fra DC15! Hvis vi sier 1500kr så burde vi ha en deal.. Rett og slett fordi elementer ikke er å oppdrive lenger!

Mvh Haakon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det inkludert frakt? er en deal det! men det er horn ellementer det er snakk om(på den sikre side, hehe)? vis du bare sender en e-post til meg så skal jeg gi deg adr.en, så sender du bare med en giro...
    kjetil_idland@hotmail.com

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er samme element i DC12 som i DC15, kun bass som skiller dem. Midbass er Perless og godt mulig diskanten er det også,. Diskanten er helt vanlig konstruksjon uten horn, med det er montert ett løst horn i fronten sånn at det om mulig spiller enda dårligere :-p Hadde jeg vært deg hadde jeg uten tvil benyttet anledningen til å bytte ihvertfall diskanten til noe bedre. Hadde liggende slike diskanter for endel år siden og finner jeg de kan du få de..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •