Budgethøyttalere: Jamo e680 vs. Gale 3045? Noen som har hørt på disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Budgethøyttalere: Jamo e680 vs. Gale 3045? Noen som har hørt på disse?

Sitter å vurderer disse to høyttalerne som front i et hjemmekinoanlegg. noen synspunkter? Vil ha litt fin/luftig lyd, men trenger også noe bass så jeg slipper å bruke sub enda. Har sett test av forgjengerne til gale i en hjemmekinopakke, og de har fått kjempebra kritikk i forhold til prisen, men har ikke funnet noe spesifikke anmeldelser på 3045 og e680.
    Er f.eks. e680 verd de ekstra 1000-1400.-? Er noen av disse mer luftig og fintspillende enn den andre?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamoen har jo to 8" basser i forskjell til galen som bare har en...
    Jeg har desverre ikke hørt akkurat denne jamomodellen, men tidligere erfaringer med jamo viser at de er ganske basskraftige. Mellomtonen og diskanten vet jeg desverre ingenting om.

Galehøyttaleren ser litt bedre ut da..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har generellt dårlig erfaring med jamo, så jeg ville valgt gale

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine 3 favoritter i denne prisklassen(utenom de du har kommet med):

-DALI Concept 6
    -DALI Blue 5005.
    Disse er en del dyrere en gale 3045, men også MYE bedre.

-JBL Balboa 30 til 2995 på hificenterkjeden, dette er en god, billig og pen høyttaler.

Det er også mange andre gode høyttalere ute på markedet(sikkert en del som er bedre en de jeg har kommet med her også) i den prisklassen du holder deg til, så se litt rundom på internett, gå innom så mange butikker som mulig hør på høyttalerene. Heldst bør du spørre om du får låne høyttalerene med deg hjem, da kan du nemmlig prøve høyttalerene hjemme med din forsterker i ditt rom. Da vil du fort kunne avgjøre hvilken høyttaler som passer til deg.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja jeg ser at de fleste anbefaler concept 6 fremfor disse andre, men da må jeg gå til innkjøp av bra sub for å få bra hjemmekinolyd,(er litt lite bass i de etter som jeg har skjønt) og det er noe jeg helst vil ta etterhvert.. Har forresten fått en pris på jamoene til rundt 3500.-, så da er de jo nesten like billig som gale, og de kommer i ny utgave i november(hva som er forskjellen er det visst ingen som vet..) Kan være enig i at gale ser bedre ut, men tror kanskje kassene er bedre bygget og avstivet i jamoene.

Pahf: Du som har dårlig erfaring med jamo: hvordan da? lydmessig, konstruksjonsmessig eller komponenter som ryker?

må nok ta meg en lyttetur nærmere jul, men det er fint å få litt synspunkter fra andre også..

Vet noen av dere forresten om jamo oppgir frekvensgang ved -3 eller -6db? har skjønt det slik at gale oppgir mest sannsynlig ved -6..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •