Dali Ikon 7 vs. B&W 704

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 7 vs. B&W 704

Er det noen som har hørt de nevnte høyttalerne og kan fortelle litt om forskjellene på de. Vurderer de opp mot hverandre, i tillegg til stereoforsterker, senter og bakhøyttalere. Er klar over prisforskjellen og det er kanskje litt urettferdig å sammenligne de, men ønsker å vite om forskjeller i lydbildet. Også fint om noen har forslag til forsterker. Skal bruke Yamaha RX-V650 til å drive senter og bakhøyttalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen høyttaler guruer der ute?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå låter B&W og Dali generelt ganske forskjellig ifra før.
    Selv er jeg veldig glad i BW's 700 serie, og er eier av en av de modellene selv. Men etter å ha hørt Dali Ikon 6, så må jeg si jeg liker Dali bedre og bedre. På ren og skjær lydkvalitet syns nok jeg BW 704 er endel bedre, men prisforskjellen gjør så valget går i Dali's favør, som har en extremt fint bassdriv, og en god diskant.

Mitt valg er enkelt her, Dali! Og kjøp heller en godt effekttrinn til de.

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Dali Ikon 7 og Denon PMA 2000 AE stående på stua i ca 3 uker nå.
    Det låter veldig bra (egentlig bedre og bedre), så mitt råd er , løp og kjøp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du bassen er på Dali Ikon 7? Syntest de virket litt slank i bassen da jeg hørte på de, men de sto langt utifra veggen. Jeg hørte de også med Denon PMA 200AE. Hørte de også med Thule IA100 og det låt like bra. Thule IA100 koster bare 6398,-.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du syntes bassen i ikon7 var slank så lurer jeg på hva du synes om bassen i 704, den er jo enda slankere en ikon7 i bunnen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hvordan synes du bassen er på Dali Ikon 7? Syntest de virket litt slank i bassen da jeg hørte på de, men de sto langt utifra veggen. Jeg hørte de også med Denon PMA 200AE. Hørte de også med Thule IA100 og det låt like bra. Thule IA100 koster bare 6398,-.
    Jeg valgte PMA'en for å få litt ekstra autoritet i bassen, og det fikk jeg. Når det gjelder bassen, så har den kommet gradvis, etterhvert som de har blitt innspilt. De står 1,5 m fra vegg, og har ikke noe ønske om å flytte de nærmere. I går spillte jeg Toccata og Fuge i E-moll, og det var akkurat så mye bass som det skal være. Ellers er de fantastiske på vokal / akkustiske ting som Eva Cassidy f.eks.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Om du syntes bassen i ikon7 var slank så lurer jeg på hva du synes om bassen i 704, den er jo enda slankere en ikon7 i bunnen.
    Mulig jeg setter feil ord på det jeg hørte. Merket i alle fall at lyden var mye fyldigere på B&W 704.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står 1,5 m fra vegg, og
    Hva er dimensjonene på rommet du bruker de i (høydexbredde), bare lurer?

At de låter "fetere" kan også skyldes mellomtonen sånn generelt. Nå har jeg ikke hørt Ikon selv, så skal ikke si at dette er grunnen til at disse muligens oppfattes slik.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinkelstue. Består av 7x4m + 4x4m.
    De er plassert slik at de peker mot kortveggen i den delen som er 7x4. Høyden under taket er 2,25.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom og hørte på Ikon 7 en gang til. Fikk desverre ikke hørt B&W 704.
    Ble litt mer skeptisk til Daliene denne gangen. De låter utrolig spist i toppen, nesten litt ubehagelig til tider. Hørte på et lukket rom denne gangen og bassen kom virkelig til sin rett. De gikk mer enn dypt nok. Ellers så kommer vokalen veldig tydelig frem, men synes som sagt det er vel mye i toppen. Mulig dette er en tilvennings sak? Har også begynt å vurdere B&W 703. Da må jeg i så fall utsette kjøpet av senter og bakhøyttalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever Ikon 7 som veldig luftig og brilliant i diskanten, men hele tiden nøye avstemt med resten av lydbildet. At den skulle være ubehagelig, skjønner jeg ikke.
    Men dette kan vel ha litt med resten av oppsettet å gjøre.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Bomholt! Utsett senter og "løp og kjøp" 703!!! Jeg er utrolig godt fornøyd med mine 704. Det eneste er at de er litt slanke i bassen... derfor er det en SVS sub snart på plass for å fylle ut "mangelen" :grin: :grin: :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Dali låt skarpt i toppen har nok med matching å gjøre. BW kan låte rimelig skarpt den også, nå vet ikke jeg helt hva du testa med, men jeg testa Dali Ikon på Thule, og det funka da greit nok (er ikke noe dali lyd fan). Ville nok gitt Dali en sjangse til før du bestemmer deg. Ikke vurdert AudioVector da ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått solgt mine høyttalere. Så nå skal jeg ut på lytterunde igjen. Sist jeg hørte på Dali Ikon 7 var det med Thule IA100. Skal sjekke daliene igjen, men virker ut som om B&W 700 serien er lettere å like. Har bare så vidt hørt på 704. Nå har jeg råd til 703 også, sammen med senter og bakhøyttalere. 703 er jo i en helt annen prisklasse enn Ikon 7, så det blir vel litt feil å sammenligne de mot hverandre. Det viktige er at jeg blir fornøyd. Liker jeg Ikon 7 godt kjøper jeg gjerne de.
    Jeg hørte litt på noen Audiovector høyttalere til nesten 30k sammen med Primare. Ble faktisk ikke så veldig imponert. De var bra, men ikke noe særlig engasjerende. Tror det står mellom B&W 704/703 og Dali Ikon 7.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jammen usikker på hva jeg skal gjøre. Har lyst til å kjøpe B&W 703. Liker de best. Thule IA150 passer veldig bra til disse. Jeg trodde den hadde prosessorinngang, men det viser seg at den ikke har det. Dvs. at jeg må låse volumet hver gang jeg skal se film/TV i surround. Skal nemlig koble stereoforsterkeren til surroundreceiveren min (Yamaha RX-V650). IA100 har denne funksjonen at den kan brukes som ren effektforsterker, men er ikke kraftig nok til å drive 703. Hva gjør jeg? Hjelp!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå er jammen usikker på hva jeg skal gjøre. Har lyst til å kjøpe B&W 703. Liker de best. Thule IA150 passer veldig bra til disse. Jeg trodde den hadde prosessorinngang, men det viser seg at den ikke har det. Dvs. at jeg må låse volumet hver gang jeg skal se film/TV i surround. Skal nemlig koble stereoforsterkeren til surroundreceiveren min (Yamaha RX-V650). IA100 har denne funksjonen at den kan brukes som ren effektforsterker, men er ikke kraftig nok til å drive 703. Hva gjør jeg? Hjelp!

703 er en *******s bra høyttaler, uten tvil. Men har du vurdert Denon pma-2000 forsterkern da ? Den har denne prosessor muligheten.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    703 er en *******s bra høyttaler, uten tvil. Men har du vurdert Denon pma-2000 forsterkern da ? Den har denne prosessor muligheten.
    Ja, prøvde 703 med Denon pma 2000AE også. Fungerte ikke i det hele tatt. Ikke nok kraft til å dra høyttalerne. Er forresten overrasket over at Thule IA150B er så mye bedre enn Denon pma 2000AE. De koster omtrent de samme, men det er klasse forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler 704/703. Det er fantastiske høyttalere. Nesten 800 serie.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trygve L
    Jeg anbefaler 704/703. Det er fantastiske høyttalere. Nesten 800 serie.
    Jeg går for 703. Det er nok avgjort. Utfordringen nå er å finne er integrert forsterker. Hadde vært en stor fordel at den har prosessorinngang, siden den skal kobles til min surround receiver. Thule IA150B har ikke det, men virker ellers ut som et godt alternativ. Er også litt usikker på om IA150B har nok krefter. Det fungerer nok bra, men vet ikke om den får det beste ut av høyttalerne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •