Høytaler kjøp, hva synes dere om rådet til Hifi-Klubben? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva med Proson stratego top 10 sa? de har mer en nok bass og iallefall litt finere lyd enn cv

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

hvi du skal ha en høyttaler som spiller litt fint, og har mye bass, er vel egentlig Proson R69 mkII et godt valg.. Den koster 6000,- på www.hificenter.no og er vel egentlig ganske ok, elr så har du jo og den ene dali høyttaleren til 8995,- som spiller ganske bra.. (2*10").....

Men du får mye trykk i Patos... Kanskje B410 hadde passet deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AMK
    Jeg er abselutt ikke kresen på lydkvalitet, har levd med et lite Panasonic anlegg i noen år nå..
    Setter bassegenskapene høyere enn renheten av tonene..er ikke kresen på lyd
    Var i lignende situasjon som deg en stund tilbake, jeg ville ha gode mengder bass men jeg var også ivrig på litt bra lydkvalitet, ville bli kvitt micro-anlegg følelsen.

Jeg hørte på cv clsc10, tross i all dritten jeg hadde hørt om cv (elendig lydkvalitet osv...) og blei voldsomt overasket over det jeg hørte. Dette var jo såklart ikke lydkvalitet på linje med f.eks b&w men det var en lydkvalitet som var mer enn god nok for meg! Og så fikk jeg store mengder bass i tilegg! Jeg driver nå og sparer til samme høytaler som du burde kjøpe: cerwin vega clsc 215! Du nevner jo at du hører på mye VG-lista musikk, samt harry techno /rap og jeg mener at cv er klart best på dette område, spesielt techno der bass virkelig er et must.

Når det kommer til forsterker så vil jeg ikke utale meg for jeg er selv usikker på hvilken forsterker jeg skal kjøpe inn til mitt kommende cerwin vega 7.1. hjemmekinoanlegg.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å velge proson er hvertfall tullete..Proson er helt på lik linje når det gjelder kvallitet, men bare mindre bass og kan ikke spille like høyt..

Det er bare noe proson eiere selv tror at de har så mye finere lyd i høyttalerne sine enn CV eiere.. Hør på hva joasgull sier..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også styrt unna proson.
    Billige høyttalere med billig lyd, og billig utseende.
    Men det er mange som liker de...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at CV kanskje ikke egner seg i fremtidig perspektiv..men det er trist å kjøpe noe uten skikkelig bass..
    Finnes CV på bruktmarkedet til enhver tid. Kjøp brukt nå, og selg når du har vokst fra dem om et par års tid. (Eller 20 års tid, hvis du er som en av kompisene mine.)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg hadde også styrt unna proson.
    Billige høyttalere med billig lyd, og billig utseende.
    Men det er mange som liker de...
    Man kan vel ikke forvente noe mer til prisen når man forlanger bass... Synes ikek de ser så veldig billige ut etter at den frontplaten kom på... Men snakker vi billig utseende, så går nok cv at med seieren der.. kjipe terminaler bak.... "plastikk"front, dårlig vekt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått får CLSC-215. Fintspillende høytalere kan du kjøpe deg når du blir gammel! Prøv å få tak i en brukt effektforsterker og forforsterker så kommer du til å få "mye" lyd. Dette blir antagelig "nesten nok" helt på slutten av vorspielet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan prisklasse må jeg oppi for en forsterker til et par CV clcs215a?

CV'n er jo ikke så deilkat som BW DM603s eller egentlig sånn generelt også..den er jo ikke veeeeldig pen...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... jeg vet om en forsterker på 2x500 watt som går for ca 6000, den kan drive clsc215 ganske bra. den kan få hos raaudio.no Den heter Gemsound. Ellers så kan du helt sikkert finne noe på bruktmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV'n er jo ikke så deilkat som BW DM603s eller egentlig sånn generelt også..den er jo ikke veeeeldig pen...
    B&W DM603 vil låte rett og slett "boring" for deg. Jeg er 31 år og har hatt CV! siden jeg var 18. Nå for det første kan jeg tenke meg å se etter noe annet. Dette er først og fremt p.g.a min musikksmak som er mye lik din. Du får garantert mest "bang for the buck" med CV! Man får mye liv i et par CLSC-215 med en litt over gjennomsnittet forsterker f.eks 2x150w. Man MÅ ikke ha det største effekttrinnet for å få lyd ut av disse, men det skader ikke.....

Hvis du er redd for at de blir for store kan du jo velge noen mindre fornter f.eks CLSC-12 og supplere med en CLSC-15S som kan stå bak sofaen.

Velger du DM603 kommer du til å kjøpe en sub etter første festen. 6 1/2" som "plopper" er ikke kult! Selv ikke når det er fire av dem! BEL 2,5 er vel kanskje de beste jeg har hørt i denne prisklassen (under 10k). Men når man virkelig skal gi på kommer de nok til kort..... Da får "fin lyd" vike for volum og trykk!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan de kunne si at du BURDE kjøpe CLSC-215 sammen med den Thule forsterkeren..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo handle deg en mindre CV modell, hva med Vserien liksom, funker utrolig godt til din musikk smak. Kjøper du V15 og en NAD 372, så får du en kombo du vil like skulle jeg tro. Prøv den hos hifiklubben. Men hvis du vil ha noe midt imellom CV og BW, så er Dali concept serien skikkelig bra. En kompis har Concept 8(2x8") og NAD 372, spiller UTROLIG bra!.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart at de overhodet ikke nevnte Dali IKON-serie i sammenhengen. Jeg synes Ikon 6 kanskje er den høyttaleren til under 10000 som gir best lyd for pengene akkurat nå hos hifiklubben. Så hvis man kan leve med enkle, rektangulære foliebelagte kasser (folien er forresten svært pen), så er det overraskende god lyd fra disse, spesielt i diskant og mellomtone. Den største svakheten i forhold til dine krav ligger i bassen, som nok kunne trenge litt hjelp. Jeg opplever NAD C720BEE som et alternativ her. Ja, det er en stereoreceiver, så man må ta med radioen, men det som er genialt i forhold til C320BEE (som har samme effektdel), er at C720BEE har en dedikert subwoofer-preutgang. Den vil gjøre at man kan tilknytte en subwoofer med kun en enkelt pre-inngang (som f.eks. SVS PB10). I tillegg har NAD C720BEE etter min mening litt ekstra i bassen også, sammenlignet med en del andre forsterkere, noe som bør kunne fylle opp litt i dette området på Ikon 6.

Jeg opplever også Thule-forslaget som godt, men det har jo ikke sub out, hvis det er et poeng.

Min oppskrift på suksess i dette tilfellet er altså NAD C720BEE + Dali Ikon 6 (evt. Ikon 7, som jeg ikke har hørt, men som kanskje har det lille ekstra i bassen). Og så kan man fylle på med en sub ved behov.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare å kjøpe en sub med mulighet til å velge delefrekvens selv da.
    Men Dali Icon låter best ja, uten tvil i mine ører. Men det virker på meg som at trådstarter vil ha BASS! og da syns jeg Dali concept 8 + NAD 372 er en kjempe kombo. Eller Infinity Beta 50 da, som jeg syns låter enda finere enn Dali, men Dali har mer attack i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F.eks denne fra www.ljudia.no
    Dette er en PA forsterker, gir fin nok lyd for Vega.

Art.nummer: 931279
    Zachry XP-1200
    Normalpris inkl.moms: 4395.00 / stk
    Internetpris inkl mva: 4395.00/stk

En sluttrinnserie konstruert for steinhard drift som faste installasjoner og turnébruk. Alle sluttrinn i serien har meget bra nettdeler. Ekstremt raske og høyeffektive utgangstransistorer som garanterer en høy uteffekt og meget bra lydkvalitet. Doble kjølepakker med temperaturstyrte vifter. XP-serien har inn- og utganger via balanserte XLR-kontakter som gjør det enkelt å linke sammen flere sluttrinn. Høyttalerutganger via Speakon-kontakter og polskruer. Switch mellom stereo-, parallell- eller brokoblet. Trinnvise volumkontroller. ACL (activ clip limiter). Kortslutnings sikker. DC- og tempvern. Sub/ultrasonicfilter.
    Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm. Alle effekter er oppgitt i RMS. Frekvensomr. 20-25 000 Hz. Inngangsfølsomhet 775 mV. Signal/støyforhold 104 dB. Mål BxHxD 482x88x425 mm . Vekt 26,5 kg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin kan låte MYE bedre enn hva det derre effekttrinnet kan... Carver og LAB har jeg hørt på CV med bra resultat, prøvd mange, de fleste kommer til kort.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    F.eks denne fra www.ljudia.no
    Dette er en PA forsterker, gir fin nok lyd for Vega.

Art.nummer: 931279
    Zachry XP-1200
    Normalpris inkl.moms: 4395.00 / stk
    Internetpris inkl mva: 4395.00/stk

En sluttrinnserie konstruert for steinhard drift som faste installasjoner og turnébruk. Alle sluttrinn i serien har meget bra nettdeler. Ekstremt raske og høyeffektive utgangstransistorer som garanterer en høy uteffekt og meget bra lydkvalitet. Doble kjølepakker med temperaturstyrte vifter. XP-serien har inn- og utganger via balanserte XLR-kontakter som gjør det enkelt å linke sammen flere sluttrinn. Høyttalerutganger via Speakon-kontakter og polskruer. Switch mellom stereo-, parallell- eller brokoblet. Trinnvise volumkontroller. ACL (activ clip limiter). Kortslutnings sikker. DC- og tempvern. Sub/ultrasonicfilter.
    Sluttrinn på 2x600 Watt i 4 Ohm. 2x400 Watt i 8 Ohm. Brokoblet 1200 Watt i 8 Ohm. Alle effekter er oppgitt i RMS. Frekvensomr. 20-25 000 Hz. Inngangsfølsomhet 775 mV. Signal/støyforhold 104 dB. Mål BxHxD 482x88x425 mm . Vekt 26,5 kg.
    Hahah et dette en april spøk eller... den der ska du få billig av meg as...

den klipper nok så det holder på clsc 215 før de kommer opp i 115 db, og da har du null kontroll på basselemntene.. den der passer ikke bra med noe bortsett fra billige pa høyttalere

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, det er en stereoreceiver, så man må ta med radioen, men det som er genialt i forhold til C320BEE (som har samme effektdel), er at C720BEE har en dedikert subwoofer-preutgang.
    Har ikke C20BEE en pre-out main-in som de gamle forsterkerne til NAD? I så fall to y-ledd og en sub med stereoinngang og presto.

Men til trådstarter - som noen sier NAD C372 og DALI Concept 8 - prøv det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Har ikke C20BEE en pre-out main-in som de gamle forsterkerne til NAD? I så fall to y-ledd og en sub med stereoinngang og presto.

Men til trådstarter - som noen sier NAD C372 og DALI Concept 8 - prøv det.
    SVS PB10 har vel kun EN pre inn. Altså ikke stereoinngang. Ellers er det vel ikke en direkte ulempe å ha radio heller...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •