Gamle B&W 801

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Gamle B&W 801

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamle B&W 801

Fant noen gamle 801 på et bakrom på jobben her om dagen. Lurer på å høre om de kan "lånes" evt kjøpes. Men hvordan er disse egentilg? De er jo gamle...
    Kikka på nettet for finne de igjen, da de ikke er helt like de jeg finner bilde av fra den første 801 fra -79. Tror de er like borsett fra jeg mener å huske at toppen er pyramideformet. Kan det være et deksel som sitter overmellomtone/diskantdelen? Skal kikke mer på de på mandag. Men, er disse gode?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er både elsket og hatet.... Se nærmere om du finner hva utgave det er snakk om så eg er det enklere å finne ut hva folk synes om de. Finnes vell ihvertfall i 3 utgaver, S1, S2 og S3... sannsynligvis også enda flere utgaver. Ble mye brukt i studioer for noen år siden, og dette sier vell egentlig sitt, både på godt og vondt.

Er de i bra stand og du får kjøpt de for rimelig penge er det ikke noe å stusse på, løp og kjøp. Får du kjøpt de for rimelig peng og vil selge de videre, gi beskjed, for isåfall er jeg interesert

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikka litt mer nå. De heter 801M. De er identiske til de i denne artikkelen: http://stereophile.com/floorloudspeakers/506/index.html
    Så antar det er serie 2. De er ikke akkurat strøkne, et par stygge sår i finishen samt slitt i stoffet på toppen av kassa. Dersom det er mulig å "ovarta" disse, hvor mye kan de være verdt?

Til sist: Hvordan låter disse i forhold til dagens høyttalere? Har Dali Suite 1,7 nå, så regner med de er ganske annerledes. Hvor kraftig forsterker trenger en for å drive disse?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warwick
    Kikka litt mer nå. De heter 801M. De er identiske til de i denne artikkelen: http://stereophile.com/floorloudspeakers/506/index.html
    Så antar det er serie 2. De er ikke akkurat strøkne, et par stygge sår i finishen samt slitt i stoffet på toppen av kassa. Dersom det er mulig å "ovarta" disse, hvor mye kan de være verdt?

Til sist: Hvordan låter disse i forhold til dagens høyttalere? Har Dali Suite 1,7 nå, så regner med de er ganske annerledes. Hvor kraftig forsterker trenger en for å drive disse?
    Minimun 200 W RMS og ikke noe jøggel.. så får du nok liv i disse. Husk at du trenger en forsterker som har god kontroll det trenger man når det er snakk om 15"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må nok pusses opp skal de brukes, og det tviler jeg på at skjer. Prøver å finne ut hvem som er lurest å spørre her på huset.
    Men noen som kan svare på hvordan de låter sammenlignet med dagens høyttalere? Veldig vanskelig å svare på, men hvordan kan de være sammenlignet med mine Dali Suite 1,7? Får ikke testa de så lett da de er litt knotete å flytte på.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kjenner jeg ganske godt, har solgt noen par i min tid som hifi pusher. Generelt låter de meget godt, men kan kanskje oppfattes som noe myke i klnagen i sammenlikning med dagens høyttalere. De har også en meget ekkel impedansekurve som gjør at de trenger en stødig forsterker. De har ikke 15" men en 12". Mellomtonen og diskant huset skal kunne dreies uavhengig av basskassen noe som gjør oppsettet ganske mye enklere. De kostet i sin tid 14000 per stykk i Hi Fi Klubbens dager med disse. De var også solgt av Lefdal i Trondheim, men til en mye høyere pris før HFK overtok B&W agenturet. De heter B&W Matrix 801. Matrix navnet kommer av avstivningen inni basskassa som er et web av avstivere - aka matrix.
    Mener det er et par 802 matrix serie 2 /lillebroren)til salgs på bruktbørsen på Hifisentralen.no til 9000dkr i København, så da har du en anelse hva de er gode for

P.s de spiller mye bedre enn Suitene dine, men trenger so sagt en stødig forsterker. Kjøpe en NAD C372 den skulle kunne drive dem men vil ikke kunne utnytte den høyttaleren til sitt fulle.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert. Da får vi se hvordan det går.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende. Det var drømme høyttaleren min i ssin tid, men var ALT for dyr for meg den gang.

La oss høre hvordan det gikk/går med saken

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags jobb har du som har sånne stående på bakrommet?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    hva slags jobb har du som har sånne stående på bakrommet?
    Hehe, godt spørsmål. Hifiklubben kanskje? :-) *hihi*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •