helicon og h/k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question helicon og h/k?

jeg har hvert og forelsket meg i lyden på helicon 400.synes og det er en svinaktig pen høytaler.men har ikke økomomi till og kjøpe ny forsterker/reciver enda på en stund.lurte da på om noen har erfaring med hk og helicon?
    har en hk7500,5*110 watt(vet at denne nok ikke vil gjøre helicon retferd)
    men vil denne komboen være levelig med till musikk og film, til man får råd til oppgradering på elektronikken??

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Arcam avr-200 på mine helicon de første ukene før jeg kjøpte Midgard pm-250 monoblokker. Gikk helt greit.
    Du kunne jo ta med deg forsterkern din og teste den på HT før du invisterte.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dette selvfølgelig vil være LANGT fra optimalt ser jeg ikke helt problemstillingen...

Har du ikke råd til å kjøpe begge deler på en gang er jo dette en kurant måte å gjøre det på. Lyden blir nok uansett lysår bedre med HK + Helicon enn det oppsettet du har nå...

Så får du deg 2 oppturer, først ved overgang til Helicon, og deretter en ny ved overgang til en forsterker som helicon fortjener...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde heller ikke mulighet til å kjøpe ny forsterker samtidig som jeg kjøpte Helicon 400, så brukte de i mellomtiden på Arcam AVR 200 jeg også. Det er så klart ikke optimalt, men det er jo ofte slik man må gjøre det. Det er jo bare å oppgradere etterhvert.

Da broren min kjøpte seg H/K AVR 230, testet vi den for moro skyld på Helicon. Det låt egentlig ganske vulgært... Så du har stort potensiale i de senere om du starter med en slik kombo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •