Selvbygg fra Ljudia.no?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selvbygg fra Ljudia.no?

Jeg ble klar over at Ljudia.no har en del å tilby på selvbyggfronten gjennom en annen tråd om basshakere. Spørsmål:
    • Er det noen her på forumet som har erfaring med Ljudia.no som leverandør av slike ting?
    • Har noen bygget noen av de rimeligere byggesettene (høyttaleren med 4 basselementer ser jo morsom ut :wink: )?
    • Hvordan er delefilterne som leveres?
    • Hvordan er kvaliteten på de rimelige elementene (merker som MGR, DLS, Zachry) som leveres?
    • Hva med kvaliteten på ferdighøyttalerne fra Mindtech?

Flott om noen har noen erfaringer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudia er et greit sted å kjøpe, men de ansatte har stort sett ikke greie på høyttalerbygging. De kan mye om dj-utstyr.

De ferdige delefiltrene deres er stort sett som alle andre ferdigbygde delefiltre. Greie nok, men det er mye bedre å lage et som passer ordentlig inn i systemet.

Ljudias elementer er noe varierende, MGR serien er veldig bilig, men ganske dårlig. Zachry er noe bedre, men man får bedre elementer til prisen.

Ljudias byggesett er av typen "litt dårlig Cerwin Vega". De kan spille kriminelt høyt og stygt. Ypperlig som festhøyttaler for fattige folk. Men duger ikke til noe annet. Zachry/Mindtech skal liksom være de litt mer raffinerte høyttalerne for mer "seriøse?" lyttere. Fortsatt ganske billig, og med fyldig bass, men jeg ville aldri kjøpt dem.

Zachrys subforsterkere derimot er ganske bra til prisen, men det er vel det eneste fornuftige de har av egne merker.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var det som jeg antok...

Synd, egentlig, siden jeg synes designet på ferdighøyttalerne var ganske bra. Men siden jeg setter pris på lineære frekvensganger og kontollert bass bør jeg nok titte andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok nettopp designet som ikke gjør dem så bra. Når man bruker mye av budsjettet på elementene til å få de til å se bra ut så blir de fort dårlige.

Vil du ha høyttalere med et fint design så finnes det mange bra byggesett med Seas elementer. De med aluminium eller TPX membran ser ganske bra ut.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Det er nok nettopp designet som ikke gjør dem så bra. Når man bruker mye av budsjettet på elementene til å få de til å se bra ut så blir de fort dårlige.

Vil du ha høyttalere med et fint design så finnes det mange bra byggesett med Seas elementer. De med aluminium eller TPX membran ser ganske bra ut.
    Det var nok først og fremst på ferdighøyttalerne jeg tenkte på designet på elementene, men det gjelder sikkert også for høyttalerelementene. Seas er jo bra, men det koster også en del mer.
    Skal jeg bygge selv, går jeg uansett ikke etter designet på høyttalerelementene. :wink:

Foreløpig er min favoritt (uten å ha hørt dem) Elteks hjemmekinohøyttalere C11 og S12. Men hva ser jeg?! Nye høyttalere på hjemmesidene til Eltek! Varsler dette i egen tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har høyttalere fra ljudia.
    De er av merket MGR.(2x12 i hver kasse med mellom-tone og diskant)
    Jeg synes de fuker fett,
    det er meget bra bass i dem,
    så jeg ville anbefale dem hvis du er interessert i bass

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Har Bestilt MindTech AF-604. Er de bra?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ljudio_66
    Hei!

Jeg har høyttalere fra ljudia.
    De er av merket MGR.(2x12 i hver kasse med mellom-tone og diskant)
    Jeg synes de fuker fett,
    det er meget bra bass i dem,
    så jeg ville anbefale dem hvis du er interessert i bass
    Rart egentlig for de jeg kjenner som har hatt disse høytalerene mener det er noe av det værste lyden de har hørt å at de ikke er gode for fem øre. Men smak og behag.

Newcomer Lockman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen på GX12 funker veldig bra, den går dypt og er sammtidig stram. mellomtonen og diskanten er mindre bra, faktisk så dårlig at du må bytte de ut....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •